Strona 1 z 2

Golf III 1.6GL Nie odpala przy ciepłym silniku

: śr lip 19, 2006 17:07
autor: vwIII
Witam
Jestem nowy na tym Forum, gdyż posiadam VW od tygodnia. Mam z nim mały problem. Silnik nie chce odpalić, gdy jest rozgrzany. Co może byćprzyczyną takiego stanu rzeczy??
Pozdrawiam

: czw lip 20, 2006 19:40
autor: Adamtd
vwIII pisze:Jestem nowy na tym Forum
No to witamy na forum

Najpierw napisz jaki masz typ silnika (pierwsze trzy litery jego numeru).
vwIII pisze:Silnik nie chce odpalić, gdy jest rozgrzany. Co może byćprzyczyną takiego stanu rzeczy??
Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury - daje sygnał że silnik zimny gdzy jest on ciepły i do cylindrów trafia zabogata mieszanka.

: pt lip 21, 2006 18:52
autor: vwIII
Typ silnika ABU Tak wyczytałem z naklejki w bagażniku - mam nadzieję, że to o to chodzi. A ten czujnik to jest ten wmontowany w rozdzielaczu cieczy chłodzącej? (tam gdzie termostat). Czy jeżeli byłby uszkodzony ten czujnik o którym mówisz to będzie działał wskaźnik temperatury w liczniku? Bo w samochodzie ten wskaźnik działa.

: pt lip 21, 2006 19:09
autor: Adamtd
vwIII pisze:Typ silnika ABU Tak wyczytałem z naklejki w bagażniku - mam nadzieję, że to o to chodzi
Tak o to chodziło
vwIII pisze:Czy jeżeli byłby uszkodzony ten czujnik o którym mówisz to będzie działał wskaźnik temperatury w liczniku?
Tak, wskaźnik by działał bo tam sa dwa czujniki temperatury

[ Dodano: Pią Lip 21, 2006 21:25 ]
Tak, wskaźnik by działał bo tam sa dwa czujniki temperatury
Sorry - czujnik jest jeden czteropinowy.
Jeśli masz jakiś multimetr to dam Ci dane jak pomierzyć ten czujnik, potem sondę lambda - bo ona jest następna w kolejce

: pt lip 21, 2006 22:03
autor: marek222
Witam wszystkich ,posiadam golfa3 silnik abu 1,6 chciałbym dolączyć się do tego tematu gdyż mam podobny problem tj.jak jest ciepły silnik to zapala jakby był zalewany zbyt bogatą mieszanką paliwa ,dopiero po przegazowaniu wszystko jest ok.czujnik temperatury czterostykowy sprawdzałem przy tem. 90 c i były rezystancje dwa styki po lewej stronie 104 ohma a tego po prawej211 ohma i tu pytanie czy to jest ok.gdy silnik był chłodny rezystancja była wyższa tj.lewa strona 707 a prawa 1413 ohma

: pt lip 21, 2006 22:27
autor: Adamtd
Obrazek

: pt lip 21, 2006 23:03
autor: will
witam posiadam golfa I 1.6 gti i mam podobny problem ale mi nie chce zapalic po dwóch godzinach jak zostanie zgaszony, zimny zapali, gorący też pali

: sob lip 22, 2006 09:54
autor: vwIII
[ Dodano: 22 Lip 2006 12:53 ]
Dzięki. Zaraz biorę miernik i idę sprawdzać. Napiszę co i jak.

A więc, wartości rezystancji pomierzone były nieco niższe niż podane. Po nagrzaniu silnika okazało się, że odpala, przejechałem około 10 km zgasiłem i odpaliłem bez problemu. W związku z tym podejrzewam, że był brak styku na kostce tegoż czujnika i po parokrotnym odłączeniu i podłączeniu styki się oczyściły i wszysko jest ok.

Więc wielkie dzięki za pomoc.

I jeszcze mam pytanko jak można (i czy w ogóle można) zdobyć ten program z którego jest ten obrazek.

: sob lip 22, 2006 16:33
autor: Adamtd
I jeszcze mam pytanko jak można (i czy w ogóle można) zdobyć ten program z którego jest ten obrazek.
Program nazywa się AUTODATA
Można kupić - najtańsza wersja chyba z 2000 zł :grin: ..... albo poszukać po necie....

[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 16:35 ]
vwIII pisze:W związku z tym podejrzewam, że był brak styku na kostce tegoż czujnika
To może być bardzo prawdopodobne (najczęstsza usterka to właśnie brak połaczenia), ale może przeczyść styki jeszcze sam papierkiem ściernym

: sob lip 22, 2006 19:39
autor: marek222
Witam ponownie jeśli pozwolicie chcialbym kontynułować temat bo problem u mnie jest dalej a dane z tabelki utwierdziły mnie że czujnik temp.jest ok.przy rozgrzanym silniku czas wtrysku jest zależny od temp.silnika , sondy lambda oraz otwarcia przepustnicy czyli z potencjometru przepustnicy.poprawcie jeśli się mylę i tu jest pytanie jak można te pozostałe elementy sprawdzić mając multimetr.będe wdzięczny za każdą fachową odpowiedż.Silnik abu 1,6 rok 94 pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tym tematem.

: ndz lip 23, 2006 10:52
autor: Adamtd
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: ndz lip 23, 2006 11:09
autor: diabel B-B
Ja tez mam podobny problem tylko z 1.4 Gasnie w trakcie jazdy jak temperatura dochodzi 90 *C . Tez myslalem ze to od czujnika sa bledy ale przypuszczam ze to od bedzie aparatu zaplonowego!!! ma z 1.6 tylko nie wiem czy moge go zalozyc!!! :bigok:

: ndz lip 23, 2006 11:14
autor: Adamtd
diabel B-B pisze: ale przypuszczam ze to od bedzie aparatu zaplonowego!!!
No ale co ma temperatura do aparatu zapłonowego?
Pierwsze to wypada podłaczyć do komputera albo sprawdzić to co u kolegów. Napisz typ tego silnika

: ndz lip 23, 2006 22:46
autor: Zeed
mam dokładnie ten sam problem co marek222 i ten sam motor...prądy w porządku, ale jutro dobieram się w takim przypadku do czujnika temperatury, może nawet nowy się założy-w końcu majątku nie kosztuje