Strona 1 z 1

Czy reguluje się kąt wyprzedzenia zapłonu?

: pn lip 03, 2006 23:45
autor: stonefree
Zastanawiamłem sie nad regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,i stąd kilka pytań:

1) czy w mono-motronicu i innych systemach z hallem w kopułce, mozliwość korekty kąta zapłonu ustawieniem czyjnika względem OT silnika.W zwiazku z tym,czy jest to jedyny punkt regulacji kąta?Czy też ECU moze sobie go regulować na podstawie map i np,zeby unikać spalania stukowego?

2) czy kąt mozna regulować z poziomu programu diagnostycznego?

3) Czy w silnikach MK4 gdzie rozdzielacza nie ma,a zapłon jest typu DIS, jest możliwość zmiany kata,czy też ECU robi to sam na podstawie czujnika spalania stukowego?

4) Gdzie by o tym szczegółowo doczytać ;)

Pozdrawiam!

: wt lip 04, 2006 11:57
autor: homsky
stonefree pisze:Zastanawiamłem sie nad regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,i stąd kilka pytań:

1) czy w mono-motronicu i innych systemach z hallem w kopułce, mozliwość korekty kąta zapłonu ustawieniem czyjnika względem OT silnika.W zwiazku z tym,czy jest to jedyny punkt regulacji kąta?Czy też ECU moze sobie go regulować na podstawie map i np,zeby unikać spalania stukowego?

2) czy kąt mozna regulować z poziomu programu diagnostycznego?

3) Czy w silnikach MK4 gdzie rozdzielacza nie ma,a zapłon jest typu DIS, jest możliwość zmiany kata,czy też ECU robi to sam na podstawie czujnika spalania stukowego?

4) Gdzie by o tym szczegółowo doczytać
Ad1. W mono-jetronicu i mono-motronicu czujnik halla jest w aparacie zapłonowym, natomiast regulacje kata wyprzedzenia zapłonu dokonuje sie przez przekręcenie w lewo lub w prawo aparatu zapłonowego, róznica miedzy nimi jest tylko taka że w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo a w mono-motronicu role zmiany wyprzedzenia zapłonu w zalezności od obciążenia i obrotów przejmuje ECU , ale w obu przpadkach zapłon mozna "recznie" regulować za pomoca lampy stroboskopowej.

Ad2 , Ad3. W nowszych silnikach gdzie czujnik halla montowany jest juz nie w trdycyjnym rozdzielaczowym aparacie tylko w okolicach wału korbowego (koło pasowe itp) zreszta czujnik ten zazywa sie wtedy czujnikiem położenia wału korbowego, w tych sinikach nie ma mozliwości recznej ingerencji w wyprzedzenie zapłonu gdyz całoscia steruje juz tylko ECU , co nie znaczy że zapłonu nie mozna zmieniac, ale do tego potrzebna jest juz ingerencja w program sterujący ECU ( EPROM)

Ad 4. ??????????????????????????????????????????????????

: wt lip 04, 2006 15:43
autor: stonefree
homsky, z odpowiedzi Ad.4 nie jestem zadowolony :partyman:

[ Dodano: Wto Lip 04, 2006 15:45 ]
homsky pisze:w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo
czyli ciagle idzie rurka do bańki pod rozdzielaczem?

5)Czyli ustawiamy na lampe stroboskopową na 6 stopni przed OT?Ale znak sześciu stopni będzie na obudowie sprzęgła, czy lampa musi mieć podziałkę?

: wt lip 04, 2006 22:47
autor: homsky
stonefree pisze:homsky, z odpowiedzi Ad.4 nie jestem zadowolony :partyman:

[ Dodano: Wto Lip 04, 2006 15:45 ]
homsky pisze:w mono-jetronicu regulacja zapłonu w stosunku do obrotów silnika odbywa sie podcisnieniowo
czyli ciagle idzie rurka do bańki pod rozdzielaczem?

5)Czyli ustawiamy na lampe stroboskopową na 6 stopni przed OT?Ale znak sześciu stopni będzie na obudowie sprzęgła, czy lampa musi mieć podziałkę?
Tak idzie rurka przewód podcisnieniowy z monowtrysku do aparatu zapłonowego , a konkretnie to membrany przy aparacie zapłonowym, ale tak jest w mono-jetronicu np w silniku RP , w ABS i AAM na przykład juz nie ma regulacji podcisnieniowej , te role przejmuje juz ECU.

Patrz nie pamietam jak jest z tymi znakami, nie zagladałem tam juz baaaaardzo dawno , ale albo na obudowie sprzęgła są dwa znaki , albo na kole zamachowym jeden znak to 0* , a drugi znak to 6* przed OT , ale głowy nie dam , nie pamietam.

: wt lip 04, 2006 23:54
autor: stonefree
Jeszcze jedno
6) czy w takim razie na VAGu da sie ustawic kąt wyprzedzenia?To znaczy patrząc na kąt w blokach pomiarowych?