cieknie mi szyber pomocy!!!!!!!!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

cieknie mi szyber pomocy!!!!!!!!!!!

Post autor: orzel12 » czw sty 20, 2005 08:42

mam problemki a mianowicie cieknie mi szyber ostatnio wyciagalem szklo zeby dostacie sie do mechanismu poniewaz ulamalo mi sie takie aluminiowe ciegienko po zalozeniu szyby dzis zobaczylem ze w srodku jest mokrutko nie przecieklo tragicznie ale jednak co poradzicie w dodatku moja uszczelka jest juz w oplakanym stanie taka zmurszala czy mozna ja gdzies kupic osobno czy tylko kaplet



Awatar użytkownika
Goofol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw lis 11, 2004 23:29
Lokalizacja: Solec Kujawski
Kontakt:

Post autor: Goofol » czw sty 20, 2005 09:45

masz zapchane kanaliki odplywowe!!! przeczysc je i bedzie wszysko ok!!! ja tez mam szyber i powiem szczerze ze nmam uszkodzona prowadnice i niestety nie domyka sie tak jak powinien ale wody w srodku ani grama bo wszystko ladnie splywa!!!!



Awatar użytkownika
mindlab
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt gru 28, 2004 13:25
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Post autor: mindlab » czw sty 20, 2005 12:30

Mam części do szyberdach.Jak coś to trąbajcie 609125295.Pozdrawiam!!!



dino84

Post autor: dino84 » czw sty 20, 2005 13:40

Ma ktos moze rysunek szyberdachu na ktorym sa opisane wszystki elementy??
Kiedys mialem cos takiego z forum scirocco ale gdzies wtrynilem :crazy:
Jakby ktos mial to prosilbym o przeslanie na dino84@interia.pl



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » czw sty 20, 2005 14:14

no ja tez bym poprosil o taki schemacik :grin: bo czuje ze czeka mnie wymianka mechanizmu a nie wiem kapletnie jak sie do niego dostac i jak to zrobic wiec moze jakis laskawy ktos by opisal :chytry:
a tak wogole gdzie sa te kanaliki odplywowe????



dino84

Post autor: dino84 » czw sty 20, 2005 14:31

Jak zdymiesz :grin: szybe to z przodu w rogach sa otworki w plastiku. Chyba to jest to. Sprobuj jakims drutem podlubac, moze cos tam siedzi.



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » czw sty 20, 2005 14:36

i znow to przeklete szybsko wyciagac :grrr:
ok zaraz pujde obadac moze pomoze- mam nadzieje
i naprawde prosil bym o jakis opisik wymiank mechanizmu :grin: :grin:



dino84

Post autor: dino84 » czw sty 20, 2005 15:16

Porada z forum corrado.
Kiedys byly jeszcze zdjecia, ale zniknely :crazy:
Napisalem do goscia zeby podeslal mi ten rysunek. Jesli bede mial to dam znac.


WYKLAD
Jak naprawic szyberdach w korku:


Rozdzial I.- Shit Happens!

Typową i chyba jedyna usterka jaka sypie nasze szyberdachy to tak zwany przez starych wyjadaczy "piesek".
Na kazdą prowadnice skladaja sie 3 elementy z czego owy piesek to wlasnie ten trzeci element.
Wygladem przypomina on aluminiowa lyzeczke z czterema haczykami. To wlasnie polamane haczyki
stanowia poczatek problemow. Problem takowy objawia sie tym iz szyberek w polowie chowania sie
do tylu zacina sie lub zaczyna trzec o dach nie chowajac sie wystarczajaca nisko.
Za ktoryms takim razem lancuchowo padaja kolejne z elementy. Pod wplywem oporow zwiazanych z
ocieraniem szyberdachu o wewnetrzna strone dachu, silniczek pracuje dalej i zrywa linke lewą.
Podczas kolejnych ruchow czesci metalowe blokuja sówak ktory podczas zamykania szyberdachu
zaslania owiewke... tam delikatne prowadnice tez od razu sie lamia....
jezeli to samo wystapi z prawej strony to mamy niezlą mielonkę... kazy z tych 6 elementow kosztuje 150-200 zl / sztuka.
Nie istnieja zamienniki a o wtorne czesci strasznie trudno.
Jezeli chodzi o inne szyberdachy nie dajmy sie zwiesc podobienstwom... GOLFy odpadaja... podejdzie
jedynie Passat "przejsciowka" 91-94.



