Strona 1 z 1

MK II - luzy w przednim kole-Łożysko i co jeszcze?

: czw lip 06, 2006 14:59
autor: irekczek
Witam. W prawym przednim kole mam luzy. Jak auto stoi i poruszam kołem to czuć luz. Wcześniej przy jeździe chuaczało a teraz przestało więc podejrzewam łożysko.
Będę zatem wymieniał łożyska po obu stronach(przód) ale chciałbym się was zapytać czy przy wymianie łożyska warto wymienić np. sworznie itp.? Co polecacie żeby później znowu nie rozbierać??
Mam jeszcze jedno pytanie.. Jakieś 2 mc temu wymieniałem amorki z przodu i ustawiałem geometrie kół. Czy przy wymianie łozyska trzeba będzie jechać znowu na ustawienie??
Proszę o porady z góry dzięki!!

: czw lip 06, 2006 15:34
autor: Paweł NPI
Przy wymianie łożyska nie trzeba nic ustawiać, tylko z tego co pamiętam trzeba zaznaczyć poprzednie ustawienie piasty. Sworznie jeżeli są dobre to nie warto ich ruszać.

: czw lip 06, 2006 15:37
autor: stonefree
irekczek pisze:czy przy wymianie łożyska warto wymienić np. sworznie itp.?
jeżeli finanse Ci na to pozwalają, czemu nie.Osobiście, jeżeli nie ma luzów na sworzniu zwrotnicy, końcówce drążka i silentblokach, i osłony przegubow są nieuszkodzone,to nie ruszałbym niczego.
irekczek pisze:Czy przy wymianie łozyska trzeba będzie jechać znowu na ustawienie??
Teoretycznie,jeżeli wyjmiesz cały mcpherson zdejmujac zwrotnice ze sworznia wahacza (jak sie da) to geometria nie powinna sie zmienić.
irekczek pisze: Co polecacie żeby później znowu nie rozbierać??
Nie są to az tak pracochłonne operacja, a i geometria tak wiele nie kosztuje.

: czw lip 06, 2006 15:37
autor: diux
Witam !Jak stwierdziłeś te luzy bo jesli trzymasz na 15:45 to stwierdzisz luz na drazku kierowniczym,jesli na 12:30 mozna wyczuć łożysko .A huczeć to mogą jeszcze przeguby przy jeździe na wprost to najczesciej wewnetrzny a przy skrecaniu zewnetrzny takie terkotanie.Jeśli nie bedziesz odkrecał amorków od zwrotnicy to nie bedziesz musiał ustawiać geometri.

: czw lip 06, 2006 15:37
autor: stonefree
palen, :pub:

: czw lip 06, 2006 15:48
autor: stachmiesz
najlepiej podnieś koło do góry i energicznie nim poszrp, a jak masz pomocnika, niech patrzy gdzie jest luz :). ale na 90% stawiam na łożyska w kole.

: czw lip 06, 2006 16:33
autor: irekczek
luz jest na 12:30, więc łożysko..
a pytam się co wymieniać jeszcze bo może ktoś wymieniał z was łozyska i przy okazji coś po drodze wyszło jeszcze do wymiany...


P.s ma ktoś link do porady wymiany przendiego lożyska bez potrzeby ustawiania później geometrii? byłbym wdzięczny. Pozdrawiam...

: czw lip 06, 2006 21:05
autor: Goofi
Pare dni temu wymienialem lozysko i przy okazji wymienilem tez malzete przegubu zewnetrznego bo byla juz na zewnatrz popekana, ale jeszcze cala a wymienialem ja niecaly rok temu przy kupnie golfika, Tobie tez polecam bo potem niepotrzebne wydatki i robota a to musi byc dobrze :)
Jak pozaznaczasz i nie ruszysz drazka kierowniczego, to potem nic nie bedziesz musial ustawiac ;)

: czw lip 06, 2006 21:11
autor: irekczek
hmmm na weekend porobie fotki zawieszenia i będę miał do was prośbęaby pozaznaczać mi strzałkami dokładnie co moge odkręcić a czego mam się nie ruszać... bo nie chce zbabrać pozdrawiam