Strona 1 z 1

W czym problem ?(MK3;1.4AEX)

: wt lip 11, 2006 17:42
autor: GoldFinger
Mam MK3 z silnikiem 1.4 AEX. TO, że stuka i trochę trzęsie po odpaleniu podobno jest normą.
Ale chmura dymu z rury wydechowej to już chyba nie. Trwa to chwilke po odpaleniu.
Troche poczytałem na forum i pewnie trzeba będzie odwiedzić warsztrat.
Na co ogólnie zwracać uwagę w pracy tego typu silników?
Może znacie jakiegoś mechanika, który jest dobry w te klocki?

: wt lip 11, 2006 18:22
autor: wara99
jaki masz przebieg ,
kopci na czarno czy na niebiesko ?
a ze sie trzesie to pierwsze slysze ze tak jest , moze w 1.4 bo mialem 1.8 i nic sie nie trzeslo a tera mam 2.0 i tez sie nic nie trzesie wiec nie wiem

Dymi jak disel wzimie.

: wt lip 11, 2006 19:14
autor: GoldFinger
Dymi na bialo i na posadzce pojawiają sie kropelki jakiegos dziadostwa. Jak go odpale to trzęsie i lekko klekocze. Obroty gdy jest zimny są 1100, potem stopniowo obroty spadają do 850 a silnik zaczyna. ładnie mruczeć. Na liczniku jest 157 tyś.

: śr lip 12, 2006 11:27
autor: Adamtd
A czy to nie jest para wodna???
Jakie Ty to robisz długi trasy?
Czy dymi tylko po postoju czy na ciepłym też?

[ Dodano: Sro Lip 12, 2006 11:28 ]
GoldFinger pisze:Obroty gdy jest zimny są 1100, potem stopniowo obroty spadają do 850 a silnik zaczyna
To jest akurat OK

Re: W czym problem ?(MK3;1.4AEX)

: śr lip 12, 2006 11:58
autor: vaclavo
GoldFinger pisze:Mam MK3 z silnikiem 1.4 AEX. TO, że stuka i trochę trzęsie po odpaleniu podobno jest normą.
Ale chmura dymu z rury wydechowej to już chyba nie. Trwa to chwilke po odpaleniu.
Troche poczytałem na forum i pewnie trzeba będzie odwiedzić warsztrat.
Na co ogólnie zwracać uwagę w pracy tego typu silników?
Może znacie jakiegoś mechanika, który jest dobry w te klocki?
Nic Ci sie nie dzieje złego!! Ten dymek to para wodna a kropeli to woda, która skrapla sie w wydechu i po odpaleniu wylatuje - to że troszke trzęsie może być winą podjechanych poduszek pod silnikiem ;)

niemasz sie o co martwić... (jak oczywiście nie bierze oleju)

pozdro :okej:

Serdeczne dzięki za odpowiedzi.

: śr lip 12, 2006 13:34
autor: GoldFinger
Myslę, że na razie nic złego się nie dzieje. Tym bardziej, że silniczek podczas jazdy zachowuje sie bardzo ładnie.
Jak go kupowałem to sprawdzaliśmy spalanie i wyszło całkiem dobre.
Golfika mam dopiero od 3 tygodni. Trochę denerwuje mnie to klekotanie chwile po odpaleniu i to, że czasami wydaje mi sie iż dostaje za bogata mieszanke i lubi podymić po zapaleniu.
Nie wiem jak tam ze świecami, czujnikiem temp. czy sądą lambda - pewnie luzy na zaworkach tez warto bylo by sprawdzić.
Najbardziej chciało mi się śmiać gdy dowiedziałem się o naklejkach ludzika(VW) posuwającego tego z głową opla. Mój starsz i braciak mają ople!
Głupio było by gdyby mój MK3 źle się sprawował :smoke:
Pozdro dla wszystkich Golfiarzy.

: śr lip 12, 2006 21:56
autor: Jacenty85
Powiem tylko tak: Te problemy które tu przedstawiasz nie są powodem do zmartwień-no chyba że bedzie bardzooo mocno kopcił. A śilniki AEX się trzęsą i mają drgania i to potwierdzi CI wielu użytkowników