Strona 1 z 2

automat Golf III pomocy

: śr cze 28, 2006 20:55
autor: jizu
pomozcie - w golfie III skrzynia automatyczna przelacza zbyt pozno
i to czy jade wolno czy szybko najwczesniej na 4500 obrotow
na kazdym biegu, problem dotyczy kazdego biegu
pomozcie co robic olej w skrzyni wymienilem filtr tez
co robic ???
p.s to starsza wersja skrzyni rok 94 bez wersji sport i normal

: śr cze 28, 2006 21:07
autor: 15XI80
Jesli olej jest na odpowiednim poziomie, w filtrze nie bylo metalowych opilkow to proponuje sprobowac tutaj: http://forum.automat.pl/forum/viewforum ... 9e6e59a9b8

: śr cze 28, 2006 21:28
autor: juniorwwa
problem jest prosty ktoś kto wymieniał olej zrobił to mało fachowo,najprawdopodobniej zle został zassany olej do poszczególnych tłoczków ciśnieniowych i podają za małe ciśnienie i dlatego opóżnione jest to w czasie ..pojedz do tego kto Ci wymieniał i niech to poprawi ..sprawdz też czy jest odpowiedni poziom oleju bo jak popracowała skrzynia napewno troszke ubyło w siłowniki pozdrawiam a tak wogóle to po co wymieniałes olej tego nie powinno sie robić a jeżeli juz to u sptrawdzonego fachowca pozdrawiam...

: śr cze 28, 2006 21:32
autor: 15XI80
juniorwwa pisze:po co wymieniałes olej tego nie powinno sie robić.

I tutaj niestety racji nie masz, poniewaz olej w skrzyniach nalezy wymieniac, zaleznie od producenta co 60-100.000 km. Zwykle dochodzi do tego rowniez filtr.

Co prawda zdarzaja sie skrzynie, gdzie producent nie przewiduje wymiany tych elementow, ale po 1 nie maja one miski olejowej, a po 2 zeby wymienic w nich filtr trzeba skrzynie roizkladac na pol.

: śr cze 28, 2006 21:32
autor: jizu
nie to nie tak
skrzynia najpierw sie popsula olej wymienilem pozniej
skrzynia zaczela gorzej chodzic gdy troche szybciej nim pojezdzilem
olej zmienilem myslac ze to cos pomoze

: śr cze 28, 2006 21:42
autor: juniorwwa
z tą wymianą oleju w skrzyni to podobnie jak z tylnym mostem można lecz nie zaleca sie .... a co do skrzyni to może poprostu ktos coś żle naprawił....

: śr cze 28, 2006 22:30
autor: Atomic10
Co do Tego zmianiania biegów to moze to byc spowodowane kilkoma rzeczami. Popierwsze złym olejem oraz jego brakiem wymianiay i przedewszystkim brakiem wymiany filtra w oleju w automatycznej skrzyni. Kolejna przyczyna moga byc elektrozawory które steruja przełączniem biegów (jest ich 7). Zastanawiający jest fak ze na wszystkich biegach obroty siegaja 4500 wiec moze tez poleciał sterownik i masz cały czasz np. ustawienie sport. ( jak tam przełacznik działa/działał wczesniej moze to jego wina). Warto sie temu przyjrzec.
juniorwwa pisze:z tą wymianą oleju w skrzyni to podobnie jak z tylnym mostem można lecz nie zaleca sie
To nie jest prawda najwiekszy bład uzytkowników automatycznych skrzyn biegów !!! W MKII wymiana z filtrem co 45.000 km w MKIII wymiana co 60.000 km w MKIV wymiana co 100.000 km ze wzgedu na zastosowanie oleju syntetycznego.

PS wymiana samego oleju nic nieda gdy filtr jest stary i zapchany. Koszt wyniany to około 25zł/litr oleju (wchodzi 3,5l) uszczelka miski olejowej 40zł, filtr około 35zł, robocizna 40zł.

Pozdrawiam

: czw cze 29, 2006 08:52
autor: 15XI80
Atomic10, prawda, prawda. Ale niektorym nie przegadasz...

: czw cze 29, 2006 08:55
autor: juniorwwa
no tak to czemu u mnie w busie i ciężaróce wymiana oleju w tytlnym moście grozi utrata gwarancji???pozdrawiam

: czw cze 29, 2006 10:14
autor: Atomic10
Chciałbym zaznaczy ze olej w tylnym moscie a automatycznej skrzyni nie paracuje w takich samych warunkach. Tempreatura pracy czesto przekaracza 120 stopni dlatego w MKIII skrzynia jest chłodzona co widac po otwarciu maski do skrzyni dochodza weże z układu chłodzenia. Do tego Skrzynia jest niezwykle precyzyjnym urządzeniem wymajającym czystosci wiec nie moze tam byc zadnych opiłkow dlatego stosuje sie filtr oleju. Jak sie wymienia olej w automacie to strasznie smierdzi taka spalenizną az nos wykreca. Dotego dochodza elektrozawory bardzo czułe na zabrudzenia. W przypadku syfu w skrzyni nasetuje problem tj zacinaja sie one i nie ma zmiany biegów. Uwazam ze tylny most pracuje w lepszych warunkach i jest owiele mniej skomplikowanym urzedzeniem.

Pozdrawiam

: czw cze 29, 2006 17:58
autor: 15XI80
juniorwwa pisze:no tak to czemu u mnie w busie i ciężaróce wymiana oleju w tytlnym moście grozi utrata gwarancji???pozdrawiam

A co ma most do skrzyni automatyczne? Tyle samo co nietoperz do krokodyla :rotfl:
Wystarczy poczytac instrukcje obslugi, gdzie wyraznie pisze co ile kkm i jakie czesci procz oleju trzeba wymieniac w asb.

Pozdr

: pn lip 03, 2006 17:31
autor: jackazz
Witam, nie wiem czy już zrobiłeś czy nie tą skrzynię, ale najpier radzę Tobie pojechać o podłączyć samochód pod komputer tam ci wyjdzie co masz nie tak. U mnie wyszło i miałem podobne objawy z ciągnięciem biegów, gdyż miałem walnięty czujnik prędkości samochodu. Tylko tak na skrzyni automatycznej są dwa z jednego wychodzą 3 przewody z drugiego 2. Z tego gdzie wychodzą 2 przewody łatwo sprawdzić czy jest walnięty mierząc rezystancję na stykach powinna chyba wynosić 75 Ohm ale nie jestem pewien, lae pewne że jak nic nie wskaże tzn. jest walnięty. Koszt jego nie jest duży 30 PLN od majstara z jakiejś walniętej skrzyni biegów. Ten drugi 3 przewodowy kosztuje oryginalny w VW 75 PLN pozdrawiam :)

: pn lip 03, 2006 18:15
autor: jizu
witaj
nie zrobilem jeszcze nic z sukcesem
powiedz mi jesli mozesz gdzie sa te czujniki dokladnie

[ Dodano: Pon Lip 03, 2006 18:17 ]
a bylem na kompie i nic nie pokazal

: pn lip 03, 2006 20:13
autor: Atomic10
Komp czesto nic nie pokazuje czy adanie kompem odbywało sie podczas jazdy ?? Warto sprawdzic wszystkie przewody ktore ida do skrzyni biegów tj wtyczki czy sie nie obłamały czasmi tak bywa ze sie obłamie i skrzynie anie dostaej sygnałow z obrotomierza lub czujnika odwarcia przpustnicy.

Pozdrawiam