Strona 1 z 1

[MK3] jak zdjąć obudowe drzwi przednich ??

: pn cze 26, 2006 18:44
autor: bartmich3
potrzebuje dostać sie do środka drzwi przednich w golfie ?! mam kłopoty z działaniem elektrycznych szyb i chce wiedzieć co jest przyczyną ? szyba podnosi sie do połowy i opada spowrotem ! LEWA I PRAWA STRONA ! czy jest jakiś przekaźnik wewnątrz samochodu lub coś innego co może to powodować?

: pn cze 26, 2006 20:00
autor: dziejo
wewnatrz tak ale przekażnika w samych drzwiach nie ma w skrzynce bezpiecznikowej takowy musi byc a jak się zdejmuje tapicerę było duzo takich tematów

: pn cze 26, 2006 21:55
autor: Paweł Marek
Nie ma zadnego przekaźnika w skrzynce bezpieczników. Są po dwa w module połączonym z każdym silniczkiem wycieraczek. Ale to nie one sa winne skoro szyby jeżdżą nawet nieprawidłowo w obie strony. Proponuje rozebrać silniczek, postarać się dogiąć nieco w kierunku okragłego magnesu wirującego na wale silnika czujnik obrotów umieszczony na plastykowym wysięgniku połączonym z drukowaną płytką wewnątrz modułu.

[ Dodano: Pon Cze 26, 2006 9:59 pm ]
KOmuś tu zdarzyło się też że sam ten magnes na wale silniczka sie odkleił, to trzeba go wtedy na nowo przykleić jakąś żywicą epoks.

[ Dodano: Pon Cze 26, 2006 9:59 pm ]
miało być z silniczkiem szyb a nie wycieraczek sorki. To ten upał.

: pn cze 26, 2006 22:46
autor: pushkin77
o jakim Ty tu magnesie mówisz??? bo ja swój silnik z modułem rozbierałem ze 3 razy i nic takiego nie zaobserwowałem.... czujnik obrotów ??? pierwze słysze...

: pn cze 26, 2006 23:12
autor: Paweł Marek
Kurczę nie porobiłem fotekjak to u siebie naprawiałem teraz żałuję.
Odkręcasz silnik od mechanizmu. Potem odkręcasz dekielek z mocowanym do niego modułem. Widzisz wtedy na osi silnika okrągły pierścień (miedzy silnikiem a rolką od linki. To jest magnes. Wirując z wałem dostarcza sygnałów takiemu czujniczkowi wystającemu z modułu - zaznaczyłem na fotce. Jeśli tego sygnału moduł nie odczyta to myśli że silnik sie zastopował i wyłącza prąd z niego. W starszych modułach szyba tylko staje, w nowszych cofa się z powrotem coby dziecko rączkę mogło wyciągnąć

Obrazek

[ Dodano: Pon Cze 26, 2006 11:15 pm ]
Ja ten plastik dogiąłem nieco w stronę magnesów i skończyły mi sie problemy ze skokową pracą szyb z ktrórą sie męczyłem do 3 lat.

[ Dodano: Pon Cze 26, 2006 11:16 pm ]
A pewnie myślałeś że tam mądry wyłącznik przeciążeniowy siedzi który wyłączy silnik jak sie zastopuje szyba :)

: wt cze 27, 2006 01:20
autor: pushkin77
Ty wiesz co..... mamy chyba różne moduły..... byc moze ze VW cos zmienił......

: wt cze 27, 2006 08:15
autor: greg
Paweł Marek pisze:A pewnie myślałeś że tam mądry wyłącznik przeciążeniowy siedzi który wyłączy silnik jak sie zastopuje szyba
no nie wiem - u mnie jak przytrzymasz szybę to się cofnie

: wt cze 27, 2006 10:20
autor: inek01
greg pisze:no nie wiem - u mnie jak przytrzymasz szybę to się cofnie
U mnie tez.
Nie wiem czy to pelni dokladnie ta funkcje, ale jest przeciez bezpiecznik termiczny powyzej przekaznikow...
Przynajmniej u mnie jest.

: wt cze 27, 2006 11:09
autor: pushkin77
greg pisze:u mnie jak przytrzymasz szybę to się cofnie
a u mnie nic sie nie cofnie tylko zatrzyma..... i tak sobie patrzę na to zdjęcie modułu i w porównaniu do mojego to elektronicznie on bardzo ubogi jest..... lub nie widać wszystkiego na zdjęciu

: śr cze 28, 2006 14:51
autor: Paweł Marek
pushkin77 pisze:nie widać wszystkiego na zdjęciu
Być może. Robiłem fotke od strony tego czujnika. Mogłbyś kiedyś machnąć fotkę swojemu modułowi tak dla porównania.

[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 3:10 pm ]
tak to wygląda w całości

Obrazek

: wt wrz 05, 2006 00:14
autor: Elwis
Poprosze o instrukcje jak wyjąc ten silnik i rozebrać go by nic nie popsuć. Pozdjęciu boczka i wygłuszenia nie wiedziałek co sie stanie jak odkręce dwie śrubki od silnika czy szyba nie opadnie i co dalej. Prosze o wskazówki

[ Dodano: 09 Sty 2007 22:53 ]
szkoda że nikt nie może pomóc :crazy: