Strona 1 z 2

biały osad (szlam) na korku od oleju

: sob sty 22, 2005 12:34
autor: robert24
o d czego to może być - zauważyłem to niedawno pozatym silnik pracuje tak jak wcześniej.

: sob sty 22, 2005 13:02
autor: dioob
Jeśli nie zauważyłeś ze ubywa ci płynu chłodzacego i barwa oleju w silniku jest taka jak byc powinna, to nie masz sie co denerwowac, wszystko jest oki, jest to efekt nie dogrzanego silnika , pewnie jeżdzisz na krótkich odcinkach i silnik nie zdąża sie nagrzać.

: sob sty 22, 2005 14:11
autor: dino84
Proponowalbym poszukac w dawniejszych postach.
Przyczyna jest taka jak napisal kolega powyzej

: pn lut 14, 2005 16:30
autor: wojciech_marchel
ja też tak mam i mechanicy mowia ze dopuki niema go na bagnecie to jest oki

: pn lut 14, 2005 16:41
autor: Gwiazdor
Jak do tego masz gaz i jeździsz na krótkich oddcinnkach zimą to tak to wygląda.
Nie ma co się martwić.

: pn lut 14, 2005 17:38
autor: Kuntekinte
Mam podobnie.Mechanior mi mowił jeszcze na jesieni ze cos takiego bede miał na pewno i zeby sie nie przejmowac.tak zazwyczaj jest przy duzych roznicach temperatur.

: pn lut 14, 2005 18:07
autor: motorufus
Taki sam efekt zaobserwowałem u siebie. Ałto jeżdzi wyłącznie na długich trasach i ma przejechane 200 000 km. Ten biały nalot pojawił się przy około 140 000 i jest do dzisiaj. Ałto jeżdzi bez zarzutu a więc nie ma co się martwić oczywiście dopuki bagnet jest czysty. Jeżeli miał byś wodę w oleju to byłby on biały. Ałto jest serwisowane od nowości więc gdyby coś się działo to by zauważyli.

: wt lut 15, 2005 01:57
autor: hasek
u mnie na poczatku stycznia padla uszczelka pod glowica i tego mulu mialem full. po wymianie uszczelki i zmianie plynow ustrojowych przez kilka dni byl spokoj. po czasie znow zauwazylem leki szlem ale moga to byc pozostalosci z poprzedniej awari + to o czym wy gadacie.
a jesli biale pojawi sie na bagnecie to znow masakra?

: wt lut 15, 2005 02:02
autor: ku_bi
hasek pisze:u mnie na poczatku stycznia padla uszczelka pod glowica i tego mulu mialem full. po wymianie uszczelki i zmianie plynow ustrojowych przez kilka dni byl spokoj. po czasie znow zauwazylem leki szlem ale moga to byc pozostalosci z poprzedniej awari + to o czym wy gadacie.
a jesli biale pojawi sie na bagnecie to znow masakra?
właśnie może napiszecie, co jak pojawi sie ten osad na bagnecie??

: wt lut 15, 2005 13:49
autor: WarMachine18
wymiana uszczelki pod Głowica :( niemaly wydatek

: wt lut 15, 2005 14:32
autor: GOLFPIT
ja tez miesiac temu wymienilem uszczelke i dalej mam troszke tej mazi pod korkiem ale nic nie ubywa.. tydzien temu zalalem olej mobil i wszystko gra..
tak jak koledzy mowia u mnie tez jest gaz i jezdze po 10 km + 10 km dziennie i pewnie tak musi byc.. do wiosny :)

: wt lut 15, 2005 19:46
autor: 79Adam79
U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą czasami (zima) pokaże sie biały osad na bagnecie(środek bagnetu) a pod korkiem nigdy nie widziałem, jeżdze do pracy 35 km w jedną stronę, płyn ubywa ale około 100 ml na 2000 kilometrów. Czy coś może być nie tak? :crazy:

: śr lut 16, 2005 00:11
autor: Gwiazdor
Przy LPG zawsze będzie trochę płynu ubywać. Szczególnie w starszych autkach. Nie ma się tym co przejmować.

Jak olej pojawi się na bagnecie to trudno powiedzić czy jest źle czy dobrze.

U mnie pojawił się tamtej zimy, tej nie zauważyłem. Jeżdze róznie i długie i krótkie trasy i teraz mam spokój. Nic nie robiłem osad zniknął.

Czary mary. Ale przy LPG zimą to normalka. A jescze jak lipny gaz to na bank masz osad. Taniej śmigasz ale takie rzeczy się zdarzają jak się jeździ na LPG.

: śr lut 16, 2005 00:13
autor: hasek
u mnie identyko ja mowi GOLFPIT
musze jutro lub pojutrze podjechac na maly przegladzik po wymianie uszczelki. przeplukac pokrywe zawworow bo w tej sietce pewnei znow sie zebralo.

a wymiana wyszla mi 150zl robota + 150zl olej, plyn, uszczelka, gumki zaworowe itp

jesli jest jakis mechanik niech napisze czy ten bialy shit po wymianie uszczelki i jezdzie 2x15km dziennie w tych warunkach pogodowych to normalne czy nie