Strona 1 z 1

problem z chlodzeniem MK3

: wt lip 25, 2006 20:52
autor: martinez76
mialem za male wskazania temp. non-stop 70C zauwazyle tez ze ubylo sporo plynu chlodzenia
wymienilem czujnik, termostat i teraz temp. jest pow.90C kolo 100-110 na skali
dolalem plynu ale widze ze znow go ubywa,
co sie dzieje, moze ktos mi cos doradzic co sie stalo?

[ Dodano: 25 Lip 2006 20:53 ]
dodam ze wiatrak chodzi

: wt lip 25, 2006 20:56
autor: perez_77
Jak ubywa Ci płyn to sprawdz dobrze chłodnice,albo uszczelka pod głowicą :crazy:

: wt lip 25, 2006 20:58
autor: Chmielu
martinez76 może termostat nie otwiera dużego obiegu i dla tego się grzeje.
Ktoś z forumowiczy pisał, że dopiero 3-ci (wszystkie nowe) był dobry.
A jak sprawa wentylatorów ?? Włączają się ??
Ubywanie płynu może być spowodowane nieszczelnością układu chłodniczego, lub masz może gdzieś zapchany układ...
Sprubuj ręką ponaciskać przewody idące od chłodnicy do bloku silnika. Masz 2 - jeden na górze i jeden na dole. Jak je ściskasz to powinien wlewać się do zbiorniczka wyrównawczego płyn. Jeżeli tak nie jest to znaczy że coś jest przytkane. (oczywiście na wyłączonym silniku.. ;) )
Natomiast po jeździe dotknij ręką do chłodnicy - jeżeli nie jest cała gorąca - to znaczy, że albo termostat nie otwiera obiegui, albo jest zatkane coś (wtedy patrz wyżej) ;)

: wt lip 25, 2006 20:58
autor: martinez76
jak sprawdzic chlodnice? wyciekow nie zauwazylem,
uszczelka pod glowica? brzmi powaznie - jaki jest koszt wymiany?

: wt lip 25, 2006 20:59
autor: kocurxxl
no tak biala maziuga pod korkiem wlewu oleju albo w odmie to nie wrozy nic dobrego moze tam ci znika

: wt lip 25, 2006 21:00
autor: Chmielu
perez_77 pisze:Jak ubywa Ci płyn to sprawdz dobrze chłodnice,albo uszczelka pod głowicą :crazy:
Tak - oczywiście to też - jak najbardziej - ale to już wersja hardcore...
Ja bym zaczął od sprawdzenia tych mniej bolesnych przypadków :)

: wt lip 25, 2006 21:00
autor: martinez76
Chmielu pisze:martinez76 może termostat nie otwiera dużego obiegu i dla tego się grzeje.
Ktoś z forumowiczy pisał, że dopiero 3-ci (wszystkie nowe) był dobry.
A jak sprawa wentylatorów ?? Włączają się ??
Ubywanie płynu może być spowodowane nieszczelnością układu chłodniczego, lub masz może gdzieś zapchany układ...
Sprubuj ręką ponaciskać przewody idące od chłodnicy do bloku silnika. Masz 2 - jeden na górze i jeden na dole. Jak je ściskasz to powinien wlewać się do zbiorniczka wyrównawczego płyn. Jeżeli tak nie jest to znaczy że coś jest przytkane. (oczywiście na wyłączonym silniku.. ;) )
Natomiast po jeździe dotknij ręką do chłodnicy - jeżeli nie jest cała gorąca - to znaczy, że albo termostat nie otwiera obiegui, albo jest zatkane coś (wtedy patrz wyżej) ;)
dzieki za wyczerpujacy opis, posprawdzam tak

[ Dodano: 25 Lip 2006 21:03 ]
kocurxxl pisze:no tak biala maziuga pod korkiem wlewu oleju albo w odmie to nie wrozy nic dobrego moze tam ci znika
pod korkiem wlewu oleju na pewno nie ma czegos takiego

[ Dodano: 25 Lip 2006 21:04 ]
Chmielu pisze:
perez_77 pisze:Jak ubywa Ci płyn to sprawdz dobrze chłodnice,albo uszczelka pod głowicą :crazy:
Tak - oczywiście to też - jak najbardziej - ale to już wersja hardcore...
Ja bym zaczął od sprawdzenia tych mniej bolesnych przypadków :)
czyli co , plukanie chlodnicy? gdzie szukac miejsca zapchania? a jesli nie wlacza drugiego obiegu to ktory czujnik - ten przy chlodnicy?

[ Dodano: 26 Lip 2006 19:54 ]
wymienilem czujnik przy chlodnicy, ale wymienilem tez po raz drugi termostat - i to byla przyczyna. niby niemiecki a od razu wadliwy...