Strona 1 z 2

gz kontra pb

: czw sty 20, 2005 03:49
autor: marceliii
Witam
Chodzi mi o to że mam naprawdopodobniej silnik gz i zastanawia mnie czy jest on lepszy od pb,bo tak patrzyłem to teoretycznie powinien być skoro osiąga max moment przy niższych obrotach i potrafi go dłużej ciągnąć.
Ja sam odczuwam że mój jakos słabo ciągnie i chciałem także aby ktos się wypowiedział np:w ile mu sie zbier gti od 60 do 100 n atrzecim biegu,żebym mógł porównać.
Oczywiście wiem że to wszystko zależy od warunków,oponi od tego czy się nie jedzie pod gurke,ale chciałebym to porównać mniej więcej.
A tak wogóle to do jakich obrtów można kręcic te silniczki,bo jak jechałem 180 to pod 65tyś podchodził chyba,troszke dużo.
:(

Re: gz kontra pb

: czw sty 20, 2005 09:50
autor: Borys
marceliii pisze:Witam
Chodzi mi o to że mam naprawdopodobniej silnik gz i zastanawia mnie czy jest on lepszy od pb,bo tak patrzyłem to teoretycznie powinien być skoro osiąga max moment przy niższych obrotach i potrafi go dłużej ciągnąć.
Ja sam odczuwam że mój jakos słabo ciągnie i chciałem także aby ktos się wypowiedział np:w ile mu sie zbier gti od 60 do 100 n atrzecim biegu,żebym mógł porównać.
Oczywiście wiem że to wszystko zależy od warunków,oponi od tego czy się nie jedzie pod gurke,ale chciałebym to porównać mniej więcej.
A tak wogóle to do jakich obrtów można kręcic te silniczki,bo jak jechałem 180 to pod 65tyś podchodził chyba,troszke dużo.
:(
prosto sprawdzic, stań na prostej z kimś kto ma PB i skoro twój GZ jest taki dobry to mozesz mu dołozyc,

albo zbadaj na hamowni GZ i podeslij wykres zrobimy analize

: czw sty 20, 2005 11:15
autor: marceliii
i oto chodzi ze odkąd kupiłem golfika,czyli jakis tydzień,to cały czas pytam gdzie w okolicy katowic jest hamownia,bo chce to sprawdzić.
:)
Ja nie twierdze że jest lepszy,ja poprostu pytam bo się nie znam.
A tak apropo to się obawiam ze mój juz jest troszke podjechany,bo jakoś mnie nie satysfakcjonuje ta moc.
:D
A tak wogóle czym si różni system zapłonowy k-jetronic od tego digifanta-a?

: czw sty 20, 2005 12:08
autor: Borys
marceliii pisze:i oto chodzi ze odkąd kupiłem golfika,czyli jakis tydzień,to cały czas pytam gdzie w okolicy katowic jest hamownia,bo chce to sprawdzić.
:)
Ja nie twierdze że jest lepszy,ja poprostu pytam bo się nie znam.
A tak apropo to się obawiam ze mój juz jest troszke podjechany,bo jakoś mnie nie satysfakcjonuje ta moc.
:D
A tak wogóle czym si różni system zapłonowy k-jetronic od tego digifanta-a?
zapłonowy, to raczje prawie niczym, i tu i tu jest kodoł, aparat załonpwy swieczki

a róznica jest w rodzaju wtrysku
Digifant jest elektrycznym wtryskiem
KJ mechaniczny sterowany podciśnieniem

Vtech ma hamownie

: czw sty 20, 2005 12:12
autor: marceliii
No więc poszukam tego vtech.
Mam rozumież w wtrysk elektroniczny jest lepszy niż ten mechaniczny.
A idzie przerobic ten mechaniczny na elektryczny,jaki by był tego koszt o co by mi to dało,
Pozdro

: czw sty 20, 2005 14:12
autor: Michael G60
Pompa paliwa, komputer...nie wiem co jeszcze?

: czw sty 20, 2005 15:28
autor: marceliii
A jest wogóle jakiś sens,tzn.na digifantcie jest lepsze spalanie albo lepsza elastyczność,czy raczej wszystko podobnie?
Ile może kosztować wjazd na hamownie,i czy jest ktos może tez zainteresowany sprawdzeniem swojego wozu?
:)

: czw sty 20, 2005 20:39
autor: Michael G60
Na Digifancie jak jedziesz na biegu i puścisz gaz to odcinany jest dopływ paliwa...

: czw sty 20, 2005 21:11
autor: marceliii
Czyli mam rozumieć że na k-jetronicu poprostu mam nie hamować silnikiem,albo dojeżdżając do świateł wrzucać luz,bo inaczej silnik będzie non stop paliwo zasysał,i wzrośnie zużycie/
:)

: czw sty 20, 2005 21:23
autor: evolution
no nie bo w ke jetronic juz paliwo nie leci przy hamowaniu silnikiem, ale ekonomiczna jazda z wyrzucaniem jest lepsza pod wzgledem zuzycia paliwa aczkolwiek co do bezpieczenstwa mam zastrzezenia

: czw sty 20, 2005 22:44
autor: marceliii
nie leci,ale coś tam silnik zasysa jeszcze,jakies resztki.
a czym się różni ke jetronic od k jetronic,bo juz sam nie wiem który mam
;)

: czw sty 20, 2005 22:51
autor: Michael G60
Jeśli masz kata i sondę lambda to masz KE

: czw sty 20, 2005 22:53
autor: marceliii
No mam kata i sonde,ale w 86 chyba jeszcze nie robili silników z katem!?
:(
Sam nie wiem teraz.
Michel nie wiesz gdzie dokładnie jest ta hamownia,strasznie bym się przejechał,choćby po to żeby zobaczyć w jakim stanie jest silnik,tylko mi nie mów że w krakowie.
:(

: czw sty 20, 2005 23:02
autor: Michael G60
A robili - numer silnika RD = 107 KM!