Strona 1 z 1

[mk3] 1,8 AAM spalanie stukowe na jalowym?

: czw lip 06, 2006 08:54
autor: daniellw
obroty silnika na jalowym sa rowne przynajmniej ze wskazan obrotomierza,
ale na biegu jalowym slychac od czasu do czasu (nieregularnie, srednio powiedzmy raz na 2 sekundy) z rury wydechowej charakterystyczne nierównomierne pukniecia jakby mieszanka spalala sie stukowo a silnik w tym czasie ma lekkie szarpnięcia. Dzieje sie to na beznynie i na lpg ale efekt jest wiekszy na beznynie.
bylem z tym u mechanika, wymienil swiece, podmienial tez na probe nowe kable WN, podlaczal silnik pod kompa i regulowal zaplon, komp nie wykazal bledow, wymiana i regulacja nic nie zmienila.
mechanik stwierdzil ze to moga byc skutki jazdy na lpg a samochod przejechal juz na nim 280kkm i ze niewiele da sie zrobic, poradzil tylko aby jechac do gaziarza ustawic dobrze instalacje. Mechanik ustawil mi zaplon tak aby silnik chodzil w miare równomiernie ale to kosztem mocy, w zasadzie wszystko pozostalo bez zmian, przy wiekszym wyprzedzeniu zaplonu silnik byl mocniejszy ale obroty na jalowym stawaly sie nierównomierne.
jak temu zarazdzic?

: czw lip 06, 2006 13:39
autor: Adamtd
daniellw pisze: z rury wydechowej charakterystyczne nierównomierne pukniecia jakby mieszanka spalala sie stukowo a silnik w tym czasie ma lekkie szarpnięcia
Spalanie stukowe to słychać w silniku (charakterystyczne dzwonienie) i występuje pod dużym obciązeniem, a nie na biegu jałowym, no i jeszcze ewentualnie przy przegrzanym silniku. Więc to raczej nie to. I bardziej bym się skłaniał że to są wypadające zapłony.
daniellw pisze:Mechanik ustawil mi zaplon tak aby silnik chodzil w miare równomiernie ale to kosztem mocy, w zasadzie wszystko pozostalo bez zmian, przy wiekszym wyprzedzeniu zaplonu silnik byl mocniejszy ale obroty na jalowym stawaly sie nierównomierne.
Tak to się zapłon ustawia w starym maluchu, a Ty powinieneś mieć ustawiony jak przewiduje producent.

: czw lip 06, 2006 13:50
autor: Skandahl
Dokładnie.
Z tego co wiem spalanie stukowe występuje TYLKO w maluchach.
Jeżeli nie tylko to napewno nie w silnikach gdzie jego pracą steruje komputer.
Jak dla mnie to są objawy zbyt bogatej mieszanki czyli problem jest z sondą albo z silniczkiem krokowym.

: czw lip 06, 2006 14:40
autor: daniellw
Adamtd pisze:I bardziej bym się skłaniał że to są wypadające zapłony.
ok moze zle sie wyrazilem i spalanie stukowe to nie bedzie, co wg ciebie moze byc przyczyną wypadających zaplonow i co powinienem sprawdzic?

na poczatek mysle skorzystac z rad SKANDAHL
Skandahl pisze:problem jest z sondą albo z silniczkiem krokowym
zmierze napiecie z sondy i sprobuje przeczyscic krokowca (potrzebuje opis jak sie to robi)

: czw lip 06, 2006 14:43
autor: bodzio_j
daniellw, powodem wypadających zapłonów może być czujnik halla.

: czw lip 06, 2006 18:27
autor: Adamtd
Skandahl pisze:Z tego co wiem spalanie stukowe występuje TYLKO w maluchach.
No nie - prawdą to nie jest - spalanie stukowe mam miejsce w każdym silniku jeśli jest on zużyty, nieumiejętnie obsługiwany, lub zalane jest paściaste paliwo. Nie każdy silnik ma czujnik spalania stukowego.
daniellw pisze:zmierze napiecie z sondy i sprobuje przeczyscic krokowca (potrzebuje opis jak sie to robi)
Poczekaj z tym bo ja bym jednak szukał w układzie zapłonowym. Może pojedziesz do innego mechanika niech on Ci to ustawi i faktycznie jaki pisze bodzio_j, sprawdzić czujnik halla, rozdzielacz