Strona 1 z 3
[mk2] Splywajacy olej
: czw lip 13, 2006 16:41
autor: MrUkAs
U mnie problem jest tego rodzaju, ze olej splywa mi po silniku, az po alternator. Czym to moze byc spowodowane? Uszczelkom pod klawiatura, a raczej jej brakiem? Czy moze uszczelka od zaworow? Ile kosztowalaby uszczelka wraz z wymiana (u mechaniora, bo ja na tych sprawach sie nie znam) pod klawiatura, ew. zaworow?
: czw lip 13, 2006 16:50
autor: Memmo
Moim zdaniem winna lezy po stronie uszczelki pod klawiatura.mialem to samo i po wymianie uszczelki wycieki ustaly az do dzis dnia.Mysle ze nawet w moim przypadku jesli by to nie bylo to to i tak sie oplacalo, bo koszt jest niewielki bo ok 35-45 zlociszy.
Pozdrawiam
: czw lip 13, 2006 16:50
autor: misiek
nie ma takiej opcji byś niemiał uszczelki pod klawiaturą (głowicą), wymiana takiej uszczelki to robota w granicy 250 - 300 zł, jaśli chodzi o uszczelkę pokrywy klawiatury (na głowicy a pod deklem) to koszt uszczelki od 15 do ok. 50 zł, zobacz jeszcze dokładnie skąd Ci cieknie - czy masz brudną głowicę od góry do dołu czy tylko sam silnik
: czw lip 13, 2006 16:50
autor: czyś
Uszczelka pod klawiaturę do 1.3 ok. 30 zł, razem z korkami gumowymi pod śruby (dobrze założyć nowe). Problemem w tym silniku, zwłaszcza po dużym przebiegu jest albo ta uszczelka (jeśli pokrywa jest na 3 śrubach, czyli po 1985 r.), bo jest mała siła dociągająca do głowicy (3 śrubki w alumnium - nie przesadzać z dokręcaniem, łatwo zerwać), albo simering wałka rozrządu.
Z moich obserwacji wynika, że problemem jest tu szczególnie przyjęty przez fabrykę sposób odpowietrzania przestrzeni wewnątrz głowicy. Górna częś odmy (od głowicy) ma odpowietrzenie b. cieniutkim wężykiem, prowadzonym w dół poniżej separatora oleju w odpowietrzeniu skrzyni korbowej. Z moich obserwacji wynika, że niestety przy przebiegach rzędu 200-250 tkm, w związku z dość już dżymi przedmuchami do skrzyni korbowej, w przestrzeni pod pokrywą zaworów panuje sporawe ciśnienie gazów, większe niż np. w silnikach 1.6 i 1.8, które to powoduje wypychanie oleju przez uszczelkę i simering. Po prostu ten króciec w głowicy jest za cienki do skutecznego odprowadzenia gazów z przestrzeni nad głowicą. I ciece.
Wymieniałem niedawno simering, i leje (wytarty rowek na wałku potęguje doznania
)
Oliwa spływa w pobliże rozrządu, na dół, i krawędzią uszczelki miski olejowej wzdłuż silnika aż w pobliże sprzęgła i tam skapuje na portki (dwururkę) i śmierdzi jak cholera.
: czw lip 13, 2006 17:00
autor: Duber
zawsze leci spod uszczelki pod klawiatura jesli by leciala spod glowicy to bys napewno mial tez jakies objawy zlej pracy silnika. to bolaczka golfow,mi lecialo miesiac po wymianie za kazdym razem do puki nie kupilem uszczelki za 40zl(jakas z dodatkiem czegos) a nie tak jak zawsze po 10 i po problemie teraz.
: czw lip 13, 2006 18:23
autor: MrUkAs
Czyli Panowie co proponujecie w moim przypadku? Wymienic uszczelke pod klawiatura?? Wiecie moze ile bedzie chcial za to mechanior?? Dolewam oleju tak srednio litr na 1000km i ten wyciek zaczyna mnie juz troszke denerwowac...
: czw lip 13, 2006 18:43
autor: Kand
MrUkAs pisze:Czyli Panowie co proponujecie w moim przypadku? Wymienic uszczelke pod klawiatura?? Wiecie moze ile bedzie chcial za to mechanior?? Dolewam oleju tak srednio litr na 1000km i ten wyciek zaczyna mnie juz troszke denerwowac...
