[mk4] Bierze olej, na ciepłym silniku słychać odgłos zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

[mk4] Bierze olej, na ciepłym silniku słychać odgłos zaworów

Post autor: scorpion » pt lip 21, 2006 23:44

Witam ponownie,

Od 2 tygodni jestem posiadaczem Golfa IV 1.4 16V przebieg 150 tys. km rocznik 1998. Wszystko pięknie ładnie, ale niestety zauważyłem kilka niepokojących rzeczy.

Po pierwsze. Znika mi olej. Zmieniłem olej na syntetyk Castrol Magnatec 5W40 (gestosc taka jak poprzedniego) i zdzwililem sie kiedy po przejechaniu 500 km na miarce oleju jest prawie minimum. Myslalem ze gdzies cieknie, ale obejrzalem caly silnik i zero wyciekow. Wszystko suchutkie.

Po drugie i byc moze wlasnie to jest powiazane ze spalniem oleju. Na cieplym silniku slysze wyrazny klekot zaworów. Tak jak niegdys w maluchu gdy sie wrzucilo za wysoki bieg. Po prostu przy dodawaniu gazu czy to na dwojce czy to na trojce, slysze zawory. Gdy gazu dodaje delikatnie, to jest cisza, ale gdy chce ruszy troche bardziej dynamicznie to od razu slysze ze zawory klekocza.

Czy ktos moze ma podobne objawy? Co moze byc przyyczyna ubytku oleju i dziwnego dzwieku zaworow na cieplym silniku? A moze nadaje sie juz do remontu? Prosze o opinie :D



Awatar użytkownika
Ivanhoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 07, 2005 20:34
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Ivanhoe » sob lip 22, 2006 00:23

Jeśli chodzi o spalanie oleju to na twoim miejscu zacząłbym od wymiany uszczelniaczy zaworów. Niedawno borykałem się z identycznym problemem, mój golf brał olej średnio 1l/1500 km. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął. Koszt nie jest duży więc warto spróbować niż pakować się od razu w remont całego silnika.

Co do klekotania to trudno mi określić co może być przyczyną. Być może powodem jest niski poziom oleju, bo coś takiego pojawiało się u mnie, gdy na czas nie uzupełniłem oleju



greg

Post autor: greg » sob lip 22, 2006 09:05

klekotanie moze być różwniez spowodowane - zła jakością paliwa, złym ustawieniem zapłonu - wcale to nie muszą być źle ustawione zawory - u mnie np puka rytmicznie ale jak osłuchiwałem to wg mnie słychac gdzieś z okolicy wtrysków



wara99

Post autor: wara99 » sob lip 22, 2006 09:10

ja jak mialem zaplon przestawiony to tak jak u ciebie jak cisnolem to graly byl za wczesny, a co do brania oleju to moze juz czas na olej polsyntetyczny



scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: scorpion » sob lip 22, 2006 09:35

No tak ale zaplonu sie przeciez w tych silnikach nie ustawia. Wszystko reguluje komputer. W jaki sposob zatem mozna ustawic zaplon? #-o



greg

Post autor: greg » sob lip 22, 2006 11:48

scorpion pisze:No tak ale zaplonu sie przeciez w tych silnikach nie ustawia. Wszystko reguluje komputer. W jaki sposob zatem mozna ustawic zaplon
zapłon regulowany jest przez 2 czujniki - prędkości obrotowej i Halla - tu masz opis
Obrazek



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » sob lip 22, 2006 12:14

Z ciekawości ile kosztuje taka wymiana uszczelniaczy zaworów w mk4 1,416v? jak to wygląda,czy zrywana jest głowica aby je wymienić?



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pn lip 24, 2006 13:20

1.4 16V niestety lubi podpijać olej, i naprawde jest ewnementem znaleźć taki który nie łyka. Miałem u siebie styczność z 7 silnikami, każdy pracował identycznie jak cichy diesel (ten klekot zaworów), no i niestety każdy podpijał olej - jeden więcej drugi mniej. Także kolego jeśli wyjdzie Ci ponad 1L na 1000km pomyśl o uszczelniaczach całkiem poważnie. Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lip 24, 2006 1:23 pm ]
Corso pisze:Z ciekawości ile kosztuje taka wymiana uszczelniaczy zaworów w mk4 1,416v? jak to wygląda,czy zrywana jest głowica aby je wymienić?


Same uszczelniacze to nie jest wielki wydatek ok 150 zł kpl. ale niesetety dochodzi uszczelka pod głowice no i związana z tym robocizna oraz inne części montażowe. Tak więc jak się dowiadywałem koszt całkowity mieści się w 600-700 zł na częściach nie oryginalnych.



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pn lip 24, 2006 17:01

Ja do swojego wlałem olej castol magnatec 5w40,przebieg 126tyś km,może lepiej było by wlać półsyntetyk 10w40?,czy taka zmiana będzie dobrym rozwiązaniem?oleju może ubywa ale minimalnie



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pn lip 24, 2006 18:39

Corso pisze:Ja do swojego wlałem olej castol magnatec 5w40,przebieg 126tyś km,może lepiej było by wlać półsyntetyk 10w40?,czy taka zmiana będzie dobrym rozwiązaniem?oleju może ubywa ale minimalnie
Ja w swoim mam 168 tyś km i leje Shella 10W40 z braniem oleju wychodzi mi na 10 tyś km jakies max 1,5L oleju.



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pn lip 24, 2006 18:52

Ale ten olej SHELL to syntetyk czy półsyntetyk ?czy przy moim przebiegu warto lać pełny syntetyk?wcześniej był lany olej motorex 10w40,(w niemczech)niestety nie wiem czy pełny czy półsyntetyczny,mam ten sam silnik akq



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » śr lip 26, 2006 14:26

Corso pisze:Ale ten olej SHELL to syntetyk czy półsyntetyk ?czy przy moim przebiegu warto lać pełny syntetyk?wcześniej był lany olej motorex 10w40,(w niemczech)niestety nie wiem czy pełny czy półsyntetyczny,mam ten sam silnik akq
Lej śmiało 10W40. A ile oleju podbiera Ci mk4 ?



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » śr lip 26, 2006 14:45

Dokładnie nie wiem,dolałem dwie setki może po przejechaniu prawie czterech tysięcy kilometrów od wymiany oleju,ale mam delikatny wyciek pod miską olejową,plam na glebie nie ma,więc pytanie czy możliwe by kapało podczas jazdy?czy w tym silniku AKQ uszczelka pod miskę jest to pasta silikonowa?co do ubytku oleju sprawdzam teraz dość często,co 500km,gdyby zużycie było narastające to chyba warto by było zmienić na 10w40



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » śr lip 26, 2006 16:55

Corso pisze:co do ubytku oleju sprawdzam teraz dość często,co 500km,gdyby zużycie było narastające to chyba warto by było zmienić na 10w40
Zmiania oleju nie spowoduje, że samochód przestanie brać olej. W Twoim przypadku te ilości pobieranego oleju sa bardzo małe wiec uważam że nie masz się czym przejmować.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości