[mk3] 1,8 AAM spalanie stukowe na jalowym?
: czw lip 06, 2006 08:54
obroty silnika na jalowym sa rowne przynajmniej ze wskazan obrotomierza,
ale na biegu jalowym slychac od czasu do czasu (nieregularnie, srednio powiedzmy raz na 2 sekundy) z rury wydechowej charakterystyczne nierównomierne pukniecia jakby mieszanka spalala sie stukowo a silnik w tym czasie ma lekkie szarpnięcia. Dzieje sie to na beznynie i na lpg ale efekt jest wiekszy na beznynie.
bylem z tym u mechanika, wymienil swiece, podmienial tez na probe nowe kable WN, podlaczal silnik pod kompa i regulowal zaplon, komp nie wykazal bledow, wymiana i regulacja nic nie zmienila.
mechanik stwierdzil ze to moga byc skutki jazdy na lpg a samochod przejechal juz na nim 280kkm i ze niewiele da sie zrobic, poradzil tylko aby jechac do gaziarza ustawic dobrze instalacje. Mechanik ustawil mi zaplon tak aby silnik chodzil w miare równomiernie ale to kosztem mocy, w zasadzie wszystko pozostalo bez zmian, przy wiekszym wyprzedzeniu zaplonu silnik byl mocniejszy ale obroty na jalowym stawaly sie nierównomierne.
jak temu zarazdzic?
ale na biegu jalowym slychac od czasu do czasu (nieregularnie, srednio powiedzmy raz na 2 sekundy) z rury wydechowej charakterystyczne nierównomierne pukniecia jakby mieszanka spalala sie stukowo a silnik w tym czasie ma lekkie szarpnięcia. Dzieje sie to na beznynie i na lpg ale efekt jest wiekszy na beznynie.
bylem z tym u mechanika, wymienil swiece, podmienial tez na probe nowe kable WN, podlaczal silnik pod kompa i regulowal zaplon, komp nie wykazal bledow, wymiana i regulacja nic nie zmienila.
mechanik stwierdzil ze to moga byc skutki jazdy na lpg a samochod przejechal juz na nim 280kkm i ze niewiele da sie zrobic, poradzil tylko aby jechac do gaziarza ustawic dobrze instalacje. Mechanik ustawil mi zaplon tak aby silnik chodzil w miare równomiernie ale to kosztem mocy, w zasadzie wszystko pozostalo bez zmian, przy wiekszym wyprzedzeniu zaplonu silnik byl mocniejszy ale obroty na jalowym stawaly sie nierównomierne.
jak temu zarazdzic?