[mk2]1.3 duże spalanie kontrolka ciśnienia oleju rozwiązanie
: czw lip 27, 2006 22:08
[MK2] silnik 1.3 MH (planowana głowica); gaźnik 2E; gaz
Witam
miałem 2 problemy i jakoś sobie z nimi poradziłem (tak mi się wydaje)
1. Bardzo duże spalanie jak na ten silniczek w cyklu mieszanym 11-12 litrów gazu na 100km (nie ukrywam że czasami lubię go pocisnąć 140km/h) nie pomagałay żadne regulacje wymiany filtrów, świec itp. Gaźnik kilkakrotnie przeglądałem, czyściłem, wszędzie był uszczelniony (chaciaż gaźnik nie ma specjalnie znaczenia przy gazie)
Przyczyna: ssanie - nawet latem (20st.C w nocy) potrafiło chodzić przez ok 5 min zaraz po zapaleniu. Ściągnołem sprężynki przy gażniku które otwierały przepustnicę na zimnym silniku. Sprężynki z lewej strony gaźnika jak patrzeć na silnik stojąc przed autem. pisząc po polsku wyłączyłem ssanie - obecnie spalanie to ok 8 l/100
opisy, budowa, dane techniczne, sposoby regulacji gaźników: pierburg 1B3, 2E 2/3/E, solex PICT udostępniam pod adresem http://www.robert.pi.pl/golf/ jeżeli potrzebujesz opis innego gaźnika to napisz robert@pi.pl
2. Włączająca się kontrolka i sygnalizator (brzęczek) ciśnienia oleju . Włączała się tylko na rozgrzanym silniku i to najczęściej tuż po dynamicznej jeździe lub po zejściu z wysokich obrotów, wrzuceniu na luz lub jeździe na zbyt wysokim biegu. Pomagało lekkie naciśnięcie gazu czyli wejście na wyższe obroty.
Przyczyna: zbyt czuły czujnik ciśnienia oleju - ten z lewej strony łatwiej dostępny (jest jeszcze drugi niebieski z prawej strony). W silnikach 1.3 dopuszcza się 3 rodzaje czujników:
a) biały: 1.6-2.0 bara
b) czarny: 1.2-1.6 bara
c) szary: 0.9-1.2 bara
Ja miałem biały, następnie sądząc że to czujniki są padnięte wymieniłem obydwa problem nie zniknoł. Wymieniłem biały 1.6 - 2.0 bara na czarny czyli 1.2 do 1.6 bara od tego momentu problem zniknoł - jeżdżę już tydzień.
mam nadzieję że może komuś pomogę
pozdr
Witam
miałem 2 problemy i jakoś sobie z nimi poradziłem (tak mi się wydaje)
1. Bardzo duże spalanie jak na ten silniczek w cyklu mieszanym 11-12 litrów gazu na 100km (nie ukrywam że czasami lubię go pocisnąć 140km/h) nie pomagałay żadne regulacje wymiany filtrów, świec itp. Gaźnik kilkakrotnie przeglądałem, czyściłem, wszędzie był uszczelniony (chaciaż gaźnik nie ma specjalnie znaczenia przy gazie)
Przyczyna: ssanie - nawet latem (20st.C w nocy) potrafiło chodzić przez ok 5 min zaraz po zapaleniu. Ściągnołem sprężynki przy gażniku które otwierały przepustnicę na zimnym silniku. Sprężynki z lewej strony gaźnika jak patrzeć na silnik stojąc przed autem. pisząc po polsku wyłączyłem ssanie - obecnie spalanie to ok 8 l/100
opisy, budowa, dane techniczne, sposoby regulacji gaźników: pierburg 1B3, 2E 2/3/E, solex PICT udostępniam pod adresem http://www.robert.pi.pl/golf/ jeżeli potrzebujesz opis innego gaźnika to napisz robert@pi.pl
2. Włączająca się kontrolka i sygnalizator (brzęczek) ciśnienia oleju . Włączała się tylko na rozgrzanym silniku i to najczęściej tuż po dynamicznej jeździe lub po zejściu z wysokich obrotów, wrzuceniu na luz lub jeździe na zbyt wysokim biegu. Pomagało lekkie naciśnięcie gazu czyli wejście na wyższe obroty.
Przyczyna: zbyt czuły czujnik ciśnienia oleju - ten z lewej strony łatwiej dostępny (jest jeszcze drugi niebieski z prawej strony). W silnikach 1.3 dopuszcza się 3 rodzaje czujników:
a) biały: 1.6-2.0 bara
b) czarny: 1.2-1.6 bara
c) szary: 0.9-1.2 bara
Ja miałem biały, następnie sądząc że to czujniki są padnięte wymieniłem obydwa problem nie zniknoł. Wymieniłem biały 1.6 - 2.0 bara na czarny czyli 1.2 do 1.6 bara od tego momentu problem zniknoł - jeżdżę już tydzień.
mam nadzieję że może komuś pomogę
pozdr