Kup uszczelkę pod pokrywe klawiatury i sam wymień potrzebny tylko klucz 10 i nic więcej to 5 minut roboty i chyba 8 śrubek no i może wkrętak
: czw lip 13, 2006 18:51
autor: vaclavo
Kand pisze:MrUkAs pisze:Czyli Panowie co proponujecie w moim przypadku? Wymienic uszczelke pod klawiatura?? Wiecie moze ile bedzie chcial za to mechanior?? Dolewam oleju tak srednio litr na 1000km i ten wyciek zaczyna mnie juz troszke denerwowac...
Kup uszczelkę pod pokrywe klawiatury i sam wymień potrzebny tylko klucz 10 i nic więcej to 5 minut roboty i chyba 8 śrubek no i może wkrętak
nie 8 a 3 śróbki - kup uszczelkę i 3 podkładki gumowe pod śróby.
pozdro
: czw lip 13, 2006 18:54
autor: Kand
vaclavo pisze:nie 8 a 3 śróbki - kup uszczelkę i 3 podkładki gumowe pod śróby. pozdro
tak tak 8 jest u mnie a w 1.3 są 3 i to w rzędzie po środku co nie
vaclavo
: czw lip 13, 2006 18:56
autor: vaclavo
Kand pisze:vaclavo pisze:nie 8 a 3 śróbki - kup uszczelkę i 3 podkładki gumowe pod śróby. pozdro
tak tak 8 jest u mnie a w 1.3 są 3 i to w rzędzie po środku co nie
vaclavo
no dokłądnie są 3 w rzędzie - ale jak bedziesz kupował uszczelke to nie zapomnij o podkładkach gumowych pod śrubki (stare są poprostu już zrzyte i możesz nie mieć odpowiedniego docisku i dalej bedzie sie pocić olejem
- wiem bo mam mk3 ABD - bardzo podobny motor)
pozdro
: czw lip 13, 2006 18:59
autor: Duber
i kup uszczelke ta o ktorej ja pisalem predzejmoze drozsza ale na dluzej starcza
: czw lip 13, 2006 19:40
autor: MrUkAs
A moze tak jasniej, jakas instrukcje obslugi montazu
odkrecic mam ta kopule gdzie jest korek wlewu oleju??
Jak chodzi o uszczelke z dodatkiem czegos, jak to napisales Piotr2 to o jaki dodatek chodzi?
: czw lip 13, 2006 19:54
autor: Duber
tak odkrec ta kopulke gdzie masz ten korek,a ten dodatek to jest w uszczelce,ona jest robiona z dodatkiem czegos tam niepamietam bo juz kilka miesiecy temu zmienialem ale jak powiesz ze chcesz taka za ok 40zl powinni wiedziec o jaka chodzi
[ Dodano: Czw Lip 13, 2006 20:02 ]
tak mniejwiecej wyglada ta uszczelka twoja przykrywa zaworow moze inaczej wygladac
: czw lip 13, 2006 20:20
autor: czyś
Kup uszczelkę, czarna gumowa VictorReinz albo Goetze, razem z 3-ma nowymi korkami gumowymi (nr 20 na rys. wyżej) - razem ok. 30-40 zł. Odpinasz rurkę odpowietrzenia głowicy od króćca w pokrywie, potem klucz 10 mm, odkręcasz 3 śruby trzymające pokrywę zaworów. wycierasz powierzchnie na głowicy i na pokrywie przylegające do uszczelki. Nakładasz nową uszczelkę (kołeczki w głowicy wejdą w otworki w uszczelce - układ pasuje tylko jeśli uszczelka jest założone w dobrą stronę. nakładasz pokrywę, na śrubach zmieniasz te gumowe korki (nr 20
), przykręcasz śruby lekko. Jak już wkręcisz wszystkie 3 śruby (lekko) to po kolei dokręcasz je trochę, zaczynając od środkowej, potem zewnętrzne (z czuciem, bo wkręcasz stalową śrubę w aluminiowe półpanewki wałka rozrządu, czyli w otwór z b. miękkim gwintem! Moment dokręcania jest naprawdę mały! Inaczej możesz zerwać gwint! - czyli do pierwszego momentu wyraźnego oporu śruby! Lepiej za tydzień dociągnąć kapkę, niż zerwać). Montujesz przewód gumowy odpowietrzenia na króćcu.
Przy czyszczeniu nie nasyp piachu lub innego syfu do wewnątrz głowicy. Korek oleju wykręć, zdejmij uszczelkę delikatnie, wytrzyj uszczelkę, korek i gniazdo korka dokładnie z oleju i piasku, który się tam lubi dostawać, załóż uszczelkę jak była, wkręć korek.
Gotowe.
Capito?