Strona 1 z 1
[mk2] Cewka zapłonowa
: sob lip 01, 2006 12:07
autor: marceliii
Potrzebuje informacji jaki model cewki zapłonowej powinien być silniku PF , bo u mnie jest taka w kształcie walca BOSHa , i jakieś informacje w jaki sposób można sprawdzić tą cewke , bo mam małe problemy z iskrą jak jest wilgotno , a przewody są nowe NGK .

: ndz lip 02, 2006 11:48
autor: stonefree
Możesz spróbować multimetrem pomierzyć.Uzwojenie pierwotne to te dwie małe wsówki będą, wtórne na wyjściu przewodu WN i połączone z jedną z wsówek.Rezystancja pierwotnego uzwojenia 0,5 - 1 oma, wtórnego 2,5 -3 K
: ndz lip 02, 2006 15:21
autor: marceliii
A więc mam cewke z zieloną nalepką ,m nie wiem czy taka powinna być w PF-ie , bo wydaje mi się że powinna być z szarą .
Co do rezystancji to troche dziwnie , na wtórnym mam 3kohm ale nba pierwotnym bez włączonego zapłonu mam 1,1ohm a przy włączonym zapłonie mam 4,8ohm , a gdzieś słyszałem że na pierwotnym trzeba sprawdzać przy włączonym zapłonie .

Nadaje się do wymiany czy jak ?
: ndz lip 02, 2006 18:14
autor: Paweł Marek
Troszke inaczej. Przede wszystkim nie tylko nie włączać zapłonu, ale odkręcić nawet wszystkie kabelki od cewki. Dla twojego silnika uzwojenie pierwotne 0,6 - 0,8 oma, wtórne 6,9 - 8,5 koma. Oczywiście tak nie sprawdzisz przebić które pojawić się mogą przy pracującym układzie. Twoja cewka jest raczej z innego modelu, co jednak nie powiino mieć większego znaczenia.
: pn lip 03, 2006 22:33
autor: marceliii
Chyba jednak mam bo w zależności od tych oporów , jest różnica w napięciu jakie daje cewka , a w moim motorze powinno być większe , czyli jednak szara nalepka .
Do tego fakt że jeżdże na gazie , więc też przydała by się mocniejsza iskara .
Trzeba szukać cewki z szarą nalepką .
