Strona 1 z 1

vw2 ubywa płynu - biały dymek

: pn lip 24, 2006 07:21
autor: arekb5
vw2 1.8 silnik RP +gaz.Otóż po rozgrzaniu silnika od strony kolektora wydechowego (tak mi się wydaje)wydobywa się biały dym.Nalełem płynu chłodzącego do max. i przejechałem około 2 km. po czym sprawdziłem stan i .... było już poniżej min.Czy kolektor wydechowy posiada kanał chłodniczy ???Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Stan oleju jest prawidłowy.

: pn lip 24, 2006 07:50
autor: misiek
sam kolektor nie posiada kanału z układu chłodzenia, na tomiast masz pewnie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą(i dlategojest ten dymek/para) i poprostu "spalasz" płyn w silniku, pooglądaj jeszcze raz dokładnie ską ten dymek/para się wydobywa

Re: vw2 ubywa płynu - biały dymek

: pn lip 24, 2006 07:53
autor: RobertP
arekb5 pisze:vw2 1.8 silnik RP +gaz.Otóż po rozgrzaniu silnika od strony kolektora wydechowego (tak mi się wydaje)wydobywa się biały dym.Nalełem płynu chłodzącego do max. i przejechałem około 2 km. po czym sprawdziłem stan i .... było już poniżej min.Czy kolektor wydechowy posiada kanał chłodniczy ???Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Stan oleju jest prawidłowy.
no to zwalaj glowice i wymien uszczelke pod nią bo zaraz zacznie mocniej wcigac plyn i mozesz niezapalic fury jak nawali ci sie do komory spalania max duzo plynu czy wody
zlosliwoscia rzeczy byloby tez jakby byla peknieta :blush:

Re: vw2 ubywa płynu - biały dymek

: pn lip 24, 2006 09:33
autor: Razal
RobertP pisze:
arekb5 pisze:vw2 1.8 silnik RP +gaz.Otóż po rozgrzaniu silnika od strony kolektora wydechowego (tak mi się wydaje)wydobywa się biały dym.Nalełem płynu chłodzącego do max. i przejechałem około 2 km. po czym sprawdziłem stan i .... było już poniżej min.Czy kolektor wydechowy posiada kanał chłodniczy ???Proszę o pomoc i z góry dziękuję.Stan oleju jest prawidłowy.
no to zwalaj glowice i wymien uszczelke pod nią bo zaraz zacznie mocniej wcigac plyn i mozesz niezapalic fury jak nawali ci sie do komory spalania max duzo plynu czy wody
zlosliwoscia rzeczy byloby tez jakby byla peknieta :blush:

Jak zwalisz głowice to radze ją dobrze obadać czy nie jest pęknięta - koleś miał te same objawy zwalił głowice wymienił uszczelke, zrobił planowanie, a auto jak dymiło tak dymiło - kolejne zwalenie głowicy i dopiero znaleziona przyczyna - pęknięcie - niestety KOSZTA WZROSŁY całej zabawy :panna:

Pozdroo :pub:

: pn lip 24, 2006 10:34
autor: miklam
Cześć!Mam pytanko, bo u mnie tez ubywa płynu, choć nie tak w zastraszających ilościach :grin:, ale tak na pare setek musze dolewac...Czy to też może być wina uszczelki pod głowicą? Zaznaczam, że też jestem gazownikiem:grin:

Re

: pn lip 24, 2006 12:19
autor: Razal
miklam pisze:Cześć!Mam pytanko, bo u mnie tez ubywa płynu, choć nie tak w zastraszających ilościach :grin:, ale tak na pare setek musze dolewac...Czy to też może być wina uszczelki pod głowicą? Zaznaczam, że też jestem gazownikiem:grin:
raczej NIE

Posprawdzaj wszystkie węże na łączeniach - szczególnie w okolicy pompy wodnej , prawdopodobnie gdzieś lekko sączy i na jakiś czas trzeba dolewać ;)

Pozdroooo :pub:

: pn lip 24, 2006 12:35
autor: miklam
No w sumie w zimie wymieniałem chłodniczkę, bo mi szczeliła przy - 34 stopniach....zle wspominam zime... może rzeczywiście coś tam źle trzyma.
Dzieki wielkie.
Pozdrawiam

: pn lip 24, 2006 14:16
autor: arekb5
Panowie no więc zauważyłem że płyn kapie spod auta(wcześniej to nie występowało).Wziąłem lusterko(nie mam kanału) i że wyrażnie kapie spod jednej gardzieli kolektora wydechowego - no więć skoro twierdzicie,że nie ma w nim kanału cieczy ,to skąd on się tam bierze

: pn lip 24, 2006 16:52
autor: Razal
arekb5 pisze:Panowie no więc zauważyłem że płyn kapie spod auta(wcześniej to nie występowało).Wziąłem lusterko(nie mam kanału) i że wyrażnie kapie spod jednej gardzieli kolektora wydechowego - no więć skoro twierdzicie,że nie ma w nim kanału cieczy ,to skąd on się tam bierze

Skoro RP to pewnie wyposażony w MONO JETRONIC, a tam właśnie z tego co wiem jest jakieś podgrzewanie wstępne przez kolektor - potrzebne szczególnie w zimie .

Polecam jeszcze raz posprawdzać wszystkie gumowe węże w okolicy podejrzeń wycieku - może trzeba wymienić kawałek węża lub zacisk - ostateczność to wywalona zaślepka itp..

Osobiście miałem silnik 1,6 EZ w Mk2 kiedyś i też tam były różne kombinacje z płynem w okolicy gaźnika i kolektora - kiedyś wystarczyłą wymiana wężyka i po problemie :bigok:

: pn lip 24, 2006 17:01
autor: KamilW
Witam Panowie nie straszcie od razu uszczelka... najprawdopodobnie winowajca jest nieszczelny wezyk od ogrzewania kolektora dolotowego, kapiaca z niego woda spada na goracy kolektor i stad dymek. Mniej mozliwy jest wyciek spod samego kolektora dolotowego.

: pn lip 24, 2006 18:43
autor: arekb5
Razal i KamilW dziękuję za konkrety.Widać doświadczenie - tego nieda się ukryć.Pozdrawiam -dam znać co narobiłem i podziękuję punkcikami .Paaa.