Strona 1 z 1

MKIII Pojedyncze stuki przy skrecaniu.

: sob lip 08, 2006 10:54
autor: maryjan112
Witam

Od jakiegoś czasu przy podczas skręcania słychać pojedyncze głuche stukanie. Słyszę je najczęściej podczas parkowania. Stuki te są nieregularne tj. niekiedy słychać je przy kilku kolejnych manewrach a niekiedy nie puknie przez cały dzień.

Całkiem możliwe, że jest to skutek niezamierzonej podróży przez wysepkę dzielącą pasy ruchu (krawężniki były całkiem wysokie). Jednak po tamtym zdarzeniu pojechałem prosto do mechanika i tamten o dziwo nic niepokojacego nie wybadał! Przyznam, że wtedy dziękowałem Bozi za stalowe 14, na aluskach pewnie nie byłoby tak pięknie.

Jednak od tamtej pory zaczęły pojawiać się owe stuki.

Wczoraj byłem na szarpakach i też nic nie znaleźli.

Słyszałem kiedyś coś o dokręcaniu jakiejś śruby w kolumnie kierownicy bo ta może niby sie luzowac i tłuc.

Myślicie, że to moze tam szukac przyczyny? Jak tak to jak sie za to zabrać?

Z góry dziękuje za kazda wskazówkę

Pozdrawiam

: sob lip 08, 2006 10:56
autor: Dragon
Jeśli przy pełnym skręceniu kół to może być przegub.

: sob lip 08, 2006 11:20
autor: Adamtd
albo poduszka pod skrzynią....
A co do tych szarpaków to nic nie stukało???? I jeszcze jedno - jesteś może w stanie ocenić rejon stuku??

: sob lip 08, 2006 11:31
autor: dzikgtc
Na 99% przegub... Mam tak samo, jak na parkingu manewruje i kiera do oporu to wtedy stuknie. Ten stuk dochodzi albo z lewego albo z prawego koła, zależy w którą stronę skręcasz. Mam nadzieję że jeszcze trochę da się na nim pojeździć.

: sob lip 08, 2006 12:01
autor: maryjan112
Stuki są zarówno przy głębokich skrętach jak i przy nieznacznych (reguły nie ma).
Jesli to przegób to chyba powinien stukać przy skretach w jedna stronę.
Przyznam sie szczerze że nie patrzałem pod tym kontem (tj. czy tylko przy lewych lub prawych zakrętach).

Co do umiejscowienia stuku to ciężko mi go gdzieś konretnie umieścic. Pierwsze wrazenie to tak jakby spod silnika no moze ciut bardziej przesuniety w stronę kierowcy niz pasażera.

: sob lip 08, 2006 22:22
autor: Przemo86
witam ja tez uwazam, ze jest to zewnetrzny przegub teraz dokladnie nie pamietam ale to bylo tak, ze jak skrecasz w prawo to przegub w lewym kole jak skrecasz w lewo to w prawym

Jezeli chcesz samemu wymieniac sprawdz i poczytaj info zawarte w tym linku jesli nie to tez przeczytaj :P

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40581

pozdrawiam :pub: :bigok:

: sob lip 08, 2006 23:26
autor: maryjan112
Wielkie dzięki.

Za szybką pomoc i dużą zbieżność poglądów po punkciku.
W przyszłym tygodniu biorę się chyba do roboty.

Aha.
Taki przegób to droga impreza. Orientujecie się czy lepiej zainwestować w część od droższego producenta czy też równie dobrze będzie sprawował się tańszy?

: sob lip 08, 2006 23:34
autor: Duber
zewnetrzny przegob kup lepiej lepszy kosz ok 200zl

: sob lip 08, 2006 23:36
autor: lokacz
przegob nie stuka tylko tyrkocze i nigdy podczas manewrowania w miejscu tylko podczas jazdy,sredni stukot 5x na sek przy 10km/h :D

: sob lip 08, 2006 23:38
autor: Duber
i sprawdz lozysko amortyzatora u gory zanim kupisz przegob bo to predzej moze byc jesli na postoju tak masz