wentylator chłodnicy - kłopoty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

trumann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lut 20, 2006 18:18
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

wentylator chłodnicy - kłopoty

Post autor: trumann » pn cze 26, 2006 15:28

problem polega na tym że wentylator chłdnicy w moim golfie wydaje dziwne dzwieki spowodowane tym ze wiatrak ma jakby opór na łożyskach lub coś w tym stylu, wydaje sie nawet ze jest tez chyba poluzowany, tzn silnik wiatraka ma pewne obroty a sam wiatrak jakby sie ślizga i ma tych obrotów duzo mniej. latem to problem nie lada, zwłaszcza w mieście. pytanie;
1.jeżeli wyjmę wiatrak razem z jego silnikiem to czy w warunkach domowych jestem w stanie sie do niego dobrać?
2. czy posiada on wewnątrz jakieś łożyska które należało by wymienić lub nasmarować?
3. czy cała zabawa ma sens? wiatrak używka to koszt chyba 100zł.
Golf II '91 silnik 1.6 PN
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 20:21 przez trumann, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn cze 26, 2006 15:33

witam,odpowiem na polowe pytan.sam bez problemow mozesz wyjac wiatrak niema wiekszego problemu z wyciagnienciem go.nie jestem pewien ale tam chyba sa tuleje nie lozyska(ale niejestem pewien)a na szrocie za 50 zl powinienes juz taki dostac.



trumann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lut 20, 2006 18:18
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: trumann » pn cze 26, 2006 15:37

dzieki, tak wiem ze moge go sam wyjąć bez kłopotu, tylko jak go potem rozebrać? a z ceną wiatraka to sam nie wiem, nie chciał bym takiego który pohula 1-2tyś km. ale dzieki -pozdr.



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pn cze 26, 2006 15:50

trumann, wiatrak nei ma łożysk, moj tez zacząl wydawac dziwne dzwieki wiec nasikałem do jego srodka wd-40 i pomogło ładnie chodzi i nic mnei to nie kosztowało sprobowac mozesz:) a co do rozbiurki witraka to prosta sprawa sciagasz tylko ta metalowa blaszke i juz mozesz wjac wiatrak z silnika:)
pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

trumann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lut 20, 2006 18:18
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: trumann » pn cze 26, 2006 16:00

jasne, wd-40 mozna spróbować to dobry pomysł a co do rozbiorki to chdzi mi o to zeby ewentualnie sam wiatrak rozebrac a nie wiatrak odkręcić od obudowy. jak juz psikne wudekiem to czy mam tam jescze psiknąć smaru? mam taki w sprayu.



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pn cze 26, 2006 16:03

generalnie ja napsikalem samo wd ale polozylem go na ziemi i prykałem krecac wiatrakiem yyyy mi pomogło ale smaru w małej dawce mozesz prysnać:) pozdro



trumann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lut 20, 2006 18:18
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: trumann » pn cze 26, 2006 16:07

:hmm: ok, lece do garażu spróbować. na razie dzieki, odezwe sie póżniej jak poszło.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 26, 2006 16:09

trumann pisze:nie chciał bym takiego który pohula 1-2tyś km. ale dzieki -pozdr.
wystarczy jak podłączysz go na próbę i sprawdzisz czy ośka nie ma luzów. Żywotność silnika kończy si.ę zwykle całkowice gdy już ma naprawdę duże luzy, z 1 mm co najmniej, mój ma jakieś 1,5 mm i jeszcze hula.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pn cze 26, 2006 16:22

moj tez ma duze luzy i jakoś chodzi nie mam z nim problemow od kad nasikałem wd do srodka:)) :pub:



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » wt wrz 30, 2008 17:19

czyli w mk2 tylko 4y śrubki żeby zdemontować wiatrak?



marezk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sty 25, 2006 12:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: marezk1 » czw paź 09, 2008 22:29

trumann pisze:wentylator chłodnicy w moim golfie wydaje dziwne dzwieki spowodowane tym ze wiatrak ma jakby opór na łożyskach lub coś w tym stylu(jak popyham reka to ciezko chodzi),
.... Ja mam podobny problem wentylator piszczy jak by zatarly sie lozyska ale jak wyciagne wtyczke z czujnika (na brzegu chlodnicy) i zewre styki "na krotko" to kreci sie jak szalony - ze 2 razy szybciej i nic nie halasuje...... mysle o wymianie tego czujnika przy hlodnicy, moze cos tam slabo kontaktuje i zwieksza opór i wentylator slabo sie kreci, co sadzicie na ten temat??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 09, 2008 22:41

powinieneś mieć dwubiegowy wentylator, i trzypinowy włącznik w chłodnicy. Piszczy pewnie na pierwszym biegu, a ty zwierając styki we włączniku chłodnicy uruchamiasz drugi bieg. Zewrzyj tam inaczej żeby oba biegi wypróbować.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » czw paź 09, 2008 23:52

1 primo ultimo, nie warto naprawiac wiatraka z silniczkiem, trzeba tam wymienic z reguly lozyska slizgowe a nie jest to takie latwe a nikt gwarancji ci na to nie da, lepiej kupic chinczyka na allegro i bedzie smigac, ja tak zrobilem i poki co kreci jak wariat.



marezk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sty 25, 2006 12:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: marezk1 » pt paź 10, 2008 10:46

Paweł Marek pisze:powinieneś mieć dwubiegowy wentylator

zwarlem skrajne styki ale spruboje ze srodkowym....kiedy wlacza sie II bieg?

[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 20:47 ]
marezk1 pisze:
Paweł Marek pisze:powinieneś mieć dwubiegowy wentylator

zwarlem skrajne styki ale spruboje ze srodkowym....kiedy wlacza sie II bieg?
zwarlem dzis prawy styk ze srodkowym I bieg sie wlaczyl bo ledwo ruszyl sie, a ja bym chcial zeby od razy wlaczyl sie sie II bieg - czy mozna styknac jednoczesnie 3 piny?

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 21:36 ]
mam 2 pytanka; jak sie ma 2-biegowy wentix to kiedy sie wlacza II bieg? -ostatnio wlacza sie ten wolniejszy czyli I..... , jak sie zdejmuje śmiglo wentixa? - bo u mnie aby go wymontowac to trzeba najpierw zdjac to smiglo....prosze o pomoc i wasze opinie!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 197 gości