Strona 1 z 1
Szyberdach [MK3]
: sob lip 01, 2006 23:59
autor: Christopherek
Szyberek działał sprawnie aż tu wtydzień temu chcę otworzyć a tu nic.Więc już się wkurzyłem.pojechaliśmy z ekipą mazowsze squad nad jeziorko,auto stało cały dzień na słonku,gdy mieliśmy wracać szyberek znów się otworzył.więc ucieszony że zaczął działać już nie myśłałem o nim.dojechaliśmy do domu zamykamy drzwi pilocikeim,szyber się zamknął.ale z ciekawości sprawdziłęm i już się niestety nie otworzył.i tak zostało.dziś na spocie z DjTomem sprawdziliśmy i jego silnik u mnie działa a mój przestał.Wszystko poza tym jest ok,tzn prowadnice i prąd też dochodzi.więc moje pytanie:Co mogło się stać z tym silnikiem?wziąłem go do domu teraz ale niestety nie mogę zdjąć tego czarnego plastiku na zatrzaskach.w jednym miejscu coś go trzyma.o co chodzi w tym silniku?wogóle opłłaca się go naprawiać czy lepiej już szukać nowego?
: ndz lip 02, 2006 00:03
autor: skater16
tematow o szyberku juz bylo wiele skorzystaj z mozliwosci szukaj i nie zakladaj nowego postu a jesli chodzi o silniczek jesli wyczysciles go i nie pomoglo sprawdziles bezpiecznik za szyber odpowiadajacy pewnie masz go do wymiany jesli wszytsko z prowadnicami jest ok pozdrawiam

: ndz lip 02, 2006 08:41
autor: Christopherek
wiem że tematów było dużo bo wczoraj 2 godz spędziłem na czytaniu,ale większość jest o pękniętej lewej prowadnicy,a nie o silniczku.bezpieczniki mam dobre,cały mechanizm szybra dobry,tylko silnik coś nie działa.to jak były tematy o pękniętej prowadnicy szybra to ja nie mogę założyć tematu o silniku szyberka hehe

: ndz lip 02, 2006 09:57
autor: dzikgtc
Christopherek Jeżeli sprawdziłeś bezpieczniki i nie są spalone, a silnik nadal nie kręci to znaczy że jest spalony. A jak jest spalony to możesz go wyrzucić i kupić jakąś używkę, może uda się jakiś znaleźć za rozsądną cenę.
: ndz lip 02, 2006 12:19
autor: Jozef
dzikgtc pisze:Christopherek Jeżeli sprawdziłeś bezpieczniki i nie są spalone, a silnik nadal nie kręci to znaczy że jest spalony. A jak jest spalony to możesz go wyrzucić i kupić jakąś używkę, może uda się jakiś znaleźć za rozsądną cenę.
No, przyznam że tej wirtualnej diagnozie należy się "złota" czcionka. A to z tej przyczyny, że niewiele ma ona wspólnego z rzeczywistością. Powodów nie działania silnika poza spaleniem uzwojeń może być jeszcze kilkanaście, np. zawieszenie się szczotki, zużyty (zanieczyszczony) komutator, brak połączenia między uzwojeniami a ich wyprowadzeniem na zewnątrz, uszkodzone łożyskowanie wirnika, zablokowana mechanicznie przekładnia i inne usterki wynikające ze specyfiki budowydanego urządzenia. Ponadto spalenie uzwojeń silnika z reguły powoduje przepalenie się bezpiecznika, więc jeśli bezpiecznik jest dobry, to wypada spokojnie posprawdzać szczegółowo każdy element w obodzie silniczka. Wskazane jest trochę wiedzy z budowy i zasad działania takich urządzeń lub pomoc kogoś doświadczonego.
Bardzo mnie interesuje sposób demontażu tego silnika, rzeczywiście jest to proste i niezbyt trudne?
: ndz lip 02, 2006 13:58
autor: djtom
sposób demontażu tego silnika
zdejmujesz plastik, odkręcasz dwie śruby, wipinasz wttyczkę i silniczek masz już d dłoni. Tam coś TYKA w tym Twoim silniczku - jak leży w dłoni to czuć ze jakby "chciał a nie mógł"

moze coś w tryby wpadło...
: ndz lip 02, 2006 20:09
autor: Pawel86
Christopherek, a jak chciałeś otworzyć szyberdach to silniczek robi cyk cyk
[ Dodano: Nie Lip 02, 2006 20:18 ]
Napisałeś ze nie umiesz wyciągnąć plastiku na zdjęciu masz zaznaczone a tam gdzie masz kropkę to śrubokręt musisz wsadzić z drugiej strony
[ Dodano: Nie Lip 02, 2006 20:24 ]
jeśli silniczek robi cyk cyk to powyciągaj bezpieczniki i ponownie je wsadź mi też szyberdach się nie otwierał. Ja tak zrobiłem i zaczął mi działać i po jakiejś chwili znowu się zatrzymał okazało się ze szyberdach musiałem nasmarować bo ciężko chodził i bezpieczniki wybijał.