Rozdzial II. - Shit hits the fan... Now what?

Skoro juz wiemy ze nasz szyber oddal ostatnie tchnienie i nie chce dzialac, lakier porysowany
a Qrwica siega zenitu... musimy cos z tym zrobic bo lato sie zbliza a jak wiadomo łokiec przez
zamkniety-uszkodzony szyber tylko stare mądre gumisie potrafią
Nalezy nasz "kochany" szyberek wyjąc z korka co niejeden z was bedzie jeszcze przeklinał.
Juz na wstepie mowie ze do tego dziela sa potrzebne conajmniej 2 osoby i 0,5L (i w cale nie chodzi mi o WD40).
Jak pokazuja kolejne zdjecia fotostory, azeby zdjac szyber nalezy pozbyc sie delikatnie podsufitki.
Aby tego dokonac nalezy kolejno:
- odkrecic swiatelko wewnetrzne i plastikową obudowe
- odkrecic silnik szyberdachu (teraz mozna na sucho sprawdzic czy sie dobrze kreci)
- odkrecic oslony przeciwsloneczne
- zdjac uszczelke wokol szyberdachu
- odkrecic pasy przednie i tylne
- odkrecic rączke nad glowa pasazera
- mocno poluzowac tapicerke slupkow srodkowych
- wypiac z zatrzaskow tapicerki przednich slupkow (w gornej ich czesci)
- poluzowac tapicerki tylnich slupkow
- wypiac zdecydowanym ruchem listwe plastikową znajdujaca sie na samym tyle podsufitki
w miejscu tak zwanego trzeciego stopu (nie na klapie) tam jest 10 zatrzaskow plastikowych.




Gdy wykonamy wszystkie z powyzszych czynnosci, nasza podsufitka powinna lekko opierac sie na
poluzowanych plastikach. Tu z pomocą przychodzi nasz towazysz od 0,5L. Jedna osoba ze srodka
delikatnie wypycha podsufitke do tylu a druga osoba przez otwarta klape odbiera ja uwazajac
by sie nie polamala. I tutaj rada: Nie nalezy operacji tej wykonywac w wietrzny dzien.
Nastepnie recznie mozemy otworzyc dach "do góry" co pozwoli usunac tapicerke szyberdachu.
Kolejnie odpinamy 4 rurki odprowadzajace wode, 10 wkretów i mozna wyciagac nasz szyberdach.
Dziure zakleic, reszta roboty w garazu czy warsztacie...



Rozdzial III. What would Freud say about this Shit ?

Wpierw odkrecamy plyte szyberdachu. Przymocowana jest do mechanizmu torxem (lub philipsem jak kto tam woli) chyba 6-tką.
Diagnoza... slowem wyciagamy wszystkie 6 elementow delikatnie i sprawdzamy co nie jest tak.
Pierwsza czesc z lewej prowadnicy ktora wyjdzie to bedzie nasz nieszczesny piesek.

A) Piesek (element 12)
Tu nie ma co za duzo myslec... jest sobie lyzeczka na sprezynce.. zadnej filozofii.
Jezeli sprezynka spelnia swoja role w zyciu... nie ma sprawy..
Na plastikowych plozach.. sa a raczej powinny znajdowac sie 4 haczyki a do tego
powinny byc cale. Nalezy lekko poruszac je paluchem by stwierdzic czy wszystko jest OK.
Na 95% stawiam ze tu nasz problem znalaz swoj poczatek...

