Strona 1 z 1

Zgrzyt skrzyniu biegów

: wt lip 25, 2006 13:25
autor: Wojmil
Szanowni koledzy mam takie zjawisko - zgrzyta mi w sytuacji wkładania 2 biegu szczególnie rano jak ruszam do pracy i jak szybko zmieniam biegi (poowiedzmy że sportowo :))) ) Jakie są przyczyny takiego zjawiska??? Czekam na jakieś wyjaśnienia bo nie chcę żeby mnie mechanicy w warsztatach dymali :)))

Pozdrawiam

: wt lip 25, 2006 13:41
autor: dziejo
a jezeli przełanczassz płynnie również jest te zjawisko jezeli nie to kłania sie synchronizator 2 biegu nie wskakuje na czas a co dzieje się jeżeli redukujesz bieg na 2??

: wt lip 25, 2006 13:56
autor: Wojmil
Jeśli robię to normalnie spokojnie w jeździe codziennej to się to nie zdarza i nie występuje to przy redukcji z jakiegokolwiek wyższego biegu. Jeśli to synchronizatpr to z jakim kosztem musze się liczyć tak szacunkowo ??

: wt lip 25, 2006 14:16
autor: dziejo
wszystko zależy od mechaniora tak na marginesie !!!!!!!! w jakim stanie masz poduchy pod silnikiem i skrzynia biegów???????????

: wt lip 25, 2006 14:26
autor: Wojmil
Nie mam zielonego pojęcia - powiem tak chodzi normanie nic nie stuka i nic nie cieknie (jesli tam są olejowe ) chyba nie ma tragedii ale to musze zapytać jakiegoć majstra w warsztacie - no chyba że jest sposób sprawdzenia samodzielnego ??

: wt lip 25, 2006 14:54
autor: dziejo
poduszki maja równiez wpływ na płynnośc wchodzenia biegów tym bardziesz jak " zrywasz biegi" nadmierny luz na poduszce i sprawa załatwiona ale to trzeba sprawdzić

: pn gru 11, 2006 22:40
autor: Woski
Mam dokladnie to samo u siebie :)

Moze ktos mi powiedziec z jakim kosztem wiaze sie wymiana synchronizatora 2-giego biegu?

Ile moze za to policzyc fachura.

Z gory dzieki za odpowiedz

: wt gru 12, 2006 11:02
autor: lemax
Witam,
w skrzyni musi być olej 75W/90 GL-4 i tylko GL-4 !! Miałem kiedyś wlany GL-5 i też mi to chodziło różnie po zmianie na GL-4 wszystko wróciło do normy.
To podstawa..ale niekoniecznie to musi być przyczyną..
pozdrawiam,
Paweł

: wt lip 24, 2007 02:10
autor: fantomas
Witam
Koszt wyjęcia i rozłożenia skrzyni jest porównywalny z kosztem kupna używanej(od 500). Ja mam dokładnie taki sam problem - rozmawiałem z mechanikiem i uslyszałem, że z tym można spokojnie jeździć. Przy umiejętnej zmianie biegów (pewnie nauczyłeś się już zmieniać w taki sposób żeby nie zgrzytało) możesz spokojnie i 100tys km przejechać. Przy okazji mam pytanie - przy jakim przebiegu zauważyłeś ten objaw?

Pozdrawiam

: wt gru 04, 2007 15:03
autor: rumpel
no u mnie to jest przebieg 180tys. i wlasnie pojawia sie zgrzytanie... dlatego przeszukuje forum w zwiazku z tym zgrzytaniem...

ps. jesli mam znajomego mechaniorka i nie liczy mi wylozenia i wlozenia skrzyni ?

jaki jest koszt czesci takiego synchronizatora bez robocizny ?