Strona 1 z 1

Remont silnika 1.6 TD

: wt sty 18, 2005 20:30
autor: TDMICHAL
Jestem ciekawy co wchodzi w skład (oczywiście części wymienne itd) generalki silnika TD. No i ile to może kosztować.
Acha jeszcze jedno jak mam teraz z założenia 70KM to jak dożucę intercooler to będe miał 80KM-ów.

: wt sty 18, 2005 23:21
autor: Michael G60
Teoretycznie będzie miał te 80 KM po założeniu!
Mój znajomy robi generalki 1.6 Diesla za 2.000 PLN!
W tym jest robocizna i części (m.in. pierścienie, tłoki, głowica, wał, itd...) - to zalezy co jest padnięte (czy wszystko czy np. wał jest w świetnym stanie)
Nie wiadomo jak tam pompa w środku.
No i te 2.000 to koszt bez turbo!

: śr sty 19, 2005 09:54
autor: greg
co rozumiesz jako generalkę: wymiana pierścieni, szlifowanie kanałów, wymiana uszczelniaczy czy też wymiana tłoków+szlifowanie lub tulejowanie bloku silnika, wymiana panewek na wale, bo każda taka robota to inne koszty. przede wszystkim to pomierz każdy cylinder czy wymaga generalnego remontu, obejrzyj panewki na wale korbowym, a głowicę zróbkompletnie czyli zawory+gniazda+uszczelniacze. Ja przy małym zużyciu gładzi cylindrów wymieniłem tylko pierścionki. A co do intercoolera to na pewno nie uzyskasz 80KM bo dodatkowo inna dawka pompy+ inna turbina wydajniesza musi być

: śr sty 19, 2005 11:16
autor: Michael G60
Co ty gadasz. W dieslu Mk II były jedna turbina. I na jej podstawie uzyskiwano 70, 80 lub 85 KM!
To ni Mk III.
Ale to prawda z intercooletem wiąze się regulacja pompy, wtryskiwaczy - to prawda.

Pisałem Ci - wymiana tłoków, pierścieni, głowica (zawory, gniazda, uszczelniacze).
Kasa obejmuje regulacje pompy - bez wymiany podzespołów.

: śr sty 19, 2005 11:31
autor: vudu
Michael, są jednak 3 rodzaje :) jedna - 62KM silnik 1V ten ekologiczny, dróga to standardowe GTD a trzecia to intercooler a rózni sie ze jest chłodzona dodadtkowo....

: śr sty 19, 2005 11:33
autor: Michael G60
Standardowe GTD dobra.
A co z TD?

: śr sty 19, 2005 12:33
autor: vudu
TD to miałem na mysli ten 1V silnik, miałem niedawno owego, a i z kazdym po kolei sie spotkałem :)

: śr sty 19, 2005 12:36
autor: Michael G60
Spoko dziekiza wyjaśnienie.
Ja byłm przekonany ż eturbo jest to samo a zmienia sie pompa, wtryski, natrysk oleju, itd...

A czym jest chłodzona turbina w tym trzecim przypadku? Płyn chłodniczy?

: śr sty 19, 2005 13:34
autor: marek29
Michael G60 pisze:Spoko dziekiza wyjaśnienie.
Ja byłm przekonany ż eturbo jest to samo a zmienia sie pompa, wtryski, natrysk oleju, itd...

A czym jest chłodzona turbina w tym trzecim przypadku? Płyn chłodniczy?
Ja mam 1V ,i porównywałem z GTD szwagra.Różnica w turbie jest (niestety dla mnie).W moim samochodzie jest wizualnie mniejsza.
Może jest to spowodowane rokiem produkcji mój 90/91 tamten 87/88
W 80ps jest napewno inna (chłodzenie wodą).
Nawiasem mówiąc też słyszałem że w MK2 były 3 rodzaje turbo.
Pozdrawiam

: śr sty 19, 2005 17:06
autor: Krzylu
byly byly inne turbiny
w 1V masz turbine ktora daje 0.4b
w pozostalych 0.8b a ostatnia jest chlodzona woda
pierwszy raz slysze ze wymaga sie reglacji pompy jak zakladasz inter po co to jest w jakim celu trzeba regulowac pompe???

: śr sty 19, 2005 20:19
autor: Michael G60
Aby uzyskać więcej mocy!!!!

: śr sty 19, 2005 20:33
autor: Krzylu
moj dziadek zakladal do 1.6td bez zadnego zwiekszania dawki i innych popierdolek zeby uzyskac 80km a roznica jest z interkiem i bez
mozliwe ze dla wycisniecia jeszcze wiecej mocy niz te 80km trzeba zwiekszyc dawke i kat wyprzedzenia
ale zwiekszajac dawke paliwa trzeba rozbierac pompe zle poskladasz i pupa 500zl w plecy odrazu
o to chodzi?

: czw sty 20, 2005 17:48
autor: marek29
Krzylu pisze:moj dziadek zakladal do 1.6td bez zadnego zwiekszania dawki i innych popierdolek zeby uzyskac 80km a roznica jest z interkiem i bez
mozliwe ze dla wycisniecia jeszcze wiecej mocy niz te 80km trzeba zwiekszyc dawke i kat wyprzedzenia
ale zwiekszajac dawke paliwa trzeba rozbierac pompe zle poskladasz i pupa 500zl w plecy odrazu
o to chodzi?
Dlaczego chcesz rozbierać pompę? Do wszystkiego jest dostęp z zewnątrz.