[mk4]TURBINA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

[mk4]TURBINA

Post autor: komixierz40 » pn lip 10, 2006 23:22

witam serdecznie.. jestem tu nowy i kupiłem golfa 4 tdi 110 KM z 2001 z przebiegiem 80 tyś .okazało sie że idzie jak mół ,ledwo 120 i w tempie jak cinquecento 700..tka wybrałem serwis naprawczy w warszawie na obozowej u jakiegos mistrza rajdowego który się w tym papra oficjalnie...regeneracja kierownicy powietrza kosztować m,nie ma ok 1000 zł.czy ktoś może mi powiedzieć ile mogę przejechać na regenerowanej kierownicy powietrza. oraz proszę o komentarz jak dla laika dieslowego, bo to mój 1 szy diesel. proszę również o linki do stron na mój adres funa@aster.pl gdzie mogę przeczytać ile powinien palić kombiak 110 KM vw golf IV ? ponieważ mój teraz w czasie awari palił 9 litrów ON na 100km - czy to mozliwe ?
Ostatnio zmieniony wt lip 11, 2006 01:13 przez komixierz40, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » wt lip 11, 2006 00:09

Jeśli dobrze i fachowo Ci zregenerują turbinkę, to możesz spokojnie na niej pojeździć nawet kilkaset tysięcy km.
Musisz pamiętać, aby TDI jeździć na dość wysokich obrotach oraz po odpaleniu silnika czekać kilka minut, aż turbina się rozgrzeje. Tak samo przed wyłączeniem silnika musisz poczekać kilka minut, żeby olej schłodził turbinę- jeśli będziesz przestrzegał tych zasad, to nawet regenerowana turbina będzie Ci długo służyć...

Co do spalania, to nie jest aż takie bardzo wysokie- masz kombi, 110 koników, to już coś... może dużo jeździłeś po mieście?

Mój 1,9 tdi pali 5,5-7 l/100km i ma tylko 90 koni i to hatchback, więc specjalnie mnie nie dziwi takie spalanie. Być może masz jeszcze jakąś awarię (a może to przez turbinę) i komp źle dawkuje paliwo, ale nie znam się za bardzo na tym...

Powodzenia w naprawach!

Pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

Post autor: komixierz40 » wt lip 11, 2006 01:06

dzięki szanownemu BOJAROWI za pomoc co najważniejsze -duchową.faktycznie katowałem go non stop do dechy,ponieważ zalecono mi wstepnie rozruszanie kierownicy powietrznej.ale nie pomogło.dopiero diagnosta komputerowiec popukał w zapieczony element i dostałem kopa,ale stwierdziłze regeneracja nieunikniona .i tak sie stało bo przy prędkości 150 km/g wskakuje błąd w komputerze pokładowym i czuję jak para idzie w gwizdek a ja wymiekam do 120 /h i to z maxymalną dechą! błąd pokazuje że jest w tym przedziale -uwaga- ZA DUŻE CIŚNIENIE ! ponieważ turbina daje ponad 2 atmosfery ,a powinna rozbic łopatami na mniejsze (ramie wirnika stoi w miejscu zapieczone) ... achhh mówię wam jak to boli....ale do jutra mam nadzieję ! ( warsztat) pozdro!



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » wt lip 11, 2006 01:09

komixierz40, ale to on Ci jakos tak na oko powiedzial?! Podpiol VAG-a?! Przedewszystkim trzeba sprwadzic czy nie ma błedow w ECU!!! To podstawa!!!
bojar pisze:o odpaleniu silnika czekać kilka minut, aż turbina się rozgrzeje.
to nie ma turbina sie rozgrzac tylko, olej i ciecz chłodzaca, olej musi osiagnac swoja temperature pracy aby dobrze smarowac a do tego czasu jest wskazane nie pezekraczanie 2500 obortow....
bojar pisze:Tak samo przed wyłączeniem silnika musisz poczekać kilka minut, żeby olej schłodził turbinę
Turbina ma zmniejszyc obroty po ewentulanym pałowaniu tzn ostrej jezdzie, wazne jest zeby spadły obroty turbiny, najwazniejsze zeby nie zgasic silnika abu turbina nie chodzila "na such" czyli bez odpowiedniego smarowania, ot co... :bigok:

[ Dodano: Wto 11 Lip, 2006 ]
komixierz40, nie bedzie tak zle, tylkoz eby dobrze to zrobic.... to czesta awaria w TDI w silnikach ze zmienna geometria łopatek, jak i w zwyklych turbinach zapieczony zawor upustowy...


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

Post autor: komixierz40 » wt lip 11, 2006 01:40

jeśli pytasz macientyvw o VAG-a to jesli chodzi o komputer diagnostyczny to był podpiety i w kabinie i przy silniku i Bóg wie gdzie jeszcze ,wygladał jak pilot nasa -cały w kablach.wierze temu diagnoście chociarz całe menu na monitorze było po germańsku.... ja nie znam jezyka niem. mieszkam w piasecznie koło warszaway, tu wszyscy o nim mówią pozytywnie - nawet konkurencja(o tym diagnoście) młody chłopak ,pracował w autotromiku i odbił jak poczuł że to go jarzy,zainwestował w garazu w sprzet i ma kolejki jak po mięso na kartki...



