Strona 1 z 2
[mk2] sonda lambda (przerobka)
: śr sty 19, 2005 02:00
autor: daaroo
uw moim samochodzie posiadam sonde 1 zylowa czy moge zalozyc sonde 3 zylowa tylko wczesniej odetne od niej dwa kable??
: śr sty 19, 2005 09:42
autor: GTO
mozna, ale 2 dodatkow kable to grzalka wiec przylaczyc je trzeba pod +12 ze stacyjki i mase
: czw sty 20, 2005 02:38
autor: daaroo
mozesz napisac gdzie i jaki kolorek kabla podlaczyc ?? a i jescze jedno pytanie w sklepach sa uniwersalne sondy po 160zl tylko trzeba by wtyczke przeobic czy one sa warte kupna ?? z gory dzieki za odpowiedz
: czw sty 20, 2005 21:01
autor: collo
wiesz co kupilem taka uniwersalna sonde /made in usa/ i pochodzila mi 6 miechow nie wiem czy to przypadek ale tyle mi pochodzila
: czw sty 20, 2005 23:07
autor: daaroo
to ja bym jednak wolal uzyksac odpowiedz na temat tej przerobki na 3 zylowa. A czy to moliw ze samochod bez sondy lamby pali by mi az 18 litrow ??
: pt sty 21, 2005 00:11
autor: szorka
Tak jest taka możliwość a sterownik pokazuje jakieś błędy albo kopci ci na czarno?
: pt sty 21, 2005 00:18
autor: MAREK 74
podłącz tylko czarny i już
: pt sty 21, 2005 00:42
autor: daaroo
wlasnie kpoci na czarno jak sie przegazuje ale tylko na zinym silniku
: pt sty 21, 2005 01:52
autor: abc
Jak kopci na czarno tylko na zimnym silniku , to nie przez sonde.
Sonda niema jeszcze właściwej temperatury i sygnał z niej nie jest brany pod uwagę przez sterownik.
A jak nie chcesz podłączać grzałki to podłącz tylko czarny jak ci radzi kolega marek 74.
Ale z grzałką miałbyś wcześniej z niej sygnał i przy jeżdzie na krótkie odcinki napewno spalanie było by mniejsze.
Plus grzałki najlepiej podłączycc pod sterowanie pompy paliwa.
Drugim podstawowym czujnikiem rzutującym na spalanie jest czujnik temperatury i trzeba go sprawdzić , najlepiej woltomierzem.
Na zimnym powinno być 2.5 do 3 Volt .a przy tem .90st. poniżej 0.5 v.
: pt sty 21, 2005 02:17
autor: szorka
czujnik temp sprawdza się omomierzem
: pt sty 21, 2005 11:50
autor: Szymon Czarkowski
szorka pisze:czujnik temp sprawdza się omomierzem
Na ruskich stronach wynurałem że powinno być :
2 - 3 kOhm
280 - 360 Ohm
gdyby podłączyć zasilanie i wpiąć się można by i Voltomierzem sprawdzić.
A "na sucho" to omomierzem
: pt sty 21, 2005 16:51
autor: daaroo
ej no dobra jezdze bez sondy bo gdy ja tylko podlacze to moge zapomniec o jakiejkolwiek jezdie samochodem
: pt sty 21, 2005 19:24
autor: abc
szorka pisze:czujnik temp sprawdza się omomierzem
Najbardziej dokładny i pewny jest pomiar napięcia.
Wtedy mamy pewność jak widzi to sterownik.
Co nam z prawidłowej oporności jak sygnał z niego nie dotrze do sterownika np. przez zły styk przerwany kabelek.
Miałem taki przypadek że dopiero oscyloskop z rejestratorem wykrył usterkę czujnika (były przerwy gdzieś wewnątrz czujnika) .
Omomierz tego by nie wykrył .
: wt lut 07, 2006 22:55
autor: peterson
szorka pisze:czujnik temp sprawdza się omomierzem
jak ten czujnik wyglada w 1.3 NZ to ten niebieski? Jak omomierzem? Kotry przewod zostawic a w ktory sie wpiac szeregowo??