lukas.g60 jak kupisz KRa to bedziesz musiał nicka nowego założyć hehe
koszta utrzymania w/g mnie są podobne , PG co prawda ma 8v i wiec jest tańszy jeśli chodzi o remonty i wiele cześci ma z PFa ale ma za to sprężarke która wymaga umiejętnego traktowania co nie każdy jest w stanie jej zapewnić, poza tym przydałoby sie ją regenerowac co 50 tyś , co ksoztuje....natomiast KR to typowa szesnastka z butem, w której sprzęgło kosztuje 7 stówek , zaworów popychaczy, wałków jest 2 razy więcej, rozrząd kosztuje 2 razy tyle
uwazam ze g60 ma specyficzną cechę...wolno reaguje na gaz, nie chodzi mi o to że ma słąbego buta, ale o to że po naciśnieciu gazu jest minimalnie dluższy moment "bez ciągu", jakbym miał to opisac liczbowo to gdyby załozyc ze np mój PF (bez spręzarki ) reaguje po 0,1 sek to PG kolegi (ze sprezarką) reaguje po 0,2 sekundy.....dzieje sie tak pewnie dlatego że masy wirujące są w g60 większe nizw PFie, myśle tu o wirniku sprezarki, która jest napędzana paskiem od wału, stwarza to przypuszczam większe lub podobne obciążenie jak klimatyzacja, zdrowy PG wolniej schodzi też z obrotów niz PF....po prostu dochodzi dodatkowe urządzenie na pasku które jest napędzane, układ ma większą bezwładnosć....daje ono co prawda dołądowanie ale musi mieć czas na reakcję...
ja bym wybrał KRa, to bedie wymaitac w mk1
[ Dodano: Pon Lip 03, 2006 01:06 ]
16 v miałem escorta xr3i i miał buta, z pewności te silniki 16v lubią obroty, moment mają wyzej niz 8v które idą z tzw dołu
volkswagenowskie szesnastki fajnie chodza z wydechu, 8v z silnika tak bulgoczą i dochodzi jeszcze dzwiek spręzarki
[ Dodano: Pon Lip 03, 2006 01:08 ]
olozwirski pisze:ABF
chyba najrozsądniej tak bedzie, 150 km z serii i nie ma mocnego na twoja jedyneczke , no i masz w miarę tani w ekploatacji silnik i co ważne w serii czyli nie bedize awaryjny taki ABF a bedzie gwarantował przyspieszenie rzędu 7 sek w mk1, mogą być kłopoty z trakcja już nawet hihi