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt lip 11, 2006 05:06

A co powiecie na świst turbiny. Czy świst turba to przyjemna dla ucha kierowcy muzyka czy też zwiastun że turbo zbliża się do końca swoich dni. Ja twierdze że to drugie , ciekaw jestem co myślicie. Pozdrawiam.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

Post autor: komixierz40 » wt lip 11, 2006 17:09

jest 17 00... turbina jest wstawiana właśnie do łona mojego mk4...po regeneracji .dzis jestem bogatszy o to ,że jest to typ BARRET ,oryginalne części ,rok gwarancji,na niektórych częsciach (nówkach) znaki volksa i audi...zapowiada sie całkiem całkiem.... zwłaszcza że koszt był 1400 pln .okazałosie że ktoś majstrował w niej wcześniej (tej kierownicy powietrza) potem wstawił łopaty jakiegos no name"a,trzymajcie kciuki, wkrótce napiszę cd.



ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Post autor: ignac » wt lip 11, 2006 20:04

Komixierz 40 -chłoń wiedzę tutaj : http://forum.tdi-tuning.pl/ i polecam Ci P. Marka vel Mastersa z tego właśnie



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » śr lip 12, 2006 00:06

macientyvw, ale Ty jesteś mądry :D
A tak na serio, to dzięki- bo sam tego tak dokładnie nie wiedziałem- przyda się Twoja wiedza.
Na pewno ja czekam kilka minut po odpaleniu i przed zgaszeniem silniczka...
i tak powinno być, nie?


Pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

Post autor: komixierz40 » śr lip 12, 2006 01:31

witam wszystkich jest ok!!! wbija w fotel jak apollo.nie mamż adnych zacięć ze strony pokładowego komp. mam tylko małe zapytanie -ile vwg mk4 kombi ,tdi 110 KM powinien miec na maxie na szafie ? (oczywiście z życia wzięte nie z książki-proszę) .mój dziś poszedł 190 km\h .czy to za mało?słyszałem że fabia kombi z zaledwie 100 konnym poszła ponad 200.-wierzyć. ?to oznaczało by że z moim coś nie tak. pozdro

[ Dodano: 12 Lip 2006 01:34 ]
dla ignaca bardzo dzięki -super stronka,już wsiadam na nią



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » śr lip 12, 2006 14:40

twardy pisze:A co powiecie na świst turbiny. Czy świst turba to przyjemna dla ucha kierowcy muzyka czy też zwiastun że turbo zbliża się do końca swoich dni. Ja twierdze że to drugie , ciekaw jestem co myślicie. Pozdrawiam.
zalezy, turbina moze Ci głosniej dmuchac/gwizdac ze wzgledu na np, nie szczelny dolot lub wydech, moze byc znacznie bardziej słyszana. Negatywna oznaka głosniej pracy turbiny moze byc niewłasciwe wywazenie jej, tzn łopatek...

[ Dodano: Sro 12 Lip, 2006 ]
komixierz40, mysle ze z 205-210 powinienes wycisnac, ja swoim 90konnym Variantem 190km/h

[ Dodano: Sro 12 Lip, 2006 ]
bojar, tak własnie ;)


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

Post autor: komixierz40 » śr lip 12, 2006 16:38

wiesz co Maciętyvw? mam wrażenie że te 110 KM przekłada sie na olbrzymią żywotność i zrywność silnika w przedziale 3-5 bieg. poprostu aż mi sie gęba uśmiecha jak szatkuje tam gdzie reszta woli wyczekać .spoko ,ja tylko w fazie testu tak szatkuję mam żone i dziecko ..spoko będzie



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » śr lip 12, 2006 20:41

komixierz40, masz moment obrotowy wiekszy od mojego, to baaaaardzo duzo daje, zreszta moment obrotowy to podstawa! Dlatego autko jest elastyczne na wyzszych biegach :bigok:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

komixierz40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2006 23:02
Lokalizacja: warszawa

Post autor: komixierz40 » wt lip 25, 2006 00:57

witam ...własnie wróciłem z Pomorza moim mk 4 kombi . powiem tyle: turbina jest ok! jazda moim mk 4 to poezja po tej regeneracji. na 2000 obrotów jechałem 140 km/h
rozpędzałem się momentalnie do 180. full zapakowany razem z rodzinką, spalił mi 6.7l \100 km. może to i nie mało .ale powiem tyle że mk 4 kombi to wieeeelka krowa ... taka masa musi pic. i nikt mi nie wmówi że przy 140-180\ h, z wielokrotnym wyprzedzaniem pod górę, obładowany pod sufit , powinien mi spalić 5 litrów .to wielutna bzdura. owszem tyle mi palił jak jechałem 90 -100 \h W TERENIE PŁASKIM!!! no ..to było by na tyle .jesli ktoś ma kombi w tdi -mk4 to proszę o komentarż .chetnie wysłucham na temat spalania :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości