Strona 1 z 2
[MK3] Zapłon w GTI 2.0 ADC - da się ustawić??
: śr lip 05, 2006 20:53
autor: $limak
Witam. Czy jest możliwość ręcznie wyprzedzić zapłon w tym silniku?. Z tego co wiem to chyba nie ale chcę się dowiedzieć czegoś od was.
: śr lip 05, 2006 21:28
autor: Paweł Marek
masz jakiś amerykański silnik? Jaśli masz tam wielpunktowy wtrysk Simosa to z tego co wiem nie robi sie tego. Główne informacje silnik zbiera z czujnika obrotów wału korbowego a nie z czujnika halla. Sprawdza sie tylko wyprzedzenie czy jest prawidłowe przy 4000 obrotów, a tolerancja jest duża: 32-42 stopnie. Resztę robi elektronika i trzeba by pewnie nową mapę wgrać do komputera żeby coś przyspieszyć.
: śr lip 05, 2006 21:53
autor: $limak
Ok. wielkie dzięki, a jeszcze jedno pytanie, dlaczego pytasz czy mam jakiś amerykański silnik?? W sumie nie spotkałem nikogo kto miałby ADC

: śr lip 05, 2006 21:57
autor: Paweł Marek
Bo w polskich książkach serwisowych go nie spotkałem, a w spisie silników który znajdziesz na tej stronie u góry pisze, że to wersja meksykańska lub brazylijska.
: śr lip 05, 2006 21:59
autor: ku_bi
nie znam silnika ADC montowanego seryjnie w mk3. moze pomyliłes literke i masz ADY?
: śr lip 05, 2006 22:18
autor: Marihuana Man
Silnik ADC 2,0 115KM montowany w Meksyku, Brazylii oraz RPA... Nie montowany w samochodach na rynek europejski.
: śr lip 05, 2006 22:22
autor: ku_bi
no to nietypowy silnik... ciekawe czym sie róznił...
: śr lip 05, 2006 22:27
autor: Paweł Marek
Tylko kto wie jaki tam jest wtrysk. Czy faktycznie Simos jak w ADY?
: śr lip 05, 2006 23:00
autor: Marihuana Man
Tylko kto wie jaki tam jest wtrysk. Czy faktycznie Simos jak w ADY?
A cholera go wie... szczerze wątpię... poza tym kolega nic nie pisze o roczniku... Edek mówi, że ten silnik był montowany w okresie 02.94-09.98...
: śr lip 05, 2006 23:13
autor: Paweł Marek
Oraz w Polo i Ibizie aż do 2003. Z ciekawści już siedzę na brazylijskich i meksykańskich stronach i guzik znalazłem.
: śr lip 05, 2006 23:19
autor: $limak
Przepraszam, ale narobiłem bigosu, samemu coś mi się nie widziało to oznaczenie:)
Najprawdopodobniej mój silnik to 2E robiony przez 3 lata. Zapłon to VW Digifant ML 1.7 mówię najprawdopodobniej bo nie jestem pewien. Mój golf to MK3 z 93 roku 8V 2.0 GTI. Czy dobrze trafiłem z tym oznaczeniem? Jak tak to przy okazji powiedzcie mi co to za silnik:)

I jeszcze raz sorry bo widze ze zaczęliście strasznie rozkminiać o co chodzi z tym silnikiem:)

: śr lip 05, 2006 23:27
autor: Marihuana Man
$limak pisze:rzepraszam, ale narobiłem bigosu, samemu coś mi się nie widziało to oznaczenie:)
Najprawdopodobniej mój silnik to 2E robiony przez 3 lata. Zapłon to VW Digifant ML 1.7 mówię najprawdopodobniej bo nie jestem pewien. Mój golf to MK3 z 93 roku 8V 2.0 GTI. Czy dobrze trafiłem z tym oznaczeniem? Jak tak to przy okazji powiedzcie mi co to za silnik:)

I jeszcze raz sorry bo widze ze zaczęliście strasznie rozkminiać o co chodzi z tym silnikiem:)

Eeee tam... to zupelnie inna gadka... 2E jest na forum mnóstwo...
: śr lip 05, 2006 23:39
autor: Paweł Marek
i tam sobie możesz stroboskopem ustawić zapłon jak chcesz . Kręcąc aparatem zapłonowym. Tylko nie cofaj za dużo. z minus 10 do 14, bo jak więcej cofniesz to sie zrobią nierówne jałowe obroty. Dla pewności zrobiłbyś jakieś fotki tego silnika żeby rozwiać wątpliwości.
: śr lip 05, 2006 23:46
autor: $limak
Paweł Marek widzę że masz ten sam silnik jutro zamieszczę fotki:) ty coś próbowałeś z zapłonem kombinować?