Strona 1 z 2

Głupjeje wentylator mk2

: czw lip 13, 2006 12:06
autor: GUPETTO
Od dłuzszego czasu borykam sie z tym problemem, a mianowicie.
Czasem nawet jak przejade dosłownie 3 kilometry, na wskazniku ledwo strzałka wstanie a juz sie załacza wentylator silnika.
Czujnik w chłodnicy wymieniony, mam załozony drugi przekaznik nr31, i wciaz to samo, ostatnio bylem nad bajorem,stal ponad dobe,zapalilem by go przestawic zgasiłem i zaczał chodzic znow.
Wczoraj wrociłem z pracy,zgasiłem silnik pochodził chwilke silniczek wentylatora wyłaczył sie, ok pozamykałem zabrałem co miałem zabrac odchodze a po chwili on znow swoje.
Kurcze co sie dzieje?? Co jest zle??Czy on ma jakis termostatyczny dodatkowy włacznik gdzies??
Golfik mk2 90rok 1,6PN z LPG
Prosze podumajcie, moze ktos juz to przerabiał, akumulator juz mi siadac zaczyna :crazy:

: czw lip 13, 2006 12:11
autor: spoon_r
moze jakies zawrcie ?

: czw lip 13, 2006 12:14
autor: misiek
nie ma drugiego włącznika, ja miałem podobnie - po wymianie włą, na chłodnicy to samo, okazało się że drugi (nowy) też był trafiony, dobiero trzeci działał poprawnie, jezeli dzieje Ci sie to na zimnym silniku to bedzie raczej włącznik uszkodzony

: czw lip 13, 2006 12:32
autor: GUPETTO
Ok ale to sie niedzieje zawsze, ale drazni bo na wskazniku ledwo strzalka sie ruszy a on juz warczy.
Powiadasz ze czyjnik ten w chlodnicy??
Ale jeszcze jedno ale o ktorym zapomnialem napisac, jesli wentylator chodzi i zdejme wtyczke z czujnika na chlodnicy to on dalej pracuje, jedynie najszybciej moge to wylaczyc zdejmujac wtyczke z silniczka albo przekaznik wyjme wtedy staje
Moze i zwora,ale badz madry i znajdz to :kac:

: czw lip 13, 2006 12:33
autor: misiek
a ile masz wtyczek (pinów) na włączniku? 2 czy 3

: czw lip 13, 2006 12:37
autor: GUPETTO
Pinow?? mam rozumiec na czujniku?? Sa 3 i na wtykczce tez 3 nic tam niejest przerabiane.

: czw lip 13, 2006 12:42
autor: misiek
GUPETTO pisze:Pinow??
tak, na wałczniku, bo środkiwy to jest - a zwenetrze to są + od dwóch biegów wentylatora, ale piszesz ze tam nie jest nic przerabiane to dziwne co Ci sie dzieje, spróbuj zrobić tak ze wyłącz jeden bieg went. i sprawdż co sie dzieje a potem drugi

: czw lip 13, 2006 12:46
autor: GUPETTO
Z tego co zauwazylem to wlacza sie ten pierwszy bieg.
Czyli rozebrac wtyczke i sprawdzac raz jeden kabel i reakcje potem z drugim to samo??
Mowiac ze nic niegrzebane, nic tam niewiedze by ktos łapska wsadził, wyglada wszystko fabrycznie.
Hmm ....a co mi da to rozebranie??

: czw lip 13, 2006 13:00
autor: misiek
dlatego podejrzeawm sam włącznik, ja w prawdzie mam jedno biegowy ale tak jak pisałem wyzej po wymianie drugiego włą. problem ustał, ale dzienw jast to ze po odłączeniu od wał. wtyki wiatrak dalej pracuje

: czw lip 13, 2006 14:09
autor: bodzio_j
GUPETTO, a masz może klimę?

: czw lip 13, 2006 14:40
autor: GUPETTO
Klime?? chciałbym przy takiej pogodzie ale niemam.
Kurcze niewiem czy to rozebranie wtyczki cosik da, moze przekaznik jest jakis nieten co trzeba, na nim pisze "31" moze on jest zamieniony jakis skads indziej, juz mi elektryk wsadzal inny, taki najprostszy bez jakiegos modulu czy jakos tak, ale wtedy jak mialem wlaczony zaplon to wentylator pracowal, jak wyciagnalem kluczyk to stawal wtedy.
Moze wsadze ten INNY przekaznik i zobacze jaka bedzie reakcja i czy bedzie sie wogule on zalaczal, chyba trzeba zaczac testowac przekazniki.
Ktos ktos znalazl moze jaki tam powiniem przekaznik isc??

: czw lip 13, 2006 15:41
autor: Paweł Marek
Nie wiem dokładnie jak jest w dwójce ale spróbuję coś podpowiedzieć. Nie każda dwójka ma przekaźnik do wentylatora, wtedy jest od podłączony pod włącznik w chłodnicy bezpośrednio. Po drugie np w moim Vento jest moduł z przekaźnikiem do wentylatora umieszczony pod zbiorniczkiem płynu chłodzacego. Właściwie zawsze taki jest w autach z klimą, u mnie też jest mimo że nie mamk klimy. A jego funkcja jest taka, że załącza wentylator nie tylko po otrzymaniu impulsu z włącznika w chłodnicy, ale także z czujników klimatyzacji, lub po otrzymaniu informacji z ECU że olej lub płyn chłodzący sa za gorące. Więc jeśli już wykluczysz jakieś banalne zwarcie to może problem jest z tym dodatkowy sterowaniem wentylatorem. U mnie np tem moduł z przekaźnikiem był zalany wodą i też wentylator chodził jak chciał.

: czw lip 13, 2006 18:33
autor: GUPETTO
KUTWA MAĆ :panna: Ja juz niewiem co jest, przejechalem kolo 15 godziny jakies 6 kilometrow,podjechalem pod garaz wskazik troszke wstal a wentylator sie wlaczyl , otworzylem maske silnika zdjalem wtyczke z czujnika chlodnicy a on dalej chodzi, wiec wyciagnalem doslownie na 20sekund przekaznik ten nr31 przestal silniczek,wsadzilem spowrotem i jest ok,zapalilem go na minute zgasilem i ta sama sytuacja,wentylator chodzi,wtyczka nic niedala przekazik wyjolem silniczek stanal,wsadzilem spowrotem i cisza.
Kuzwa o co tu chodzi????????????????? :panna:

: czw lip 13, 2006 18:54
autor: misiek
GUPETTO słuchaj popatrzyłem teraz do mondrej książki i zobaczyłem że w skrzynce bezpiecznikoewj i przekażnikowej jest miejsce na przekażnik dodatkowego włączania wentylatora (miejsce 14) wyjmi moze tek przekażnik i popatrz co się dalej dzieje, bo ja nie mam zednego przekażnika na wentylatorze