Strona 1 z 1

Strumiennica i filtr powietrza stożek w 1.9.TD

: wt sty 18, 2005 17:56
autor: romusek
Czy warto w 1.9.td golfie 3 inwestowac w strumiennice i filtr pow. stożkowy, czy to poprawi osiągi i czy warto kupic na allegro te czesci?

: wt sty 18, 2005 22:22
autor: MAREK 74
jak jest turbo to nie montuje się struminnicy

: wt sty 18, 2005 22:32
autor: Krzylu
ja slyszalem ze stozek dobije turbine ale tylko slyszalem
zreszta kup zobacz przekonaj sie
musi byc ten pierwszy raz :hmm:
a strumienica podobno w benzynie nic nie daje tylko panewki dobija gdzies to czytalem
wszyscy ja maja bo jest tania
w ktoryms wydaniu GT(stary jakis nr)bylo porownanie strumienic we Fiacie SC(wiem wiem :grin: )jakis firm i max dala 3km i iles tam momentu wiec chyba jak najbardziej warto sie zainteresowac tym bublem :rotfl:

: wt sty 18, 2005 23:52
autor: romusek
To moze cos przy pompie da sie podrasowac lub przy turbinie?

: wt sty 18, 2005 23:55
autor: dragonB2
srumiennica nic nie daje
storze podobno tylko lekko dzwik silnika poprawia
a jak nie masz kasy za duzo szkoda kombinowac na sile z podnoszeniem mocy bo cos schszanisz jeszcze :hmm:

: śr sty 19, 2005 00:20
autor: romusek
a moze intercooler da sie zamontowac?

: śr sty 19, 2005 02:00
autor: Michael G60
Serujny filtr powietrza obliczono na przyrosty mocy 11 - 15 %.
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!

Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?

: śr sty 19, 2005 02:13
autor: Krzylu
Michael G60 pisze:Serujny filtr powietrza obliczono na przyrosty mocy 11 - 15 %.
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!

Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?
w 1.9TD chip??? chyba nniiieeee
intercooler lepsze efekty da ci niz te badziewia
a stozek daje dzwiek w benzynie bo jak zyje jeszcze nie slyszalem diesla na stozku zeby fajnie gadal

: śr sty 19, 2005 11:46
autor: dr Richie
osobiście polecam jak największy intercooler wepchnięty w przedni zderzak i podnieść ciśnienie doładowania westgate'em oraz podnieść odrobinkę dawkę paliwa. Możesz również lekko przyspieszyć kąty zapłonu i otwarcia zaworów, ale nie wiem o ile, żeby się silnik nie męczył.

: śr sty 19, 2005 17:54
autor: romusek
dr Richie pisze:osobiście polecam jak największy intercooler wepchnięty w przedni zderzak i podnieść ciśnienie doładowania westgate'em oraz podnieść odrobinkę dawkę paliwa. Możesz również lekko przyspieszyć kąty zapłonu i otwarcia zaworów, ale nie wiem o ile, żeby się silnik nie męczył.
Na pewno masz racje co do intercoolera. Tylko z zamontoweaniem coolera sdam sobie rade tylko jak mam zwiekszyc cisnienie doladowania (jak mozesz to opisz mi to jasniej). a co do zaplonu to pojade do mechanika. :bigok:

: pt sty 21, 2005 15:18
autor: dr Richie
ciśnienie doładowania, a raczej moment spuszczania nadmiernej ilości spalin--->omijanie tyrbiny i wulot prosto do wydechu, regulujesz tym smiesznym zaworem przy turbinie tzw westgate'em, o ile nie pomyliłem nazwy. Tam na popychaczu masz zakontrowaną regulację, poreguluj tym i zobaczysz.
Z tym, że bez zegara się nie obejdzie. Wpinasz trójnik z zegarem na odejściu małego wężyka do pompy wtryskowej (sterowanie dodatkową dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania).
Wszelakie pomiary należy wykonywać w czasie jazdy / pod obciązeniem. Wiem, że to na pierwszy rzut oka dziwne, ale tak jest.
Co do kąta zapłonu i otwarcia zaworów, to możesz zrobić to samemu. Luzujesz kółko pasowe na wałku głowicy i delikatnie obracasz wałek o 0.5-1 stopnia w lewo, pompę o podobną wartość w prawo.
Ale lepiej uważaj co i jak, zeby nie przegiąć, bo jak się spotka zawór z tłokiem, to po zawodach. Z kolei zbyt wczesny zapłon tez jest szkodliwy.
Każdy mechanik ustawia pompę na nastawy fabryczne, a tylko dobry pompiarz ustawi idealnie, bo nie każda pompa ma idealne parametry w fabryczych punktach, więc trzeba mieć maszyny do wyniuchania co i jak, lub też próbować samemu. Przerobiłem już to i to.
Jak coś jeszcze, to zapraszam na gg. Poszukaj innych moich wypowiedzi na ten temat, tam sobie poczytasz co i jak. Dodam tylko, że mój ojciec wycisnął z Passata B32 Variant'a, na tej samej skrzyni ponad 180km/h z 1.6TD, który fabrycznie/katalogowo leci ledwo 160km/h
Powodzonka!

: śr sty 26, 2005 20:19
autor: romusek
Wielkie dzieki Panie doktorze. Bede grzebal przy swoim golfie, pozniej napisze moje osiagniecia.Dzeki. :pub:

: pt lut 04, 2005 00:51
autor: dr Richie
tylko wiedz, że jak przegniesz, to Ci się głowica po jakimś czasie może otworzyć, tj popękać, ale do odważnych świat należy ;)