Strona 1 z 1

rozrusznik w MkII 1.3, dwururka

: czw lip 06, 2006 12:08
autor: cezary
Jak najszybciej i najsprawniej wyciągnąć rozrusznik w silniku 1.3 tzn. z góry , z dołu jaki klucz jak wyciagnąć tulejkę ,która jest w korpusie?Drugie pytanie czy dwururka jest na stałe połączona z plecionką,czy plecionkę się wymienia osobno? Ile mniej więcej to może kosztować?

: pn lip 10, 2006 13:34
autor: dawidm59
Demontować rozrusznik w zasadzie najlepiej jest z góry i z dołu. Ja sobie podłożyłem pod korpus silnika klocek bo u mnie mocowanie rozrusznika przechodzi prz mocowanie silnika do poduszki i ja opadnie to straszna bieda zamocować na nowo ( sam to przeżyłem. Co do odkręcania śrub to jeden był imbus drugi gwiazda ( wieloklin) trzecia nasadowy. Tulejkę z bloku wyciąknołem wykrętakiem ślusarskim nawet gładko poszło.

: pn lip 10, 2006 14:59
autor: tauka
cezary pisze:Jak najszybciej i najsprawniej wyciągnąć rozrusznik w silniku 1.3 tzn. z góry , z dołu jaki klucz jak wyciagnąć tulejkę
Ja to ostatnio robiłem. Od góry z lewej strony jest są dwie śruby. Jedna jest wkrecana w rozrusznik druga przechodzi na wylot i jest z tyłu nakrętka. Z tym, że za tą drugą śrubą jest jeszcze blacha. Musisz tę blachę odkrecić od dwururki i przy skrzyni bodajże kluczem19 i wtedy wszystko gładko wychodzi. A potem odkręcasz jeden przeud, drugi odpinasz i mas zna wierzchu. Co do tulejki w skrzyni to jej nie wymieniałem :)

: pn lip 10, 2006 21:36
autor: luk112
Ja mam golfa 1.6PN Do odkęcenia rozrusznika potrzebny jest klucz 17, odkręcamy 3 śruby w tym jedna która mocuje silnik do poduszek. Niestent silnik nam nieco opadnie, ja poradziłem sobie w ten sposób że przy przykręcaniu rozrusznika z powrotem do silnika podłożyłem pod niego podnośnik, natomiast zostaje jeszcze sprawa zablokowania "budy" gdyż zacznie się ona podnosić, ja w garażu włożyłem belkę pomiędzy sufit a przednią belkę i podziałało.

Powodzenia.

: wt lip 11, 2006 01:22
autor: tauka
luk112, w 1.3 jest całkiem inaczej :)