Strona 1 z 2
Po wymianie sprezyn na seryjne przod jest wyzszy !! :/
: wt cze 27, 2006 23:01
autor: shibby
Witam
otoz wkoncu zdecydowalem sie na zmiane sprezyn na seryjne no i komfort jest zajebisty nareszcie moge przejechac jakas glupia zapadnieta studzienke lub przejechac sie po kostce i nie odczuc roznicy jak po normalnym asfalcie
ALE zawsze musi byc glupie ALE
przod stoi wyzej niz tyl :/ dlaczego?? tyl wyglada nawet ok bo troszke sie podniosl wzgledem tego co mialem ale przod to urosl bardzo i teraz wyglada jak prawie terenowka tylko z samego przodu
Jak ktos sie z tym spotkal to prosze o pomoc
dzieki
Aha moj silnik to 1.6 PN
: wt cze 27, 2006 23:17
autor: Atomic10
No to dziwne moze jeszcze sprezyny nie siadły dobrze. Miałem PN i zauwazyłem taka sprawe ze on nie siadał rownomiernie zawsze pupa opadała nisko a przód zadzierał do góry. W MKIII po załadowaniu i bez siada on równomiernie no prawie.
Pozdrawiam
: śr cze 28, 2006 00:01
autor: research1
Ja natomiast mam tył zdecydowanie wyżej niż przód po wymianie sprężyn na oryginalne.
: śr cze 28, 2006 07:58
autor: magik
ja też mam przód wyżej niż tył.. co dziwne - wymieniłem tylne sprężyny na nowe (seria), bo myślałem, że będzie w kocu wyżej od przodu i nic.. teraz planuje po prostu dać do przodu krótsze sprężyny, a tył zostawić tak, jak jest..
: śr cze 28, 2006 08:02
autor: shibby
nie no jak sie zaladuje auto max to napewno troche pupa siadzie ale ja mowie o niezaladowanym aucie
Ciekawostka jest to ze wczoraj wlozylem sprezyne od GTI i bylo tak samo wysoko z przodu wiec o co biega??
[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 08:07 ]
magik pisze:ja też mam przód wyżej niż tył.. co dziwne - wymieniłem tylne sprężyny na nowe (seria), bo myślałem, że będzie w kocu wyżej od przodu i nic.. teraz planuje po prostu dać do przodu krótsze sprężyny, a tył zostawić tak, jak jest..
hmm no to dziwne bo ja tez mam wlasnie nowki sprezyny na tyle a z przodu uzywane miesiac takze juz troche wyrobione. A zmienialem by wlasnie miec troche komfortu takze czy wymiana na krotsze nie zmiejszy go?? ehh wkurzylem sie troche...
[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 08:12 ]
research1 pisze:Ja natomiast mam tył zdecydowanie wyżej niż przód po wymianie sprężyn na oryginalne.
juz tak bym wolal niz przod wyzej niz tyl
[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 08:13 ]
POMOCY
: śr cze 28, 2006 20:41
autor: trumann
no widzisz shibby, chyba tak ma być, jeszcze troche siądzie na pewno ale jak widać inni mieli podobne doświadczeniia na seryjnych....
pozdrawiam
: śr cze 28, 2006 20:42
autor: djtom
moje spręzyny maja po 13 lat a i tak stoją jak w country
: śr cze 28, 2006 21:57
autor: eidos
Ja mam golfa z 90r i sprężyny seryjne. Przód jest troszkę wyżej, ale podobno to jest normalne w tych autach. Kiedyś mnie to wkurzyło i zmieniłem z tyłu na nowe oryginalne i co i nic. Jest tak jak było, więc ten typ tak ma. Oczywiście różnica jest niewielka ale, albo lepszy komfort albo wygląd. Można włożyć w sprężyny tylne gumy i wtedy jest ok. Podobno można jeszcze jakoś podłożyć dystans w tylny amortyzator i też stoi wyżej.
Pozdrowionka
: śr cze 28, 2006 23:01
autor: shibby
no ale moim zdaniem jest cos nie tak bo to nie jest minimalna roznica w moim przypadku
oto foto ale nie ukazuje tego na zywo bo na zywo jest jeszcze gorzej :/
[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 23:11 ]
eidos pisze:włożyć w sprężyny tylne gumy i wtedy jest ok. Podobno można jeszcze jakoś podłożyć dystans w tylny amortyzator i też stoi wyżej.
Pozdrowionka
niby jakie gumy?
: śr cze 28, 2006 23:43
autor: Atomic10
Dziwnie to wygada, widac ze tył siedzi bardzo nisko i moze dlatego zadziera przód w góre. Miaęłm PN na seryjnym zawieszeniu i tyłek był wyżej jakie masz koła 14/60/185 ?? Wyglada jakbyw w bagazniku woził worki z kartoflami.
