(MKIII) wymieniać rozrząd

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

(MKIII) wymieniać rozrząd

Post autor: Seba51a » pn lip 10, 2006 09:53

27.07.2006 odbieram od znajomego Golfa III 1,4 1996r z przebiegiem 56 tyś. km. Pytanko czy ze względu na wiek decydować się na wymianę rozrządu, napinacza?



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pn lip 10, 2006 10:02

tak i to natychmiast . Wymienic rozrzad napinacz olej. To podstawa przy kupnie autka. Pasek rozrzadu wymienia sie co okreslona ilosc km albo co okreslona ilosc latek wiec w tym przypadku odrazu wymieniaj rozrzad.


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn lip 10, 2006 10:04

Pasek z napinaczem powinien wytrzymać ok 60 - 80 tyś. Zbliżasz się do tej granicy i proponuję wymienić. Koszt niewielki (55 zł napinacz, 40 zł pasek), a spać będziesz spokojnie.

pozdr :pub:



wara99

Post autor: wara99 » pn lip 10, 2006 10:05

wymien tez plyn chlodniczy , hamulcowy , i nne paski klinowy itp



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pn lip 10, 2006 10:07

z plynami macie racje powinno sie wymienic wszystkie chlodniczy hamulcowy oleje ale najwazniejsze to wymienic olej w silniku plyn hamulcowy i pasek rozrzaadu klinowy moze poczekac. Chociaz tez mozna by odrazu wymienic ale jesli nie ma piniazkow narazie to klinowy moze poczekac


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

wara99

Post autor: wara99 » pn lip 10, 2006 10:10

ale te pozostale paski to juz nie sa duze pieniadze, a z racji wieku pewnie sa sparciale a jak juz robi rozrzad to odrazu se paski wymieni za jednym zamachem



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pn lip 10, 2006 10:38

mog juz byc sparcjale z racji tego ze pewnie dlugo nie chodzilo autko i z racji wieku. Mozna wymienic paski wszystkie na raz bo nie trwezba bedzie puzniej juz grebac


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » pn lip 10, 2006 10:43

OK Panowie wymienię rozrząd i inne paski oraz płyn hamulcowy - jeżeli chodzi o olej oraz płyn chłodzący to jest wymieniony. Olej w czerwcu a płyn na zimę. Auto z pewnej ręki więc jestem pewny za wymiany - dziadziuś maił wizyty w VW co trzy miesiące, jak tłumaczył on lubi być pewny... Boję się o inne elementy gumowe typu zawieszenie poduszki itp. w moich rękach to auto będzie robić rocznie do 20 tys. km a nie 5tys - zastanawiam się czy jak zacznę jeździć to stare nieruszane gumy się nie "wysypią"



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pn lip 10, 2006 10:48

nie powinny siw "wysypac" jesli zecvzywiscie dbal o autko ten dziadzius


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » pn lip 10, 2006 10:53

adam-gda pisze:nie powinny siw "wysypac" jesli zecvzywiscie dbal o autko ten dziadzius
dbał i to bardzo - zawsze w garażu pod prześcieradłem, w kołach azot co 4 tygodnie na serwisie sprawdzenie ciśnienia itp. jeździł delikatnie ale moje zdanie autko w du... tez powinno dostać mam nadzieje że będę zadowolony



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pn lip 10, 2006 11:02

tylko nie cisnij odrazu na max
powoli go przezwyczajaj do ciekziej nogi. Nie odrazu do deski tylko jednego dnia do 3tys drugiego wiecej coraz wiecej. az wkoncu bedzie szedl jak mazenie. Bo teraz moge sie zalozyc ze nie bedzie mial dobrego odejscia po takim wlascicielu.


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » pn lip 10, 2006 11:27

adam-gda - bardzo dziękuje za porady - ale warto go brac? - w sumie to ja już zdecydowałem.



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn lip 10, 2006 11:37

Seba51a pisze:ale warto go brac? - w sumie to ja już zdecydowałem.
Jeżeli był serwisowany tak jak mówisz, to nie ma co się zastanawiać. Pozmieniaj tylko to o czym pisaliśmy wcześniej i nie zarżnij go od razu :grin:

pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » pn lip 10, 2006 12:28

DZięki pozdrawiam Wszystkich :pub:

[ Dodano: 18 Lip 2006 10:36 ]
Pytanko jakiej firmy kupić pasek rozrządu oraz napinacz. Proponowali pasek gejca za 50 zł oraz napinacz SKF za 160 - wiem że to dobra firma ale może proponujecie jakiś inny napinacz tanszy i dobry - proszę o propozyzje za co z góry dziękuje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości