Strona 1 z 2
					
				MK3 niepokojacy odglos z silnika
				: sob lip 15, 2006 17:27
				autor: martinez76
				przy przyspieszaniu, gdy obroty sa okolo 3-4 tys. i wiecej
slysze niepokojacy ( moze nie) odglos z silnika - odglos lekko metaliczny, 
trudno jest mi go opisac dokladnie ale pojawia sie tylko przy przyspieszaniu, przy wiekszych obrotach i nie zawsze aczkolwiek czesto.
nie jest to glosny odglos.
silnik 1.8 ABS 90KM
prosze o rade co to moze byc?
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 17:31
				autor: dziejo
				sprawdzałes  juz wydech ? kata ?  

 
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 17:32
				autor: martinez76
				dwa tylne tlumiki sprawne 100%
kata nie sprawdzalem, wydech z przodu tez nie wiem w jakim stanie, myslisz ze to wydech lub kat?
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 17:45
				autor: dziejo
				podejrzewam że  może to byc kat wejdz pod auto poruszaj puchą ale  i tak nie sprawdzisz w 100% ponieważ może byc juz wypalony
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 17:47
				autor: wara99
				mam to samo i mechanior powiedzial ze to cos z wydechem
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 19:55
				autor: Adamtd
				Też pierwsze sprawdziłbym wydech - najlepiej mocno do ręki i potrząsnąc. Tylko jedno mnie zastanawia - kat wpada przeważnie w rezonans przy schodzeniu z obrotów... Chyba że jeszcze jakieś lozysko np w pompie wodnej
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 20:01
				autor: martinez76
				te odglosy sa tylko przy przyspieszaniu i to takim mocniejszym
i raczej dochodza z komory silnika, troche jakby z dolu.
czy to moze byc cos z silnikiem?
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 20:02
				autor: Adamtd
				czy to moze byc cos z silnikiem?
Teoretycznie tak - np panewki na wale korbowym......
 
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 20:08
				autor: martinez76
				Adamtd pisze:czy to moze byc cos z silnikiem?
Teoretycznie tak - np panewki na wale korbowym......
 
brzmi powaznie - jesli to to to jakie moga byc jeszcze objawy no i czy warto to robic i jaki moze byc koszt
 
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 20:17
				autor: Adamtd
				martinez76 pisze:brzmi powaznie - jesli to to to jakie moga byc jeszcze objawy no i czy warto to robic i jaki moze byc koszt
Bo panewki są bardzo poważną rzeczą. Czasami dodatkowe objawy to spadek ciśnienia oleju.  Ale ja myślę, że bez paniki. W przypadku dziwnych odgłosów najlepiej polegać (jeśli nie ma widocznych rzeczy które mogą hałasować) na kimś mających doświadczenie w osłuchiwaniu. Więc myślę że jeżeli nie możesz sam na 100 % zlokalizować to niestety pozostaje zdolny mechanik. Bo to równie dobrze może być jakaś głupia osłona.
martinez76 pisze:przy przyspieszaniu, gdy obroty sa okolo 3-4 tys. i wiecej
A tak na marginesie to do ilu Ty krecisz tym silnikiem?
 
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 21:39
				autor: martinez76
				Adamtd pisze:martinez76 pisze:brzmi powaznie - jesli to to to jakie moga byc jeszcze objawy no i czy warto to robic i jaki moze byc koszt
Bo panewki są bardzo poważną rzeczą. Czasami dodatkowe objawy to spadek ciśnienia oleju.  Ale ja myślę, że bez paniki. W przypadku dziwnych odgłosów najlepiej polegać (jeśli nie ma widocznych rzeczy które mogą hałasować) na kimś mających doświadczenie w osłuchiwaniu. Więc myślę że jeżeli nie możesz sam na 100 % zlokalizować to niestety pozostaje zdolny mechanik. Bo to równie dobrze może być jakaś głupia osłona.
martinez76 pisze:przy przyspieszaniu, gdy obroty sa okolo 3-4 tys. i wiecej
A tak na marginesie to do ilu Ty krecisz tym silnikiem?
 
do 4 4.5 tys. obrotow na biegu ale najczesciej wlasnie 3-4 tys.obrotow
 
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 23:07
				autor: Jacenty85
				a moze spalanie stukowe...sprawdź se zapłon.A nie muli Ci go lekko????
			 
			
					
				
				: sob lip 15, 2006 23:47
				autor: martinez76
				Jacenty85 pisze:a moze spalanie stukowe...sprawdź se zapłon.A nie muli Ci go lekko????
tzn. wyregulowac zaplon? moze masz racje, bo rzeczywiscie troche go muli,
sprawdze, jakby co masz punkta
 
			 
			
					
				
				: ndz lip 16, 2006 09:35
				autor: Adamtd
				Spalanie stukowe występuje raczej przy niskiej prędkości obrotowej i jest bardzo łatwe do wysłuchania - charakterystyczne dzwonienie przez wielu mylone ze stukiem zaworów