Dziwne rzeczy z prowadzeniem JETTA II
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
Dziwne rzeczy z prowadzeniem JETTA II
Witam!! mam takie obiawy związane z prowadzeniem pojazdu:
mianowicie nie mam w aucie wspomagania a kierownica chodzi tak leciutko że mogę kręcić jednym palcem (i to juz mi się nie podoba),
opony przednie w taki dzień jak dziś piszczą przy jeździe na wprost, przy skręcaniu nawet nie wspomne!! a kierownica bardzo lubi "uciekać" raz na jedną a raz na druga stronę, wiadomo że w tedy raz ściąga na lewo a raz na prawo i jest to dość męczące bo pomimo że chodzi ona lekko idzie sie wkurzyć podczas jazdy. oczywiście podczas chamowania też ściąga na ta stronę na którą ułoży sie kierownica.
DODAM ŻE:drążki, stabilizatory, tuleje na wachaczach, amortyzatory SĄ NOWE!! ŻADNEGO LUZU!! koła proste, wyważone, opony w bdb stanie. No i oczywiście zbierzność ustawiana w autoryzowanym centrum diagnostycznym!!
prosze doradźcie coś bo moja wiedza juz się wyczerpała na ten temat
mianowicie nie mam w aucie wspomagania a kierownica chodzi tak leciutko że mogę kręcić jednym palcem (i to juz mi się nie podoba),
opony przednie w taki dzień jak dziś piszczą przy jeździe na wprost, przy skręcaniu nawet nie wspomne!! a kierownica bardzo lubi "uciekać" raz na jedną a raz na druga stronę, wiadomo że w tedy raz ściąga na lewo a raz na prawo i jest to dość męczące bo pomimo że chodzi ona lekko idzie sie wkurzyć podczas jazdy. oczywiście podczas chamowania też ściąga na ta stronę na którą ułoży sie kierownica.
DODAM ŻE:drążki, stabilizatory, tuleje na wachaczach, amortyzatory SĄ NOWE!! ŻADNEGO LUZU!! koła proste, wyważone, opony w bdb stanie. No i oczywiście zbierzność ustawiana w autoryzowanym centrum diagnostycznym!!
prosze doradźcie coś bo moja wiedza juz się wyczerpała na ten temat
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jeśli opony piszczą to albo geometria jest żle ustawiona albo jednak masz wywalone któreś tuleje na wahaczach albo końcówki drążka i auto na pierwszej dziurze traci geometrie , nawet jesli jest ona ustawiona w najlepszym i najdrozszym serwisie....
Rzeczy które wypisałes na wzajem sie wykluczją - nie moze byc wszytko ok jak auto piszczy przy jezdzie na wprost!!!
albo geometria zła albo niemożnosc jej ustawienia ze względu na stan zawieszenia.....
dopiero potem trzeba sie zając maglem.....a jak masz koła ustawone rozbieżnie to faktycznie moze byc tak ze lekko sie bedize kreciło ale cieżko odkręcało i na wprost bedzie pisk....
magiel nawet najbardziej rozwalony , nie moze psuc zbieznosci bo drążki sa spięte na sztywno do jednej zębatki i nic sie tam nie moze przemieszczać....
musisz sprawdzic jeszcze raz (najlepiej na szarpakach) czy oby na pewno wporządku są :
tuleje przednia i tylna wahacza
sworzeń wahacza
końcówki drążka kierowniczego
drążki
maghiel moze byc rozwalony i miec luzy, nic to nie zmienia!!! pamietaj o tym!! zeby ktos ci nie sprzedał bajki ze przez magiel auto piszczy bo Cie narazi na koszta
Rzeczy które wypisałes na wzajem sie wykluczją - nie moze byc wszytko ok jak auto piszczy przy jezdzie na wprost!!!
albo geometria zła albo niemożnosc jej ustawienia ze względu na stan zawieszenia.....
dopiero potem trzeba sie zając maglem.....a jak masz koła ustawone rozbieżnie to faktycznie moze byc tak ze lekko sie bedize kreciło ale cieżko odkręcało i na wprost bedzie pisk....
magiel nawet najbardziej rozwalony , nie moze psuc zbieznosci bo drążki sa spięte na sztywno do jednej zębatki i nic sie tam nie moze przemieszczać....
musisz sprawdzic jeszcze raz (najlepiej na szarpakach) czy oby na pewno wporządku są :
tuleje przednia i tylna wahacza
sworzeń wahacza
końcówki drążka kierowniczego
drążki
maghiel moze byc rozwalony i miec luzy, nic to nie zmienia!!! pamietaj o tym!! zeby ktos ci nie sprzedał bajki ze przez magiel auto piszczy bo Cie narazi na koszta
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
przetrzepałem wszystko i... nic!!!!
pojechałem do gości od zbierzności, ci się patrzą a tu im MEXYK wyszedł na pomiarach!!
patrzą: zbierzność ustawionach przez nich w tamtym tygodniu, nic od tamtej pory nie ruszane. podrapali sie po głowach, popatrzyli sie na siebie ustawili jeszcze raz i poiwiedzieli "NA KOSZT FIRMY, do widzenia"
pojechałem do gości od zbierzności, ci się patrzą a tu im MEXYK wyszedł na pomiarach!!
patrzą: zbierzność ustawionach przez nich w tamtym tygodniu, nic od tamtej pory nie ruszane. podrapali sie po głowach, popatrzyli sie na siebie ustawili jeszcze raz i poiwiedzieli "NA KOSZT FIRMY, do widzenia"
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
chyba że mu się drążek kierowniczy odkręci od listwy z przekładnisas_gti pisze:JAK MAGIEL MOZE WPŁWAĆ NA GEO? powiesz mi moze
_________________
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
tyle to bym skapował od razu. wszelkie naprawy typu wymiana drążka czy tuleji to robie sobie sam ale wiadomo że zbierzności to na oko sie nie ustawi. prawdopodobna przyczyna całego zamieszania:
ustawiając kąt położenia koła nie dokręcili śrub trzymających kolumne ze zwrotnicą, co po wjechaniu w jakąś większą dziórę (nie trudno o to na naszych drogach) spowodowało ze ten kąt uciekł i auto samo nie wiedziało gdzie chce jechać!!
grunt że usterka została usunięta
ustawiając kąt położenia koła nie dokręcili śrub trzymających kolumne ze zwrotnicą, co po wjechaniu w jakąś większą dziórę (nie trudno o to na naszych drogach) spowodowało ze ten kąt uciekł i auto samo nie wiedziało gdzie chce jechać!!
grunt że usterka została usunięta
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 259 gości