Można się załamać mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Można się załamać mk3

Post autor: budzyn » wt lip 18, 2006 22:58

Problem już był ale nik niestety nie potrafił nic podpowiedzieć.

Samochód w najmniej oczekiwanej chwili potrafi zgasnąć.
Czasami pojawiają się szalejące obroty- wskazówka obrotomierza skacze jak głupia po obrotomierzu i następnie gaśnie. Po próbie zapalenia samochód tak jakby zaskoczył i natychmiast gaśnie. I tak kilka razy - w końcu za którymś razem zaskoczy i jest dobrze.

Gdy zdarzy się to podczas jazdy to próbuję póścić sprzęgło, żeby zapalił ale niestety na nic to - tak samo jak i kluczykiem
Gdy zgaśnie samochód miga kontrolka oleju.

Byłem ostatnio w SOP i przeczyścił przepustnicę, silniczek krokowy, wymienił cewkę i przeczyścił czujnik halla (bo był w oleju) niestety nadal to nie pomoga.

W czym może być problem bo jestem naprawdę w kropce -
dodam, że dzieje się to na benzynie i na gazie.

Samochód to golf III gti 2.0 16v

Proszę o pomoc jutro chcę jechać do SOP ale nie chcę, żeby wymienili mi pół samochodu.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt lip 18, 2006 23:19

Witam! NIe wiem czy Ci dużo pomoge dlatego, że jest wiele rzeczy które mogą być wadliwe. Taki objaw występuje najczęsciej kiedy powoli umiera czujnik halla (chociaż nie daje na to nawet 40%gwarancji ) Równie dobrze może Ci padać cewka zapłonowa albo w ogóle coś z wysokim napięciem. A podłączałeś sie pod kompa????Powinieneś na początek zrobić diagnoze komputerową.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 19, 2006 08:46

Jacenty85 pisze:Powinieneś na początek zrobić diagnoze komputerową.
Też tak myślę, bo może przepustnica jest uszkodzona, albo któryś czujnik


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » śr lip 19, 2006 09:08

Podobne objawy mialem i ja. Narazie ustapily ale nie jest jeszcze do konca dobrze. Wymienione czyjnik temp., czujnik Halla, kable WN. Wszystkie te rzeczy nie pomogly. VAG nie rzucal bledami czegos co mialoby wplyw na silnik. Jest jeszcze czujnik polozenia walu korbowego. Jest umieszczony w strasznie kiepskim miejscu (w zaglebieniu w pod filtrem oleju). Czytalem, ze takie rzeczy dzieja sie przez niego. Poprawne funkcjowanie tego czujnika jest warunkiem koniecznym do pracy ABFa. Odpinajac halla silnik pracuje (nierowno ale pracuje). Odpinajac ten czujnik silnik nie zapali. Zaczalbym od tego po tym co juz wymienilem ;-)



budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Post autor: budzyn » śr lip 19, 2006 10:21

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.

Niestety komputer nie wykrywa sterownika i nie może sie połączyć.

Cewka została wymieniona.
Może faktycznie jest to ten czujnik położenia wału korbowego. A czy istnieje mozliwość sprawdzenia jego funkcjonowania - czy rzeba wymienić??



Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » śr lip 19, 2006 10:31

Nie znalazlem nic na temat sprawdzania jego poprawnego dzialania :/ Moze sie myle ale wymiana to jedyny skuteczny sposob sprawdzenia. Teraz wymiany czujnikow i gratow zaczalbym wlasnie od tego czujnika.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 19, 2006 15:48

budzyn pisze:Może faktycznie jest to ten czujnik położenia wału korbowego. A czy istnieje mozliwość sprawdzenia jego funkcjonowania - czy rzeba wymienić??
Oczywiście że się go sprawdza (mierzy)! Poszukaj na forum jako czujnika halla, bo była opisywana procedura sprawdzenia - jak nie znajdziesz to napisz to Ci wkleje obrazek


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » śr lip 19, 2006 15:57

Tylko jak to sie dzieje nie caly czas to nie sadze, ze wiarygodnie sie go sprawdzi. W ABFie czujnik polozenia walu to nie to samo co czujnik Halla w aparacie zaplonowym.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 19, 2006 16:03

BigBlack pisze:W ABFie czujnik polozenia walu to nie to samo co czujnik Halla w aparacie zaplonowym.
to też jest czujnik hallotronowy - ale to tak na marginesie

[ Dodano: Sro Lip 19, 2006 16:04 ]
Niestety komputer nie wykrywa sterownika i nie może sie połączyć.
Gdzie (to znaczy u kogo) podłaczałeś pod ten komputer??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Post autor: budzyn » śr lip 19, 2006 16:13

Sprawdzałem na stacji obsługi pojazdów na trzech różnych komputerach i nie wykryło

Ps. Przed chwila wróciłem ze stacji i mechanik odpiął mi halla

tak na marginesie to do czego służy halla - bo samochód chodzi z odpiętym i nie mam żadnej róznicy



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 19, 2006 16:19

budzyn pisze:tak na marginesie to do czego służy halla
W uproszczeniu - podaje sygnał kiedy ma iśc iskra na cylindry
budzyn pisze: bo samochód chodzi z odpiętym i nie mam żadnej róznicy
To coś nie tak - nie wiem co on odpiął


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

zawisza44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lut 09, 2006 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zawisza44 » czw lip 20, 2006 00:02

Mialem podobne problemy byla to wina czujnika halla. Czujnik wymienilem na nowy i wszystko wrocilo do normy.



Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » czw lip 20, 2006 08:11

Adamtd pisze:to też jest czujnik hallotronowy
Sie zgadza. Chodzi mi tylko o to, ze chyba tylko w ABFie odpiecie Halla w aparacie nie powoduje wylaczenia silnika. Wiele razy spotkalem sie z opinia "...jak to?niemozliwe!" Tak jak budzyn i jego mechanik odpinalem halla i silnik pracowal. Wtedy w moim przypadku objawy byly wlasnie takie jak sie dzialo tak jak nie powinno. Czujnik wymienilem i wtedy nie widzialem znaczacej poprawy. Moze u mnie to wina jakiegos kabelka bo jak narazie przy takiej pogodzie jest wporzadku.



budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Post autor: budzyn » czw lip 20, 2006 08:14

Od wczoraj jeżdźe z odpietym czujnikiem halla - ale samochód nadal szarpie i gaśnie - więc to na 95 % będzie czujnik położenia wału korbowego.

Powiedzcie mi ile kosztuje taki czujnik i czy pasuje od z wersji np 2.0 8v lub 1.6, 1.4 itp



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 209 gości