Strona 1 z 1

zawieszenie mk3 czy tak ma być??

: wt lip 04, 2006 16:26
autor: marjan
witam
własnie odebrałem autko od mechanika w moim mk3 robiłem zawieszke z przodu, ostatnio wylały mi amorki z przodu pojechałem do mechanika obejrzał co jest i kazał mi kupić amorki przód+mocowania górne z łożyskami (kupiłem kayaby gazowe) facet w sklepie powiedział że są niezłe i do alufelg ( bbs 15") powinny być gazówki pzred chwilką odebrałem autko od mechanika powiedział ze wszystko jest ok, na pierwszy rzut oka auto stoi bardzo wysoko mechanik powiedział ze klapnie sobie bo amorki muszą się ułożyc pozatym cos stuka na dziurach na starych tak nie było podobno tak ma byc bo gumy są szerokie 195x50x15 co sądzicie na ten temat znajomy powiedział ze amorek moze byc zle dobrany do sprężyny, w sklepie podałem wszystkie dane techniczne auta i dostałem te jako pasujące
pomocy !!! bo juz nie mam siły !!!

: wt lip 04, 2006 16:32
autor: jaszczur
marjan pisze:w sklepie podałem wszystkie dane techniczne auta i dostałem te jako pasujące
jeżeli w sklepie podałeś tak jak ma byś to ja nie widzę innej możliwości jak pojechanie do tego faceta co to robił i niech sprawdzi przyczynę tej dolegliwości,bo tak jak to opisujesz to nie powinny dochodzić żadne stuki(ja sobie sam wymieniałem też na gazowe i u mnie wszystko gra),chyba,że to już nie są amortyzatory a np sworznie albo końcówki drążków
a najlepiej jak byś zrobił i miał 100% pewność to podjechał bym na stację diagnostyczną i na trzepakach wszystko by ci sprawdzili(koszt czegoś takiego to ok 10 do 20 zeta)i wtedy jak by śię okazało,że to amory to mechanik niech robi jeszce raz

: wt lip 04, 2006 17:28
autor: marjan
a waszym zdaniem normalne jest to ze na początku jest wysoko i pózniej ma się obniżyc??

: wt lip 04, 2006 20:22
autor: eldorado84
pierwszy raz słysze o takich klimatach że ma sie "ułożyć" zawiech po wymianie amorów, moim zdaniem kupiłeś amory w których tależ przytrzymujący sprężyne jest wyżej (od starszych amorów) i dlatego stoi tobie wyżej samochód, bo w końcu samochód siada na springach i tyle (czyli jak mają sie one ułożyć :? )

: wt lip 04, 2006 20:38
autor: Paweł Marek
Nie do końca prawda to jest. Amorki gazowe mają wenętrzne ciśnienie i tendencję do podnoszenia auta, tym więcej im są nowsze. Ale fakt, że nie powiino to być rażące, może 1 cm lub coś koło tego.
do tego dochodzi podwyższenie auta przez nowe łożyska gornego mocowania, jeśli stare były zuzyte i wpadły już wysoko do góry.

[ Dodano: Wto Lip 04, 2006 8:41 pm ]
Niemniej stuki żadne nie są dopuszczalne.

: śr lip 05, 2006 13:59
autor: marjan
czyli zeby siedział nisko to musze zmienic amorki na niższe lub wymienic spręzyny zeby był niższy a zarazem twardzszy, a co do tego stukania to waszym zdaniem w czym tkwi problem, byłem u mechanika i on dalej twierdzi ze koncówki są ok pozatym jest to takie chcrakterystyczne stukanie podobno inne od tego spowodowanego przez załatwione końcówki drązków jutro wstawiam jeszcze raz i ma wszytsko posprawdzac a zakup sprężyn z jakim wydatkiem musze się liczyć??

: śr lip 05, 2006 14:12
autor: worms
Kolego zmień machanika, bo co ta za mechanik który twierdzi ze stuki muszą być ?
Też niedawno sam wymieniałem przednie i tylne amorki i jakoś nic nie stuka wiec albo niech ten pseudo mechanik naprawi to co zepsuł lub niech kase zwraca...A na przyszłośc taki warsztat to sie omija...

: śr lip 05, 2006 15:24
autor: marjan
zgadzam się teraz mam nauczke ale znajomemu zrobił i podobno zrobił super więc pojechałem tam z polecenia

: śr lip 05, 2006 15:41
autor: stonefree
marjan pisze:a co do tego stukania
A może poprostu coś żle złożył?Nieprawidłowa kolejnośc przy montażu piduszek?Albo sprężyna się obróciła i nie siedzi w swoim gnieździe?

: śr lip 05, 2006 19:58
autor: tortuga
marjan pisze:znajomy powiedział ze amorek moze byc zle dobrany do sprężyny, w sklepie podałem wszystkie dane techniczne auta i dostałem te jako pasujące
sprawdź sobie sam, czy dobrze dobrane są amortyzatory - jeśli pamiętasz jeszcze numery, albo masz pudełka.

(tutaj) masz katalog, gdzie możesz dopasować je do auta. sprzedawcy też czasami nie są tacy bystrzy, jak się wydaje. :wink:

: śr lip 05, 2006 21:02
autor: $limak
a jeszcze jedno dlaczego do alufelg zalecają gazówki??

: czw lip 06, 2006 11:29
autor: marjan
dlaczego gazówki nie jestem fachowcem niby są twardsze i sztywnejsze wszyscy mówili ze lepsze to kupiłem lepsze swoją drogą jak ktoś potrafi wytłumaczyc dlaczego gazówki lepsze to chętnie się dowiem

: czw lip 06, 2006 11:49
autor: wara99
na gazowych zawsze autko pojdzie nieco do góry , a stuka dlatego ze moze slabo skrecil calą kolumne bo do 94 tm jest taka tulejka a nie sruba i najczesciej to skrecaja mlotek + przecinak

: czw lip 06, 2006 12:29
autor: marjan
własnie wstawiłem autko po raz drugi do mechanika niby do porawki chciaz rano go podniósł i dalej twierdzi ze jest wszystko oki bo nie ma luzów na kole wymyslił ze załozy stare mocowania od góry bo one moga byc wadliwe nie wiem ale jak dla mnie coraz mniej się to wszytsko podoba, jak odbiore wieczorkiem to napisze co zrobił i z jakim rezultatem oczywiscie