Strona 1 z 2
					
				Elektryczne szyby. Problem
				: czw lip 06, 2006 10:21
				autor: dario_krk
				Witam. Jestem tu nowy ale już mam problem. Chodzi mi o elektryczne szyby i szyberdach. Szyby w tylnych drzwiach otwierają się prawidłowo ale z przodu rożnie. Raz otwierają się płynnie, raz skokowo po 2cm, raz lewa płynnie a prawa skokowo. Do tego kiedy samochod długo stoi na słońcu nie otwiera się szyberdach. Czy za szyby i szyberdach jest odpowiedzialny jakiś układ elektroniczny? Bardzo proszę o rady i z gory dziękuję! Samochod to GOLF III 1993r.
			 
			
					
				
				: czw lip 06, 2006 11:19
				autor: wara99
				szyber a szyby to 2 rózne rzeczy , mi ostanio bzikowaly szyby bo same sie otwieraly i alarm wyl , wyjolem bezpiecznik za pare dni wsadzilem i jest ok . Podobno od slonca takie rzeczy sie moga dziac
			 
			
					
				
				: czw lip 06, 2006 11:32
				autor: dario_krk
				Sprawdzałem teraz i po wyjęciu wszystkich bezpieczników z listwy szyby dalej chodzą. Gdzie ten bezpiecznik jest?
			 
			
					
				
				: czw lip 06, 2006 11:51
				autor: wara99
				to jest bezpiecznik metalowy  tam gdzie sa wszystkie bezpieczniki , musisz wypiąc t a skrzynke  i dopiero dojdziesz bo tak jak zdejmiesz pokrywe to niz ci nie da 
[ Dodano: Czw Lip 06, 2006 11:52 ]
i to jest ostatni idac od dolu w góre
			 
			
					
				
				: czw lip 06, 2006 13:07
				autor: dario_krk
				Sprawdzałem teraz i po wyjęciu wszystkich bezpieczników z listwy szyby dalej chodzą. Gdzie ten bezpiecznik jest? 
[ Dodano: 06 Lip 2006 13:08 ]
Znalazłem, wyciągnąłem, odczekałem godzinkę i włożyłem ale to samo jest. Prawe przednie idą skokowo. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
			 
			
					
				
				: czw lip 06, 2006 21:43
				autor: ced
				Czołem,
Miałem taki sam problem z szybami przednimi.
Okazało się że jest to wina sypiących się prezewodów elektrycznych.
Proponuję otworzyć przednie drzwi i zsunąć gumową grometkę osłaniającą przewody, które wchodza "do słupka". Przynajmniej u mnie najgrubszy kabel to zasilanie ele.szyb., który miał pękniętą tubę i poszarpane włukna (druciki). W moim przypadku skręcenie wszystkiego i zaizolownaie pomogło.
Ave
			 
			
					
				Re: Elektryczne szyby. Problem
				: czw lip 06, 2006 21:56
				autor: Paweł Marek
				dario_krk pisze:Witam. Jestem tu nowy ale już mam problem. Chodzi mi o elektryczne szyby i szyberdach. Szyby w tylnych drzwiach otwierają się prawidłowo ale z przodu rożnie. Raz otwierają się płynnie, raz skokowo po 2cm, raz lewa płynnie a prawa skokowo. Do tego kiedy samochod długo stoi na słońcu nie otwiera się szyberdach. Czy za szyby i szyberdach jest odpowiedzialny jakiś układ elektroniczny? Bardzo proszę o rady i z gory dziękuję! Samochod to GOLF III 1993r.
Właśnie naprawiłem to samo u siebie. Opisałem to tutaj:  
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53280 
[ Dodano: Czw Lip 06, 2006 9:57 pm ]
winny jest źle działającu czujnik obrotów silniczka. 
[ Dodano: Czw Lip 06, 2006 10:09 pm ]
szyby i szyberdach ze sobą współdziałają przy zamykaniu z kluczyka lub z pilota, jeśli jkest alarm z funkcją domykania. Za awarię otwierania odpowiada na 99 procent coś przy samym szyberdachu (włącznik, kable, przekaźniki, sam silniczek)
 
			 
			
					
				
				: pt lip 07, 2006 00:02
				autor: wara99
				u mnie szyber nie wspopracuje z szybami i  kluczykiem go nie zamkne , to samo jak bezpiecznik byl wyciagniety -szyby nie choidzily lusterka tez nie a szyber normalnie , i to samo jak jest zaplon wylaczony szyby zamkne a szyber nie
			 
			
					
				
				: pt lip 07, 2006 00:49
				autor: inek01
				wara99 pisze: i to samo jak jest zaplon wylaczony szyby zamkne a szyber nie
To akurat jest normalne, oczywiscie dopoki nie otworzy sie dzrwi i nie uplunie 10 min od czasu wylaczenie zaplonu...
 
			 
			
					
				
				: wt lip 11, 2006 15:40
				autor: dario_krk
				A jak mam wydobądź ten cały silniczek z drzwi? namęczyłem się wczoraj i za nic mi nie chce wyjść. może ktoś wie co trzeba ściągnąć żeby ten silniczek wyjąć na zewnątrz? Inaczej się do tego modułu nie dostanę.
			 
			
					
				
				: wt lip 11, 2006 18:23
				autor: Paweł Marek
				musisz wyciągnąć cały mechanizm z linkami i prowadnicę na zewnątrz. zdjęć tapicerkę, odkleić folię. Odkręcić trzy śróby 10-ki: jedna koło silnika i dwie do prowadnicy. Odczepiasz wiążkę od silnika. Wyginając całą prowadnicę w lewo wyjmiesz ją razem z silnikiem i lnikami przez dziurę w drzwiach. Jak rozebrać silnik zobaczysz. Trzeba mieć odpowiedni śróbokręcik torks czy jak to się tam nazywa ok 2 mm ale nie pamiętam dokładnie. 
[ Dodano: Wto Lip 11, 2006 6:27 pm ]
inek01 pisze:nie uplunie 10 min od czasu wylaczenie zaplonu
to raczej nie w tym roczniku (93). Chyba że ma alarm podłaczony z funkcją samouzbrajania.
 
			 
			
					
				
				: wt lip 11, 2006 23:19
				autor: inek01
				Paweł Marek pisze:to raczej nie w tym roczniku (93). Chyba że ma alarm podłaczony z funkcją samouzbrajania.
Hmm, no nie wiem. U mnie jest takie cos (97') bez alarmu...
Po zgaszeniu silnika (pod warunkiem ze nikt nie otworzy drzwi [3d], nie wyjme kluczyka, lub nie minie 10 min) szybami moge spokojnie sterowac. Wart dodac, ze bez zaplonu trzeba trzymac przycisk caly czas, bo nie dziala wtedy domykanie...
 
			 
			
					
				
				: wt lip 11, 2006 23:51
				autor: Paweł Marek
				inek01 pisze:ub nie minie 10 min
a ja zrozumiałem Cię że same się szyby domkną po tych 10 minutach. To że można szyby urychamiać przyciskami po wyłączeniu zapłonu 10 minut około to ja też mam.
 
			 
			
					
				
				: wt lip 11, 2006 23:56
				autor: inek01
				Paweł Marek pisze:a ja zrozumiałem Cię że same się szyby domkną po tych 10 minutach
Hehe, dobrze by bylo 
