[MK3 1.6 ABU]Gdzie sie znajduje bialy czujnik cinienia oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Edek500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 22, 2006 09:47
Lokalizacja: Wlochy

[MK3 1.6 ABU]Gdzie sie znajduje bialy czujnik cinienia oleju

Post autor: Edek500 » wt lip 04, 2006 17:57

Witam wszystkich. Czy ktos mi moze podpowiedziec gdzie znajduje sie bialy czujnik cisnienia oleju w Golfie III 1.6 ABU? Chodzi mi glownie czy mozna sie do niego dostac "od gory" silnika czy raczej trzeba wjechac na kanal. Chce go wymienic, z powodu "klasycznego" problemu z piszczacym brzeczykiem, gdy obroty pow. 2000 + rozgrzany silnik. Poczytalem tutaj wszystko na ten temat i wybralem (na razie) rozwiazanie najbardziej brutalne czyli zalozenie czujnika od 2.8VR6 (1.4bar zamiast 1.8). Zobaczymy czy sie uspokoi. O wynikach poinformuje.
Dzieki z gory za odpowiedz.
PS. Swietne forum
Ostatnio zmieniony wt sie 22, 2006 09:28 przez Edek500, łącznie zmieniany 1 raz.



ryszardrm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:28
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: ryszardrm » czw sie 10, 2006 23:56

czujniki cisnienia sa miedzy pokrywa zaworów a swiecami dostep do nich jest bardzo latwy

[ Dodano: 10 Sie 2006 23:58 ]
w moim przypadku problem z brzeczykiem zakonczyl sie szlifem walu a powodem tego byl zapchany smok na pompie olejowej


rysiek

Edek500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 22, 2006 09:47
Lokalizacja: Wlochy

Post autor: Edek500 » pn sie 21, 2006 18:43

Czujnik zlokalizowalem, wykrecilem i ... zamiast spodziewanego 1.8bar na czujniku znalazlem napisane: 0.9 +/-0.15 bar. Hmmm, teraz mam tzw. czeski i musze dojsc czy w ABU taki czujnik byl montowany fabrycznie, czytez poprzedniego wlsciciela tez wkurzal ten brzeczyk i wpadl wczesniej na pomysl zamontowania czujnika o nizszym cisnieniu. Moze ktos wie cos na ten temat. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn sie 21, 2006 21:29

sa dwa czujniki cisnienia jeden na brazowym przewodzie 0,03 MPa a drugi na niebieskim 0,025 MPa :)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Edek500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 22, 2006 09:47
Lokalizacja: Wlochy

Post autor: Edek500 » wt sie 22, 2006 23:56

Kurcze, dzwonilem do serwisu VW coby sie dowiedziec jak to jest rzeczywiscie z tymi cisnieniami ale powiedzieli mi ze jak miga to powinienem przyjechac to mi zmierza cisnienie i zamontuja wtedy odpowiedni czujnik. No to dzieki!!! To co mowi T.O.B.I. pokrywa sie z tym co jest w ksiazce obslugi SEATA (silnik ABU), ale bylbym bardziej pewny gdyby ktos napisal mi, ze taki czujnik (tzn. 0.03MPa kolor brazowy) ma rzeczywiscie zamontowany w swoim silniczku ABU.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr sie 23, 2006 15:19

dzis postaram sie to sprawdzic i dam znac w razie co, tylko mam nadzieke ze da sie to sprawdzic bez demontazu?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Edek500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 22, 2006 09:47
Lokalizacja: Wlochy

Post autor: Edek500 » śr sie 23, 2006 17:29

Kurcze, T.O.B.I: bez demontazu to ciezko bedzie, bo czisnienie znamionowe wybite jest na czujniku od spodu... Moze lepiej poczekajmy, az odezwie sie ktos, kto juz kiedys taki czujnik wymienial...



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr sie 23, 2006 18:39

wlasnie tez tak postanowilem bo nie chcem ruszac jak mi dobrze dziala


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » śr sie 23, 2006 19:57

Nie wiem, czy Ci to pomoże ale zaglądałem do katalogów i okazuje się że w tym 1,6 może być taki układ z czujnikiem 0,03 i 0,18 bara, ale może też być z niebieskim i białym. Ten pierwszy wariant (może jeden byc w głowicy z boku, tak jak 2E) to ja opisałem obszerniej już jakiś czas temu - sam wyprobowałem z czujnikiem z VR-y i do dzisiaj nic mi nie brzęczy, nie mam też żadnych problemów, podobnie jak inni którzy wdrożyli ten pomysł.. Ty natomiast możesz mieć tak jak w niektórych 1,6 polo pamiętam - był jeden 0,9bara lub jeszcze jakiś drugi (nie pamiętam jaki). Musi mieć inne kryteria niż 2000 obr.
Nie wierz w zatkany smok, bo zanim zacząłem kombinacje to sprawdzałem, nową pompe też, olej, filtr itd.. Winny jest wał.
Jeśli chcesz konkretnej pomocy to wykręć nominał i odczytaj nr. orginału, to spróbuję Ci podać czym możesz oszukać, poszukam. Ale myśl już powoli o kapie, bo w końcu Ci stanie... :majkel:



Edek500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 22, 2006 09:47
Lokalizacja: Wlochy

Post autor: Edek500 » czw sie 24, 2006 19:12

wojtas_GT pisze: Jeśli chcesz konkretnej pomocy to wykręć nominał i odczytaj nr. orginału, to spróbuję Ci podać czym możesz oszukać, poszukam.:
Chetnie skorzystam z porady, ale nr. oryginalu bede w stanie podac za ok 2tyg.

Sorry, ale moge cie poprosic o napisanie jasniej co miales na mysli piszac:
wojtas_GT pisze: Ale myśl już powoli o kapie, bo w końcu Ci stanie...
Chodzi ci o komputer? Wydawalo mi sie ze sygnal z tego czujnika do kompa nie dociera...



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw sie 24, 2006 19:18

Nie, bez sprośności... :hmm:

Stanie silnik, czyli jak oszukasz wóz dla swojego komfortu psychicznego (zresztą tak jak ja) to w końcy i tak się zapali kiedyś ten brzęczyk, albo nie zdąży i będziesz miał silnik do kapitalki. Ogólnie problem jest prosty, bo są trochę za duże luzy na wale i traci się ciśnienie na calym układzie, od pompy począwszy. Nie ma sensu sprawdzać manometrem bo nie wychwycisz nego punktu a odchyłka jest minimalna i już bzyczy.

Napisz jaki masz ten numer jak będziesz miec czas.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 431 gości