Strona 1 z 1

Golf 2 nie ma iskry

: czw lip 13, 2006 10:58
autor: pablo111l
Witam
Posiadam VW GOLF 2 1,3i + LPG
Ogólnie brak iskry na świecach.
Krótko opiszę co i jak się stało.
Problem zaczał się od jakiegoś miesiaca. Raz na jakiś czas wrazenie było jak by mu paliwo zostało odcinane. po odjeciu gazu powracało do normy. Myślałem że coś z instalacją gazową jest nie tak, ale na benzynie jest tak samo. Z czasem nasilało się zjawisko przymulania a nawet gasniecia silnika. Aż pare dni temu zgasł i nie odpalił silnik. Wpierw wymieniłem palec przy aparacie zapłonowym był lekko ukruszony ale nic to nie zmieniło. Wymieniłem aparat tez nic nie zmieniło. Iskra z cewki raz jest a raz nie ma i to bardzo mało widoczna. Wymieniłem cewkę i dalej lipa. Czy to mógł polecieć cały komputer? i jeszcze jedno czy to normalne że pali na trasie 11l a w mieście 13l gazu? Teraz to nie pali bo stoi
pozdrawiam i z góry dziekuję za rady
Pablo111l

: czw lip 13, 2006 11:14
autor: spoon_r
pojedz autem w jakies ciemne miejsce, otworz maske i niech ktos zakreci silnikiem a ty popatrz czy gdzies cos nmie iskrzy (czy nie ma przebicia), pamietaj musi byc dosc ciemno.
sprawdz wszystkie przewody i napiecia jakie ida na cewke.

: czw lip 13, 2006 11:52
autor: misiek
warto jeszcze spr. przerywacz jeżeli go masz w aparacie zapłonowym (a dokładnie styki ich stan i odległość - 0.4 mm) drugie zdjecie przedstawia wypalone styki, jeżeli nie masz to jeszcze trzeba spr. czujnik Halla który jest zamontowany też w aparacie (zamiast przerywacza), kontrole czujnika przeprowadza się w następujący sposób:
przyłączyć Voltomierz do styków 6 i 3 (pierwsze zdjęcie) wetknietego wtyku tranzystorowego aparatu zap.
włączyć zapłon i powoli recznie obracać silnik w prawo obserwująć voltomierz - powinien wskazywać na przemian 0V i przynajmniej 2V, w razie nie osiągnięcia wartości czujnik do wymiany, warunkiem poprawnego spr. czujnika jest to by cały układ był sprawny (cewka, palec, kopułka, przewody i świece)

: czw lip 13, 2006 14:44
autor: t-tas
ja u siebie doszedłem do tego że to czujnik w dość dziwny sposób, okazuje sie że co prawda przy obracaniu silnika przy włączonym zapłonie iskry brak gdy padnie czujnik halla, ale jeśli jest padnięty tylko on, iskra powinna przeskakiwać w momencie włączania zapłonu-tak się to u mnie objawiało(mk1 1.5 jb ale zapłon z hallem z santany) i mój wujek(elektryk samochodowy) potwierdził,że tak się to może objawiać

: czw lip 13, 2006 20:16
autor: pablo111l
Dopiero jutro sprawdzę, bo auto stoi na parkingu w pracy.
A czy czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym?
Bo jak wczesniejuż napisałem podmieniłem cały aparat. Jutro sprawdzę ten czujnik metodą podaną wyżej.

: czw lip 13, 2006 20:18
autor: misiek
tak w aparacie, dla pewności spr. go

: śr lip 26, 2006 10:44
autor: pablo111l
nie miałem czasu wcześniej się zająć
dzieki z góry
sprawa okazała się banalna
przewód od cewki do aparatu padł
widocznie węglik się wykruszał i nie zawsze łączył aż padł całkiem
ale i tak dzięki
na przyszłość będę wiedział jak coś podobnego się stanie