Strona 1 z 1
Czy cos sie zapchało w ukldzie chlodzenia?
: ndz lip 16, 2006 12:44
autor: cosar33racer
Mam problem bo niewiem czy uklad chlodzeiniea zalał sie do konca wodą... niby woda jest ( okolo 3 l ) ale przedtem było inaczej.... jak ktoś ma jakis pomysł to pisac. (vw golf mk2 1.8 benzyna)
: ndz lip 16, 2006 13:17
autor: miś fazi
A jak zalewałeś to otworzyłeś nagrzewnice na maksa ?
[ Dodano: 16 Lip 2006 13:22 ]
Płynu powinno być około 6 litrów , jak spuszczasz to silnik powinien mieć otwarty termostat bo jak nie to zeszło Ci tylko z chłodnicy
: ndz lip 16, 2006 14:33
autor: Paweł NPI
Przy spuszczaniu płynu ogrzewanie na maxa, i najlepiej poprostu wykręcić termostat. Jest wtedy pewność że cały płyn się spuści i jest szybciej niż z tymi wężami się męczyć. Zalewanie płynu jest proste i jeśli ogrzewanie miałeś na maxa i wlewałeś w miarę powoli żeby powietrze miało którędy uciekać i po zalaniu odpaliłeś autko żeby chodziło do czasu aż wiatrak się włączy to jest ok.
miś fazi pisze: jak spuszczasz to silnik powinien mieć otwarty termostat
Co to za bzdura?? Przecież płyn ma wtedy ponad 90 stopni!! Popażyć się chcesz?? odkręcasz termostat i zlatuje wszystko!!
: ndz lip 16, 2006 20:22
autor: qln
pojeździj, wtedy się sam odpowietrzy, dolej brakujący płyn i będzie git
: ndz lip 16, 2006 22:22
autor: miś fazi
To nie bzdura a jak chcesz spuszczać płyn na zimno ? człowieku zawsze sie spuszczało na gorąco to nie wiesz ? kto Ci kazuje odkręcać termostat ? po co? zdejmujesz wąz z chłodnicy( ten dolny ) jak silnik gorący i masz po problemie nikt Ci sie nie każe parzyć
[ Dodano: 16 Lip 2006 22:23 ]
a czy wiesz ile jest roboty z odkręcaniem termostatu w niektórych modelach ? to jest własnie bzdura
: pn lip 17, 2006 02:59
autor: cosar33racer
no z tą nagrzewnicą niewiedziałem... ale ze silnik powinien byc tylko odpalony zeby pompka pociagła cos slyszalem...
bo zmienialem chlodnice i weszlo tylko jakies 3 litry moze.... a woda z silnika napewno czesciowo wyleciala.... jutro zobacze z tą nagrzewnicą (tzn na maxa na ciepło? )
..pozdro golfowicze....
[ Dodano: 17 Lip 2006 03:02 ]
miś fazi pisze:zdejmujesz wąz z chłodnicy( ten dolny ) jak silnik gorący i masz po problemie nikt Ci sie nie każe parzyć
no niestety jak silnik gorący to ten wężyk tez chyba niezimny
: pn lip 17, 2006 07:28
autor: Paweł NPI
miś fazi, Nawet w książce jest napisane że w przypadku wymiany na gorącym silniku istnieje ryzyko poparzenia... W golfie prawidłowo ściąga się dwa węże wychodzące od termostatu... A prościej jest odkręcić termostat na zimnym silniku i zleci na 100% calutki płyn...
[ Dodano: 2006-07-17, 07:29 ]
cosar33racer, Zrób jak pisałem i będzie dobrze, tylko nie zapomnij o ogrzewaniu na maxa.
: pn lip 17, 2006 08:22
autor: qln
tylko uważaj przy dokręcaniu kroćca co siedzi termostat, łatwo zniszczyć gwinty (plastikowe)