Strona 1 z 2

[mk II] katalizator-strumionka-problem-pomocy

: wt lip 18, 2006 09:52
autor: mosquitosound
witam
Czy ktoś z was wie coś o tym?-wczoraj ściągałem kata z auta i w jego miejsce strumionke włożyłem, tylko jest mały proble. katalizator(teraz strumionka) łączy się z długą rurą pod samochodem taką obejmąz blachy (w środku ma drugą obejmę) one ściskają kata z tą rurą.
problem w tym ze ta wewnętrzna obejma ma takie wytłoczenie jakby fabryczne i przez to ucieka powietrze i pierdzi.
zarzucam załącznikami mam nadzieję ze skumacie o co chodzi

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 10:04 ]
panownie wlaśnie przed chwilą przyszło mi do głowy, ze moze rura od strumionki powinna być idealnie prosta aby stykała się ida=ealnie z ta długą rurą i wtedy może nie będzie przedmuchów. dobrze gadam?

: wt lip 18, 2006 10:10
autor: wara99
wspawaj go i po problemie

: wt lip 18, 2006 10:20
autor: mosquitosound
pospawać tą długą rurę ze strumionką na łączeni tak?

: wt lip 18, 2006 10:22
autor: Fox_00
dokładnie tak :)

: wt lip 18, 2006 10:22
autor: mosquitosound
jeszcze jedno strumionkę wstawiłem dokładnie tam gdzie kat był, nie odsuwałem jej od silnika i mam sondę bedzie dobrze?
dodam ze wczesniej jezdziłem z pustym katem i było ok

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 10:23 ]
a wy może robiliście tak ze spawaliscie to? mówicie bedzie lepiej jak bedzie pospawane?

: wt lip 18, 2006 10:24
autor: Fox_00
mosquitosound pisze:jeszcze jedno strumionkę wstawiłem dokładnie tam gdzie kat był, nie odsuwałem jej od silnika i mam sondę bedzie dobrze?
dodam ze wczesniej jezdziłem z pustym katem i było ok
powinno być dobrze :)
ale i tak nie widzę sensu zakładania strumiennicy :]
jedynie można załozyć, ale naddźwiękową i najlepiej ze zwężką wenturiego :] to wtedy jest lepszy odgłos podczas przyśpieszania i nic więcej :)

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 10:25 ]
mosquitosound pisze:a wy może robiliście tak ze spawaliscie to? mówicie bedzie lepiej jak bedzie pospawane?
jak będzie pospawane to napewno nie będzie Ci uciekały spaliny przy strumiennicy i Ci nie będzie pierdzieć :)
a w razie wymiany to po prostu palnik czy też może i gumówka i ściągasz

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 10:26 ]
ja mam cały układ wydechowy pospawany, bez żadnych obejm bo ostatnio sobie wymieniłem wszystkie rurki i końcowy tłumik :)

: wt lip 18, 2006 10:32
autor: mosquitosound
założyłem bo pierdział pusty kat, tylko dlatego.
innego powodu nie było :bigok:

: wt lip 18, 2006 10:32
autor: Fox_00
mosquitosound pisze:innego powodu nie było :bigok:
no chyba że tak :D

: wt lip 18, 2006 10:36
autor: homsky
mosquitosound pisze:pospawać tą długą rurę ze strumionką na łączeni tak?
Można pospawać jak pisza koledzy , a można zastosowac też aluminiową taśme klejącą, bardzo fajna rzecz owijasz tą tasma jak bandażem łaczenie strumiennicy i rury kilka razy tak żeby było szczelne , na to zakładasz te śmieszną opaske zaciskową z którą zawsze sa problemy ze szczelnością i po kłopocie. Klej zawarty w tej tasmie ładnie sie klei a po dostaniu temperatury wulkanizuje się. Nie kosztuje taka tasmia w motoryzacyjnym więcej niż 10-15zł

P.S. mosquitosound, fajne rysunki , czym robiłeś AutoCad'em

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 10:38 ]
A o sonde nic sie nie martw , ja też wywaliłem kata całkowicie bo był pusty i w jego miejsce wstawiłem kawał rury , czyli opcja podobna jak u Ciebie - efekt zero problemów z sonda lambda czy z praca silnika osiagami i spalaniem, zero róznicy.

: wt lip 18, 2006 10:44
autor: mosquitosound
rysunek z AutoCad Mechanical 2006
dzięki chłopaki
pozdrawiam

: wt lip 18, 2006 10:57
autor: irekczek
ja też mam ten problem co kolega.. ostatnio wymianiałem (jakies 4 miechy temu) to kolanko co odchodzi od kolektora i dochodzi do kata. Po tym zaczęło mi pierdzieć właśnie na tej obejmie(było już przegrzane). Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym obejme, kupiłem odrazu najtwardsze śrudy do tej obejmy i aż gwint do końca doszedł i dalej przepuszcza. W sklepie polecali mi jakąś pastę do uszczelniania tłumików.. Mówicie , że pomoże?? Bo spawać to miejsce to w ostatecznym stopniu.

: wt lip 18, 2006 11:02
autor: mosquitosound
albo pospawać albo spróbować poluzować tą opaskę idocisnąć kata do tej rury(jak bedzie idealnie stykiać to nie bedzie pierdzieć, jak pospawasz tez nie bedzie pierdzieć

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 11:02 ]
ja dzisiaj bede dalej z tym walczyć

: wt lip 18, 2006 11:11
autor: dziechu
To dlaczego nie wlozyles tlumika zamiast kata tylko strumienice? Ja po wycieciu kata wstawilem dodatkowy tlumik wygladajacy jak katalizator, teraz jest zupelnie cicho.

: wt lip 18, 2006 11:15
autor: wara99
przecierz nie zaklada tego na tydzien ,, jak pospawa bedzie mial spokój na dlugi czas