Strona 1 z 2

pomocy jak można zmienić dzwięk silnika w mk3

: czw cze 29, 2006 20:01
autor: norberto3000
mam pytanie jak można zmienić bżmienie silnika bez zmiany wydehu
żeby fajnie buczało słyszałem coś o filtsze powietsza ale niewiem jak i co

: czw cze 29, 2006 20:04
autor: QBAelectric
Filtr stożkowy......daje fajny dzwiek.....ale wiecej sie nie wypowiadam bo nie wiem czy to dobre czy nie....ale chętnie wysłucham opini...

: czw cze 29, 2006 21:51
autor: imp
a jaki masz silnik człowieku??mimo to polecam przynajmniej ...końcowy wydech ..wydatek to wielki nie jest..

: czw cze 29, 2006 22:01
autor: GTomek
imp pisze:polecam przynajmniej ...końcowy wydech
dokładnie zakładasz sam końcowy np. dedykowany przez ULTER-a NIE wycinając środkowegi itp. a potem autko bardzo ładnie brzmi nie hałasuje tylko sobie fajnie delikatnie mruczy

: pt cze 30, 2006 01:48
autor: norberto3000
mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech

: pt cze 30, 2006 10:18
autor: vaclavo
norberto3000 pisze:mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech
CO???????? wybacz ale czy Tobie chodzi o 1.6 ABU benzynke?? wolnossący to diesel jest a w mk3 był 1.9 :P

: pt cze 30, 2006 10:55
autor: krzychGTD
vaclavo pisze:
norberto3000 pisze:mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech
CO???????? wybacz ale czy Tobie chodzi o 1.6 ABU benzynke?? wolnossący to diesel jest a w mk3 był 1.9 :P
vaclavo - a dlaczego nie może napisać w ten sposób?? - przecież kompresora ani turbo ten silnik nie ma, więc... jest wolnossący... chyba że czegoś nie zrozumiałem :D

: pt cze 30, 2006 11:08
autor: vaclavo
krzychGTD pisze:
vaclavo pisze:
norberto3000 pisze:mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech
CO???????? wybacz ale czy Tobie chodzi o 1.6 ABU benzynke?? wolnossący to diesel jest a w mk3 był 1.9 :P
vaclavo - a dlaczego nie może napisać w ten sposób?? - przecież kompresora ani turbo ten silnik nie ma, więc... jest wolnossący... chyba że czegoś nie zrozumiałem :D
to ja już sam nie wiem - wg mie 1.6 benzynka jest na wtrysku :) jak źle napisałem to sorki wszystkich :D

: pt cze 30, 2006 11:46
autor: SToRM
vaclavo pisze:wolnossący to diesel jest
Niedoladowana benzyna to rowniez silnik wolnossacy :D

: pt cze 30, 2006 12:00
autor: Bazyl GT
SToRM pisze:
vaclavo pisze:wolnossący to diesel jest
Niedoladowana benzyna to rowniez silnik wolnossacy :D
Oczywiście! Wolnossący = niedoładowany (bez turbo lub kompresora). A może on być dowolnie zasilany - gaźnik, wtrysk, diesel.

A wracając do tematu : Ciekawszy dzwięk można uzyskać stosując jako dolot powietrza aluminiową rurę giętką (jak do wentylacji) - ważne żeby była cienkościenna! Ja mam tak u siebie (filtr seria) i bardzo fajnie słychać przy dużym otwarciu przepustnicy. Jak nie deptasz to nie hałasuje. Chodzi tu oczywiście o szum wciąganego powietrza. Jednak trzeba trochę pokombinować i ingerować w kształt układu. :hmm:

: pt cze 30, 2006 12:02
autor: Adamtd
SToRM pisze:vaclavo napisał/a:
wolnossący to diesel jest

Niedoladowana benzyna to rowniez silnik wolnossacy
Zdecydowanie tak. Na dodatek dodam że ABU nie jest na żadnym półwtrysku tylko na wtrysku jednopunktowym.
A zmienić to tu można tylko wydech. Można jeszcze zmienić jakoś wlot powietrza do filtra osiągając gwizd jak w F125p lub Polonezie :grin: , ale wydaje mi się że to bez sensu. Zresztą generalnie wszystko co tyczy się dżwięku konstruktorzy ustalają poprzez kształt i wielkośc układu wydechowego.

: pt cze 30, 2006 16:44
autor: norberto3000
dzięki za wypowiedzi hyba sobie zmienie wydech a niebęde kombinował myślałem jeszcze o zmianie filtra powietsza na stoszkowy ale to puzniejszy temat a co do silnika to mam 1,6 benzyna na wtrysku jednopunktowym. właśnie sie teraz dowiedziałem pozdrawiam wszystkih i dzięks :bigok:

: pt cze 30, 2006 18:45
autor: Chmielu
Wolnossący = niedoładowany kompresorem ani turbo.
Jest to tak jak Bazyl GT napisał i diesel i benzyna - i gażnik i półwtrysk i pełny wtrysk.
Dźwięk najładniej zmienia filtr powietrza stożkowy.
Im więcej powietrza zasysanego tym bardziej basowy "mruczący" dźwięk.
Trzeba jednak pamiętać, że taki filtr bez zimnego dolotu powietrza w zasadzie oprócz dźwięku nie daje nic... - a może nawet pogorszyć osiągi względem seryjnego filtra.
Pomijając kwestję mocy to jak dla mnie o wiele leprzy (przyjemniejszy) efekt dźwiękowy jest ze stożka - kiedy to słyszymy przyjemne dla ucha mruczenie silnika a nie pierdzenie z rury wydechowej...
To tylko moja opinia oczywiście.... :bigok:

: pt cze 30, 2006 23:39
autor: Zilly
Ja jak kupiłem mojego Golfa to musialem zmienić końcowy tłumik. Kupiłem najtanszy jaki był po pół roku chyba wypalił się w środku i teraz fajnie buczy :bigok: Kumpel kupił do Hondy Ultera extra Bass i przy 120 łeb ci roz******** od hałasu a mój golfik na zwykłym tłumiku tak fajnie mruczy :okej: No i oczywiście mam ABU :grin: