Golf 2 nie ma iskry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Golf 2 nie ma iskry

Post autor: pablo111l » czw lip 13, 2006 10:58

Witam
Posiadam VW GOLF 2 1,3i + LPG
Ogólnie brak iskry na świecach.
Krótko opiszę co i jak się stało.
Problem zaczał się od jakiegoś miesiaca. Raz na jakiś czas wrazenie było jak by mu paliwo zostało odcinane. po odjeciu gazu powracało do normy. Myślałem że coś z instalacją gazową jest nie tak, ale na benzynie jest tak samo. Z czasem nasilało się zjawisko przymulania a nawet gasniecia silnika. Aż pare dni temu zgasł i nie odpalił silnik. Wpierw wymieniłem palec przy aparacie zapłonowym był lekko ukruszony ale nic to nie zmieniło. Wymieniłem aparat tez nic nie zmieniło. Iskra z cewki raz jest a raz nie ma i to bardzo mało widoczna. Wymieniłem cewkę i dalej lipa. Czy to mógł polecieć cały komputer? i jeszcze jedno czy to normalne że pali na trasie 11l a w mieście 13l gazu? Teraz to nie pali bo stoi
pozdrawiam i z góry dziekuję za rady
Pablo111l



Awatar użytkownika
spoon_r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 09, 2005 19:11
Lokalizacja: Zach-pom
Kontakt:

Post autor: spoon_r » czw lip 13, 2006 11:14

pojedz autem w jakies ciemne miejsce, otworz maske i niech ktos zakreci silnikiem a ty popatrz czy gdzies cos nmie iskrzy (czy nie ma przebicia), pamietaj musi byc dosc ciemno.
sprawdz wszystkie przewody i napiecia jakie ida na cewke.


mobilni sprawdzam radyjko, gdzie mnie slychac? :D

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lip 13, 2006 11:52

warto jeszcze spr. przerywacz jeżeli go masz w aparacie zapłonowym (a dokładnie styki ich stan i odległość - 0.4 mm) drugie zdjecie przedstawia wypalone styki, jeżeli nie masz to jeszcze trzeba spr. czujnik Halla który jest zamontowany też w aparacie (zamiast przerywacza), kontrole czujnika przeprowadza się w następujący sposób:
przyłączyć Voltomierz do styków 6 i 3 (pierwsze zdjęcie) wetknietego wtyku tranzystorowego aparatu zap.
włączyć zapłon i powoli recznie obracać silnik w prawo obserwująć voltomierz - powinien wskazywać na przemian 0V i przynajmniej 2V, w razie nie osiągnięcia wartości czujnik do wymiany, warunkiem poprawnego spr. czujnika jest to by cały układ był sprawny (cewka, palec, kopułka, przewody i świece)


:-k ...

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » czw lip 13, 2006 14:44

ja u siebie doszedłem do tego że to czujnik w dość dziwny sposób, okazuje sie że co prawda przy obracaniu silnika przy włączonym zapłonie iskry brak gdy padnie czujnik halla, ale jeśli jest padnięty tylko on, iskra powinna przeskakiwać w momencie włączania zapłonu-tak się to u mnie objawiało(mk1 1.5 jb ale zapłon z hallem z santany) i mój wujek(elektryk samochodowy) potwierdził,że tak się to może objawiać


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » czw lip 13, 2006 20:16

Dopiero jutro sprawdzę, bo auto stoi na parkingu w pracy.
A czy czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym?
Bo jak wczesniejuż napisałem podmieniłem cały aparat. Jutro sprawdzę ten czujnik metodą podaną wyżej.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lip 13, 2006 20:18

tak w aparacie, dla pewności spr. go


:-k ...

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » śr lip 26, 2006 10:44

nie miałem czasu wcześniej się zająć
dzieki z góry
sprawa okazała się banalna
przewód od cewki do aparatu padł
widocznie węglik się wykruszał i nie zawsze łączył aż padł całkiem
ale i tak dzięki
na przyszłość będę wiedział jak coś podobnego się stanie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości