Strona 1 z 1

[mk3] silnik krokowy

: czw cze 29, 2006 13:08
autor: currahee
W moim golfie padł silnik krokowy, zresztą od początku jak go mam coś jest z nim nie tak. Szukam teraz po allegro tego ustrojstwa i są dwa modele 4 pinowe i 6 pinowe (wtyczka), ja potrzebuję ten sześcio ale zastanawiam się jakie są różnice co dają te dwa piny więcej oprocz wyższej ceny?

: czw cze 29, 2006 13:21
autor: DR_9735
Jesli chodzi o silniki krokowe, to te 6-cio pinowe maja odczepy w srodku cewek (to te dodatkowe 2 piny). Moga byc one zostawione nie uzywane. Sa przydatne gdy sterownik silnika jest bipolarny, wtedy srodek cewki jest na masie a konce sa sterowane symetrycznie. Moga tez posluzyc do przelaczania sie z calej cewki na jedynie polowe, co daje wymiane sily na dynamike silnika.

Jesli masz jeszcze jakies pytania sluze pomoca, jesli pomoglem to poprosze o punkcik :helm:

: czw cze 29, 2006 13:32
autor: currahee
Proszę bardzo :) jeszcze zapytam czy można jakoś sprawdzić czy możliwa jest w takim razie zamiana na 4 pin i czy to ma wogóle sens?

: czw cze 29, 2006 14:11
autor: DR_9735
currahee pisze:Proszę bardzo :) jeszcze zapytam czy można jakoś sprawdzić czy możliwa jest w takim razie zamiana na 4 pin i czy to ma wogóle sens?
Generalnie to mozna by pokombinowac 4-piny zamiast 6-pinow. Niestety obawiam sie ze taki rozdzial (4 piny, 6 pinow) w VW to uproszczenie. Oprócz liczby pinów te silniki zapewne róznia sie kontrukcja, wymiarami i parametrami. Wiec oprócz podpiecia na 4 piny trzeba by dopasowac pod wzgledem mechanicznym.

Nie wiem tez czy rozroznienie 4-piny, 6-pinów zalatwia sprawe parametrów takiego sinika, no chyba ze faktycznie sa tylko dwa typy. :goof:

[ Dodano: Pią Lip 07, 2006 15:25 ]
DR_9735 pisze:Jesli chodzi o silniki krokowe, to te 6-cio pinowe maja odczepy w srodku cewek
Male sprostowanie. Wyglada ze wspomniany w temacie "regulator ustawienia przpustnicy" ma tyle wspolnego z silnikiem krokowym, ze az niewiele. Popularny "krokowiec" w VW wyglada bardziej na serwo. 4-ry piny to raczej zasilanie silnika i odczepy czujnika polozenia. Nie wiem do czego sluza dodatkowe dwa piny. Jakbym mial zgadywac to do diagnostyki tegoz silnika. Tlumaczyloby to rowniez jego wyzsza cene. Jak mi kiedys padnie "krokowiec" to z czystej ciekawosci podepne taki na 4-ry piny i zobacze co nie bedzie dzialac.

Nie wiesz ktore piny sa ktore ? Odsylam do rozdzialu o sprawdzania "regulator ustawienia przpustnicy" w ksiazce napraw, albo do Workshop-a.