Strona 1 z 1

Strumiennica a sposób zamontowania sondy lambda w ABU

: czw lip 27, 2006 23:26
autor: ced
Witajcie Mości Panowie!
Liczę bardzo mocno na waszą fachową pomoc, mimo (zakładam) powtarzania sie temantu (po części).
Jak w temacie, chcę zamontować strumiennicę w obudowie kata (już mam;) w miejsce wycinanego kata, który się zapchał. Problem w tym że w ABU sonda lambda jest zamontowana o zgrozo w katalizatorze, a w mojej strumiennicy nie przewidziano miejsca na lambdę.

Prawdopodobnie da się wyciąc lambdę w gnieździe ze starego kata i wspawać ją w uprzednio wypalony otwór w nowej strum. Problem polega na tym, że w oryginalnym katalizatorze sonda lambda jest umieszczona pod pewnym kątem do osi katalizatora, tak więc wygląda na to, że ktoś rozmyślnie zaprojektował to tak, żeby lambda nie znajdowała się w centralnym strumieniu spalin!

Pytanie jest następujące czy w/w lambde można wspawać np. prostopadle w rurę strumiennicy, czy też wpłynie to na odczyt samej lambdy i zaczną się kłopoty?! A może lambda dlatego jest tak "z boku", żeby się nie przegrzewać (przy okazji jaką temperaturę osiągają spaliny bo czytałem że lambda najlepiej pracuje między 300-600 C)?

Bardzo prosze o pomoc bo jestem w totalnej kropce.


Aha dodam tylko, że obecnie spalanie jest bardzo niskie czyli 6,5 l/100 rzy jeździe miszanej 5,8/100km przy dystansach i 7-7,3/100km przy wielkomiejskim gazowaniu ;)
Natomiast silnik sie dławi na niskich obrotach (przy wysokich też) i jest dziura w mocy powyżej 3000rpm.

: czw lip 27, 2006 23:27
autor: djtom
niech ci tłumikarz wytnie lambdę razem z nakrętką a potem wspawa w podobnej pozycjo w strumionke.