Strona 1 z 1

[MK3] Na jaki olej zmienić to COŚ ?

: ndz lip 09, 2006 14:05
autor: DiVeReK
Witam wszystkich,

Zakupiłem niedawno od znajomego Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 92r, 210tys., które z tego co wiem od 2000r było zalewane strasznie gęstym, orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny). Co było wcześniej nie wiem bo był sprowadzany z Niemiec. Na szczęście z silnikiem jest wszystko ok, nie łapie oleju, wydech suchy itd. Doradźcie coś bo chciałbym czymś zastąpić ten olej.
Przejrzałem już słynny wątek o olejach i szczerze mówiąc ciężko wysunąć jakiś wniosek na podstawie tej "kłótni". Póki co sam znalazłem takie propozycje:
ELF Sporti SRI 15W40 - minerał,
ELF Competition STI 10W40 - półsyntetyk,
VALVOLINE MaxLife 10W40 - półsyntetyk.
Nie wiem na który się zdecydować, nadal mineralny czy zmienić na półsyntetyczny, no i czy te które wymieniłem mogły by być (trochę cena zabija chyba??) ??

: ndz lip 09, 2006 14:19
autor: Kand
DiVeReK pisze:było zalewane strasznie gęstym, orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny)
W tym przypadku zalałbym najpierw minerał np castrol High Millage 15W 40 albo te co wymieniłeś Przy następnej wymianie już bym dał półsyntetyk

: ndz lip 09, 2006 14:42
autor: yellow
Przy 210 kkm to juz chyba mineral 15W/40

: ndz lip 09, 2006 15:29
autor: Kand
DiVeReK pisze:Nie wiem na który się zdecydować, nadal mineralny czy zmienić na półsyntetyczny
nie rób mu "szoku" i zalej minerała potem można spróbować pólsyntetyk Mój ma 200 i leje pólsyntetyk i wszystko gra z tym że wiem co było wcześniej

: ndz lip 09, 2006 16:54
autor: colltom
Kand pisze:
DiVeReK pisze:Nie wiem na który się zdecydować, nadal mineralny czy zmienić na półsyntetyczny
nie rób mu "szoku" i zalej minerała potem można spróbować pólsyntetyk Mój ma 200 i leje pólsyntetyk i wszystko gra z tym że wiem co było wcześniej
NIE RÓB TEGO ! ! !
Lej dobry mineralny.

: ndz lip 09, 2006 17:16
autor: DiVeReK
Który byście polecili z tych zo wymieniłem?
Biorę jeszcze pod uwagę Castrol High Mileage 15W40.

I jeszcze z innej beczki. Jak myślicie czy pozostałe "płyny" też mu wymienić, tzn. płyn hamulcowy, przekładniowy i wspomagania? Niestety nic nie wiem czy kiedykolwiek było coś z tych rzeczy zmieniane? Jakie ewentualnie kupić?

: ndz lip 09, 2006 17:18
autor: Cefaloid
colltom pisze:NIE RÓB TEGO ! ! !
Lej dobry mineralny.
Eeee... można spróbować półsyntetyk, jak jest w dobrym stanie to nic złego nie zrobi mu taki olej. Wiem z autopsji i wlania przy 270tys km przebiegu silnika. Najwyżej bedzie musiał co np 6-7 tys km wymieniać sam filtr oleju bo się zapycha syfem który został po mineralnym.
Ja ten syf który mi się osadzał w filtrze oceniam na coś w rodzaju papki z drobnymi kruszynkami sadzy (?) - nie wyobrażam sobie jak coś takiego miałoby uszczelniać silnik (w obiegowej opinii podobno tak robi).

Po pierwszej wymianie półsyntetyka na kolejny już normalnie można wymieniać filtr z olejem. Chyba że bedzie na tym półsyntetyku występowało jedno ze zjawisk: kobcenie na niebiesko, branie oleju, miganie kontrolki ciśnienia oleju (miganie może jednak oznaczać zapchany filtr). Wowczas należy powrócić w minerał.

: ndz lip 09, 2006 17:23
autor: colltom
Cefaloid pisze:Eeee... można spróbować półsyntetyk
Tak spróbować można,tak samo można spróbować trafić szóstke w TOTOLOTKA.
Ale czy się uda trafić????Sam odpowiedz sobie na to pytanie.

: ndz lip 09, 2006 17:34
autor: ppoll27
Kand pisze:
DiVeReK pisze:było zalewane strasznie gęstym, orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny)
W tym przypadku zalałbym najpierw minerał np castrol High Millage 15W 40 albo te co wymieniłeś Przy następnej wymianie już bym dał półsyntetyk
Popieram w 100 % racja jak z silnikiem wszystko OK to będzie dobrze.

: pn lip 10, 2006 18:35
autor: Kiler
...był mineral, lej mineral...


Pozdr :pub: .

: pn lip 10, 2006 18:45
autor: Paweł Marek
Jak widzisz sam kolego DiVeReK na pytanie odnośnie oleju zawsze jest dużo różnych porad. Więc nie przejmuj się tak bardzo. Kup dowolny olej z dobrych marek. Weź tylko po uwagę że zalewany był kiepski olej, pewnie sporo syfu zostawił, więc faktycznie nalej najpierw dobrego minerała, a przy kolejnej zmianie półsyntetyk jak wyżej kolega napisał. Pewnie ta porada nie jest lepsza jak pozostałe :)

: pn lip 10, 2006 18:46
autor: Adamtd
DiVeReK pisze:orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny)
Miałem to kiedyś dawwno w polonezie - straszny olej - tracił właściwości po 5000 km
Kand pisze:W tym przypadku zalałbym najpierw minerał np castrol High Millage 15W 40
Też go polecam
Kand pisze: Przy następnej wymianie już bym dał półsyntetyk
A tak daleko przy ponad 200 tys km bym nie szedł