[mkIV] Wolno chodza wycieraczki:(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

[mkIV] Wolno chodza wycieraczki:(

Post autor: J3L3N » pt lip 28, 2006 02:29

Wolno chodza mi wycieraczki i na wszystkich biegach tak samo!Sa bardzo zamulone!co robic?co moglo sie stac?


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

kiwu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:13
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: kiwu » pt lip 28, 2006 06:34

No już było o tym, pewnie o to chodzi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#525141



Awatar użytkownika
piapia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:56
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: piapia » pt lip 28, 2006 06:35

mialem to samo, a tu opisałem co trzeba zrobic:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =trzpie%F1



Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: szczeniak » pt lip 28, 2006 08:41

Mi wycieraczki calkowicie sie zatarly, nie mialy sily nawet sie poruszac, posluzylem sie porada z forum i teraz chodza jak nowe.
Dokładnie musisz zrobić to: (cytuje)

1. Zdjąć plastikowe kapturki na ramionach wycieraczek
2. Odkręcić 2 nakrętki (klucz 13) po 1 na każdym ramieniu.
3. Zdjąć ramiona
4. Zdjąć podszybie i uszczelkę (niczego nie trzeba odkecać, schodzi samo)
5. Odkęcić 3 śruby (klucz 13) trzymające mechanizm wycieraczek na uchwytach karoserii.
6. Odpiąć wtyczkę silnika wycieraczek.

Teraz można zabrać sie za sam mechanizm. Ramiona wycieraczek osadzone są na trzpieniach, poruszających się w tulejach (ok 10cm długości). U mnie jeden trzpień obracał się jak nowy, zaś drugi trzeba było ostro potraktować młotkiem. Żeby wyciągnąć trzpień z tulei i dobrać się do syfu w środku trzeba zdemontować (od góry na trzpieniu):

1. Zamek trzymający podkładkę (taka niepełna podkładka wchodząca w rowek na trzpieniu)
2. Podkładkę.
3. Uszczelkę gumową.

Teraz da się wysunąć trzpień z tulei (ręką albo młotkiem). Ja użyłem młotka, a syf ze środka usunąłem za pomocą wiertarki i odpowiedniego wiertła. Potem już tylko nowy smar i mozna składać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 334 gości