Strona 1 z 1

[mkIV] Wolno chodza wycieraczki:(

: pt lip 28, 2006 02:29
autor: J3L3N
Wolno chodza mi wycieraczki i na wszystkich biegach tak samo!Sa bardzo zamulone!co robic?co moglo sie stac?

: pt lip 28, 2006 06:34
autor: kiwu
No już było o tym, pewnie o to chodzi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#525141

: pt lip 28, 2006 06:35
autor: piapia
mialem to samo, a tu opisałem co trzeba zrobic:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =trzpie%F1

: pt lip 28, 2006 08:41
autor: szczeniak
Mi wycieraczki calkowicie sie zatarly, nie mialy sily nawet sie poruszac, posluzylem sie porada z forum i teraz chodza jak nowe.
Dokładnie musisz zrobić to: (cytuje)

1. Zdjąć plastikowe kapturki na ramionach wycieraczek
2. Odkręcić 2 nakrętki (klucz 13) po 1 na każdym ramieniu.
3. Zdjąć ramiona
4. Zdjąć podszybie i uszczelkę (niczego nie trzeba odkecać, schodzi samo)
5. Odkęcić 3 śruby (klucz 13) trzymające mechanizm wycieraczek na uchwytach karoserii.
6. Odpiąć wtyczkę silnika wycieraczek.

Teraz można zabrać sie za sam mechanizm. Ramiona wycieraczek osadzone są na trzpieniach, poruszających się w tulejach (ok 10cm długości). U mnie jeden trzpień obracał się jak nowy, zaś drugi trzeba było ostro potraktować młotkiem. Żeby wyciągnąć trzpień z tulei i dobrać się do syfu w środku trzeba zdemontować (od góry na trzpieniu):

1. Zamek trzymający podkładkę (taka niepełna podkładka wchodząca w rowek na trzpieniu)
2. Podkładkę.
3. Uszczelkę gumową.

Teraz da się wysunąć trzpień z tulei (ręką albo młotkiem). Ja użyłem młotka, a syf ze środka usunąłem za pomocą wiertarki i odpowiedniego wiertła. Potem już tylko nowy smar i mozna składać.