[mk3 GT] chłodnica + "żaluzje "

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

[mk3 GT] chłodnica + "żaluzje "

Post autor: czarny22 » sob lip 22, 2006 14:09

mam pytanie odnosnie chlodnicy mianowicie zauważyłem dzis u siebie ze po lewej stronie tak jak sie patrzy od strony maski znajdują sie takie zamkniete żaluzje one sa ruchome i kazda z tych malych klapek podnosi sie osobno (podnosilem reka je ale one odrazu opadaja) czy takie przytkniecie chlodnicy w + 30 stopni jest dobre czesto wlancza sie wentylator na chlodnicy , po co one sa i czy jest to potrzebne ?? czy takie zamkniete zaluzje nei powoduja przegrzania silnika



skater16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:55
Lokalizacja: Ozorków <OzW>
Kontakt:

:>

Post autor: skater16 » sob lip 22, 2006 14:21

tez to mam ale wydaje mi sie ze nic to zlego gdyz podczas jazdy sa caly czas odsloniete bo uderza w nie strumien powietrza a gdy auto stanie lub je wylaczysz wentylator sobie radzi z reszta pozdrawiam


gorylek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lip 22, 2006 18:58

bez nich radził by sobie znacznie gorzej na postoju!
one sa specjalnie zrobone zeby na postoju uszczelnić obudowę wiatraka zeby wiatrak lepiej wyciagał powietrze jak sie włączy.....
to tak samo jak z obudową od kompa....jak jest uszczelniona i ma waitrak na wlot i na wylot to jest lepsza wymiania ciepła ...chodzi o poruszenie większej masy powietrza....gdy klapki są zamknięte to tworzy sie taki jakby tunek na chłodnicy co ułatwia wiatrakowi wyciaganie ciepła na postoju...podczas jazdy same sie odchylaja pod naporem powietrza.....pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 22, 2006 19:09

dzięki zamkniętym na postoju klapkom nie wraca też gorące powietrze z komory silnika na chłodnicę, wentylator by je częściowo ciągnął przez te otwory, robiłby się częściowo zamknięty obieg gorącego powietrza i gorsze chłodzenie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » sob lip 22, 2006 22:03

aha ok dzieki wielkie juz wszystko jasne :) a juz sie balem ze u mnie to cos zostalo np. po zimie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 183 gości