Strona 1 z 1
czy felgi od opla pasują do toyoty bez pierścieni ?
: ndz lip 09, 2006 22:56
autor: adamo122
witam
z góry przepraszam , ze nie chodzi mi o golfa tylko o toyote
ale do niedawna miałem golfa i wiem , ze jest to najlepsze forum
mam pytanko czy jezeli założe alufelgi od opla 4x100 do toyoty corolli 4x100 bez pierścieni centrujących moze coś być niewpoządku?
mam właśnie takie alufelgi w mojej toyocie i dziwne objawy, coś stuka podczas jazdy i podczas hamowania
ktoś mi powiedział, ze przyczyną moze być brak tych właśnie pierścieni (centrujących o ile pamiętam)
miał ktoś juz z czymś takim doczynienia?

: ndz lip 09, 2006 23:30
autor: Cefaloid
Jak Ci koła weszły to raczej OK. One sie trzymają na śrubach a nie na środkowym otworze który ma zawsze luz aby koło łatwo założyć wiec te pierścienie centrujące to są średnio potrzebne. Śruby po to są stożkowe by koło wycentrować przy dokręcaniu.
No właśnie: Śruby do alusów mają często łeb stożkowy a do żelaznych półkolisty. Sprawdż czy masz odpowiednie nakrętki do profilu otworu w feldze. (nakrętki bo o ile pamiętam japońce mają szpilki zamiast śrub) To może powodować jakieś luzy i błedy w centrowaniu koła ale wtedy miałbyś drgania kierownicy jak przy niewyważonym kole a nie stukania raz na jakiś czas.
: pn lip 10, 2006 06:01
autor: adamo122
ok dzięki za odpowiedz
: pn lip 10, 2006 09:31
autor: GRIsha
Jeżeli masz dużą rozbieżność między otworem w feldze a średnicą piasty, to pierścienie pomogą "wycentrować" koło przy zakładaniu. Tylko do tego one są
pozdr

: pn lip 10, 2006 11:27
autor: olozwirski
Cefaloid pisze:Jak Ci koła weszły to raczej OK. One sie trzymają na śrubach a nie na środkowym otworze który ma zawsze luz aby koło łatwo założyć wiec te pierścienie centrujące to są średnio potrzebne.
A mi sie wydaje sie ze wlasnie jest odwrotnie, i jak nie zastosujesz pierscienia centrujacego to beda bily kola.....
Nie wiem jak ze srednica otworu centrujacego toyota/opel/vw, nie mozesz zmierzyc suwmiarka?
: pn lip 10, 2006 14:14
autor: naziro
Opel ma średnicę otworu środkowego 56,5 mm a Toyota 54 mm.Co do śrób to oba Auta fabrycznie mają śruby(nakrętki Toyota)z łbem stożkowym.
: wt lip 11, 2006 09:50
autor: adamo122
czyli jednak jest taka mozliwość ze biją
czy 20 zł za taki pierścień centrujący to duzo? bo za tyle mi oferowali na wulkanizacji
: wt lip 11, 2006 10:15
autor: GRIsha
Nowe chodzą po 10 zł plastiki i 15 metalowe. Używane do siebie kupiłem po 5zł/szt. Chcą Cię naciągnąć jak nic
spójrz tu:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=112821792
pozdr

: wt lip 11, 2006 23:22
autor: adamo122
ja chce kupić metalowe, jakoś do plastykowych nie mam przekonania
wsumie to nie jest tak drogo na wulkanizacji, bo chcą za metalowe , nowe po 20 zł za sztuke
a na tej aukcji wyszłoby mnie 66 lub 70,5 zł ( z wysyłką) za komplet

choć wsumie 14 zł bym zaoszczędził, pomyśle
dzięki za pomoc [quote][/quote]