Linka (element 8)
Kolejny element prostej budowy choc wyglada jak statek kosmiczny
Tu nie ma co sie za bardzo popsuć.. jedynie wysilona linka mogla pęcnąć heh
Po sprawdzeniu odkladamy na bok. Nieszczesciem by bylo gdyby ten element poszedl
gdyz nowy w ASO wystepuje jako zestaw naprawczy i kupuje sie go razem na dwie strony
czyli wydatek rzedu 370 zl

C) Przednia Prowadnica (element 1)
Tu mamy kilka elementow ktore moga sie polamac aczkolwiek jest to ostatni element w lancuchu
zniszczen wywolanych nieprawidlowym uzywaniem juz uszkodzonego szyberdachu.
Jezeli w prowadnice dostana sie jakies szczatki polamanych innych elementow lub kamyczek
albo inny syf... delikatne wąskie blaszki pekaja jak zapalki. Jak widac na schemacie
elementy te to 23 oraz waskie ramieprzyłączone w punkcie 21.
Uszkodzenia tego elementu widac niemal od razu wiec nie bedzie problemow z diagnozą..

D) Silnik szyberdachu.
Po odlaczeniu silniczka mozna go sprawdzic "na sucho" podlaczajac doń jedynie kostke zasilania.
DObrze dzialajacy silniczek powinien od pozycji "0" wykonac krotki ruch do przodu lub dluzszy do tylu.
po krotkiej zabawie przyscikiem do sterowania szyberem mozna sie szybko zorientowac czy dziala
prawidlowo. Nalezy takze swrocic uwage na jego kolo zębate ktore wprawia w ruch linki czy jest cale
i niczego mu nie brakuje do pelni szczescia



Rozdzial IV. Now is time to pay for this shit


krótki cennik z ASO (ceny przyblizone)

Piesek (element 12) - 200 zl / 1 strona
linka (element 8) - 190 zl / 1 strona
(Dostepne tylko w komplecie strona Lewa i Prawa)
prowadnica (element 1) - 130 zl / 1 strona

tak wiec nie ma sie z czego smiac


Rozdzial V. - Work it shit-head !!

Naprawa jest dosc prosta bo nie wymaga wielkich umiejetnosci kucharskich, akrobatycznych
czy tez pierwszej pomocy usta-usta. Uszkodzone elementu smarujemy UMIAROWANIE smerem do
lozysk, dowolnym lecz nie za rzadkim i pakujemy w prowadnice tam gdzie ich miejsce.
calosc dla swietego spokoju wczesniej mozna przemyc dobrym mocnym rozpuszczalnikiem by
wyplukac piach i resztki elementow uszkodzonych. Calosc skrecamy do kupy i montujemy
do auta postepujac odwrotnie niz to bylo opisane w rozdziale II.
Po zainstalowaniu szyberdachu na miejsce nalezy ustawic go w pozycji "0" recznie przesuwajac
wkretakiem lub innym narzedziem mechanizm dachu. Przed wkreceniem silniczka jego takze nalezy
ustawic w pozycji "0" tj. dokladnie miedzy jedgo dlugim a krotkim ruchem.
Cala sytuacja wymaga teraz nieco cierpliwosci i skupienia przy regulacji dachu.
Nie zrazac sie kilkukrotnym przykrecaniem i odkrecaniem plyty dachu gdyz trzeba kilka razy
pojazdzic szyberkiem we wszystkie strony by dobrze ustawic daszek.
Tak samo jezeli silniczek napotyka na jakis opor nalezy od razu go wylaczyc gdyz grozi to
zerwaniem linki. Wyregulowany szyber powinien juz slicznie smigać





VI. EPILOG:

Ciekawostką wielką i tajemniczą nawet bardziej niz przyczyny wyginiecia dinozaurow jest fakt ze jezeli cos juz pada w szyberdachu to zawsze jest to LEWA strona A mechanizm ten jest w 99% symetryczny wiec nie ma roznicy...
Moze kiedys sie dowiemy łossochosi poki co szyberdach ten jest uznawany podobnie jak G60 jako jedna z najbardziej wadliwych konstrukcji Volkswagena...
A co ciekawe VW nie uczy sie wcale na wlasnych bledach bo szyberek tego modelu pakowali do roku 2001 w caravellach


Wiedze ogarnialem caly rok, zime przejezdzilem z rozebrana tapicerka.
Rad udzielal MPS i Masstel ;-)

Wszelkie dodatkowe info

GG 2159727
tel 606119898



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » czw sty 20, 2005 15:38

super swietnie zaj***** sliczny opisik szkoda tylko ze fot nie ma
ale i tak dzieki wielkie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 393 gości