Strona 1 z 1

Amortyzator czy sprezyna

: wt cze 27, 2006 09:14
autor: andrejk
Witam
Mam problem z zawieszeniem przy okolo 70-80 km/h po wjechaniu w niewielka dziure strasznie "dobija" mi zawieszenie przod i tyl czy to wina sprezyn czy amortyzatorow a moze inna przyczyna jak to najlatwiej i najlepiej sprawdzic?

: wt cze 27, 2006 09:21
autor: Goffer3
Cześć, musisz sprawdzić tuleje metalowo-gumowe na wahaczach i na tylnej belce. Sprawdź sobie to najlepiej na kanale, poruszaj wszystkim i będziesz słyszał gdzie "dobija". Sprawdź też czy masz dokręcone amorki.
To na początek, napisz czy coś znalazłeś, jak nie to będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam

: wt cze 27, 2006 09:22
autor: dziejo
NA POSTOJU PORUSZAJ NIM NACISKAJąć PRZóD I TYł nadmierne bujanie to amory w zasadzie sm nie sprawdzisz w 100% co się dzieje z zawieszeniem podjedz na stację diag dasz gostkowi na piwo i będziesz wiedział w jakim stanie jest twoje zawieszenie a jesli dobija to może być swożeń wachacza , gałka z tyłu tuleja na belce ale to juz może na stacji ci powiedzą przyczyn jest wiele

: wt cze 27, 2006 09:45
autor: andrejk
Kupilem tego golfa jakis miesiac temu bylem na przegladzie na trzepakach pokazalo ze zawieszenie bardzo dobre Czy to mozliwe ze przez ten czas i po przejechaniu 1300 km az tak zawieszenie padlo a nie szalalem nim za bardzo raczej spokojna jazda po roznych drogach.

: wt cze 27, 2006 09:48
autor: adam-gda
na szarpakach sprawdzaja tylko luzy w zawieszeniu a nie stan sprezynek ani amorkow.

: wt cze 27, 2006 09:52
autor: dziejo
adam-gda pisze:na szarpakach sprawdzaja tylko luzy w zawieszeniu a nie stan sprezynek ani amorkow.
przeciez na stacji sprawdzają również właśnie stan amorów

[ Dodano: Wto Cze 27, 2006 09:54 ]
częsta przyczyna niedomagania tylniego zawieszenia to wybite tuleje tylniej belki

: wt cze 27, 2006 10:07
autor: LASOT-A
dziejo pisze:adam-gda napisał/a:
na szarpakach sprawdzaja tylko luzy w zawieszeniu a nie stan sprezynek ani amorkow.
przeciez na stacji sprawdzają również właśnie stan amorów
Ja byłe na badaniu diagnostycznym i na szarpakach sprawdzają tylko luzy w zawieszeniu, a amorki i sprężyny sprawdzają na rolkach.
Pozdrawiam. :bigok:

[ Dodano: Wto 27 Cze, 2006 ]
Ale mi sprawdzali wszystko.

: wt cze 27, 2006 12:01
autor: kawowy19
Prawda jest jedna. Na bank na stacji diagnostycznej można sprawdzić stan amorków. Ja jak byłem to dostałem kartkę z ładną tabelką ze sprawnością amortyzatorów na poszczególnych kołach. Także potwierdzam!! ;) pozdro

: wt cze 27, 2006 12:19
autor: andrejk
Jaki moze byc kosz takiego sprawdzania. Ewentualnie jakie amortyzatory i sprezyny polecacie?

: wt cze 27, 2006 13:40
autor: LASOT-A
Ok. 30 zł

: wt cze 27, 2006 13:50
autor: Lagier
dokladnie to co radza koledzy stacja diagnostyczna prawde ci powie (chociaz nie zawsze ;) :P - joke)
u mnie powodem takich stukow byly tuleje na tylnej belce i wyjechane gumy przy mocowaniach amortyzatorow przy okazji wymienialem tez sworznie na wahaczach dzieki czemu autko zyskalo na stabilnosci i teraz cisza a zrobilem juz 15 tysia. Koszty minimalne