Pozdrawiam
: czw cze 29, 2006 07:14
autor: magik
no przód masz za wysoko.. ale tył też bardzo nisko siedzi.. może jakbyś tył podniósł, to przód poszedłby w dół.. a z tyłu jak wymieniałeś, to razem z resztą? chodzi mi o te gumy wszystkie..może masz też wygnite te takie metalowe kołnierze, które są w dzwonie przy górze amorka.. moje przy wymianie sprężyn się rozsypały.. kupiłem sprężyny, bo myślałem, że przez nie auto tak nisko siedzi, a to właśnie te metalowe kołnierze były wygnite..
a te sprężyny z przodu nie są może od diesla? może są przez to wyższe i twardsze, bo przecież silnik jest tam cięższy..
: czw cze 29, 2006 07:57
autor: mosquitosound
witam
też mam PN i miałem podobnie ale nie aż tak jak u ciebie i co zrobiłem, obciełem przednie sprężyny o jeden zwój i się poprawiło, a teraz to jeżdze 60/40 i autko stoi równo. a jak założyłem je pierwszy raz z obniżeniem na równo czyli 60/60 to przód oczywiście mało co siadł i tył był niżej.
shibby, a może ty masz tyle koni pod maską, że aż przód podrywa do góry
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 08:00 ]
shibby,
jest jeszce taka opcja-są różne rodzaje twardości standardowych sprężyn i są one oznaczone kolorowymi kropkami na sprężynie ja miałem niebieskie. nie wiem jak jest z tymi oznaczeniami ale możesz poszukać jak najmiększych
: czw cze 29, 2006 08:17
autor: shibby
Atomic10 pisze:jakie masz koła 14/60/185 ??
mam 195/50/15
magik pisze:a z tyłu jak wymieniałeś, to razem z resztą? chodzi mi o te gumy wszystkie..może masz też wygnite te takie metalowe kołnierze, które są w dzwonie przy górze amorka.. moje przy wymianie sprężyn się rozsypały.. kupiłem sprężyny, bo myślałem, że przez nie auto tak nisko siedzi, a to właśnie te metalowe kołnierze były wygnite..
nie wymienialem tych gum bo byly w super stanie :/ takze to raczej nie to
mosquitosound pisze:obciełem przednie sprężyny o jeden zwój i się poprawiło
a to nie popsuje komfortu??
mosquitosound pisze:shibby, a może ty masz tyle koni pod maską, że aż przód podrywa do góry
hehe no w PN to jest bardzo duzo koni tylko ze wiekszosc odpoczywa
mosquitosound pisze:są różne rodzaje twardości standardowych sprężyn i są one oznaczone kolorowymi kropkami na sprężynie ja miałem niebieskie. nie wiem jak jest z tymi oznaczeniami ale możesz poszukać jak najmiększych
wlasnie jest z tym problem bo one nie maja zadnego oznaczenia a kupilem je od
trumann, i niby sa firmy JAMEX i mam tylko numer katalogowy na papierze a niestety nie ma nic na sprezynach
A co mam zrobic zeby poszedl tyl w gore? moze to faktycznie cos da i przod pojdzie troche w dol. Moze byc country wyglad ale zeby albo byl rowny albo zeby tyl byl minimalnie wyzej bo tak jak jest teraz to nie podoba mi sie zupelnie
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 08:20 ]
dzis podjade na stacje diagnostyczna to zobaczymy co powiedza... jeszcze do jakiegos mechanika tez podjade bo to mnie tak denerwuje ze juz nie wiem sam czemu tak jest :/
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 08:45 ]
jeszcze jedno... zobaczylem na aukcji allegro takie sprezyny ale nie o nich teraz mowa a o takich tulejkach co dodaje do nich. Co to jest?? moze takie cos mi poprawi?? czy nie bardzo... ??
Tulejki (stal nierdzewna), które dodaję zostały dorobione wg tych jakie były założone na starych amatryzatorach (samochód w takim stanie został sprowadzony z niemiec).
Montaż ich jest bardzo prosty. Samochód dzięki nim stoi po prostu równo.
: czw cze 29, 2006 09:59
autor: mosquitosound
co do konfortu to ja nie odczułem żadnej różnicy(niektórzy odradzają takich operacji ale to tylko obcięcie o jeden zwój i jest poprostu tylko krutsza)
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 10:01 ]
ale są jeszcze niby sportowe łożyska metalowo gumowe na amory przednie(te z góry) są niższe o jakiś tam 1 cm (na allegro widziałem
[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 10:03 ]
a na co się je zakłada z tyłu (te tulejki) daj linka do aukcji?
a co do podniesienia tyłu to kolega kiedyś założył gumy usztywniające i autko faktycznie całkiem sporo sę podnisło ale źle się prowadziło autko (pupa była niestabilna) i po tygodniu wyrzucił je