napedy syncro i raylle

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

napedy syncro i raylle

Post autor: wojti » ndz cze 25, 2006 10:25

jak to jest z tymi napedami bo chodzi mi o koła dokladnie bo ja mam zamiar załozyć na przód 15 / 7.5 cala i tył 15 /9 cali i opony 195/50 4 szt. ale kots mi mowił ze wszystkie opony musza byc takiej samej firmy i z takim samym bieznikiem i ponoc ze nawet kola musza byc takie same czyli np. 4 szt 7cali lub np. 9 cali



greg

Post autor: greg » ndz cze 25, 2006 10:48

zaraz 7,5 cala i 9 cali to są felgi atu chodzi o wielkość tj obwód opony i przyczepność opony - na co szerokość felgi za bardzo wtym momencie nie będzi emiała wpływu. CO do bieżnika to chodzi pewnie o przyczepnoość kól co by niepotrzebnie nie uslizgiwało ale pierwszy raz o tym słyszę. Co do wielkości kół że np dłabyś 195/50 i 195/55to tak nie powinieneś



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 25, 2006 10:53

wojti pisze:ale kots mi mowił ze wszystkie opony musza byc takiej samej firmy i z takim samym bieznikiem i ponoc ze nawet kola musza byc takie same czyli np. 4 szt 7cali lub np. 9 cali
nic z tego nie jest prawdą :)

wszystkie opony na danej osi muszą być tej samej firmy, tego samego rozmiaru i z tym samym bieżnikiem....
no i przednie węższe też mozna założyć, nie ma przeszkód prawnych, przepis mówi jeszcze o tym żeby nie wystawały koła poza obrys auta....



fibolek

Post autor: fibolek » ndz cze 25, 2006 11:42

Ale jezeli masz syncro lub rallye to powinieneś miom skromnym zdaniem zainwestować w pożądne i konkretnie dedykowane oponki do sprzętu tego rodzaju.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz cze 25, 2006 22:28

Jezeli chodzi o napędy typu synchro i inne typu 4x4 konieczne jest stosowanie opon w tych samych rozmiarach tak żeby prędkość obrotowa kół przednich i tylnych w normalnych warunkach (dobra przyczepność) była taka sama, jeszcze lepiej jak są to 4 takie same opony, ale najwazniejsze to 4 opony takie same rozmiary. jednakowa prędkość kół tylnych i przednich ma zasadniczy wpływ na prawidłowa pracę miedzymostowego mechanizmu róznicowego w 4x4 i sprzęgła lepkościowego w synchro.
Tak myślę teraz czy zastosowanie felg o szerokości 7,5" oraz 9" nie spowoduje różnicy średnicy zewnetrznej opony ?????? Opona 195/50 naciagnieta na fele o szerokości 9" moze mieć inna średnicę finalną niz ta sama opona naciagnieta na 7" , chodzi mi o takie zjawisko że kształt opony na szerszej feldze przypomina trapez przez co wysokość oponki może uledz zmniejszeniu niz na feldze węższej tam gdzie opona przyjmuje kształt bardziej "prostokatny" :blush:
Diabli wiedzą - może ktos jeszcze sie wypowie i poprze albo obali moje wywody i teorie ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 26, 2006 00:14

homsky pisze:Opona 195/50 naciagnieta na fele o szerokości 9" moze mieć inna średnicę finalną niz ta sama opona naciagnieta na 7" , chodzi mi o takie zjawisko że kształt opony na szerszej feldze przypomina trapez przez co wysokość oponki może uledz zmniejszeniu niz na feldze węższej tam gdzie opona przyjmuje kształt bardziej "prostokatny
dokładnie to samo zacząłem sobie myśłeć i na pewno będzie takie koło szersze miało mniejszy obwód, ale czy na tyle że bedize to miało wpływ na działanie syncro?? ja osobiscie nie sadze zeby był on az tak delikatny i czuły , w końcu jazda na różnym ćiśnienu z przodu i tyłu np o 0,2 bara teżpowoduje zmiane obwodu koła, powodowaną przez ugięcie gumy , a wtym przypadku chyba nic nieprzyjemnego sie z napędem nie dzieje? tak mi sie przynajmniej wydaje...pozdrawiam



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » pn cze 26, 2006 09:15

wlasnie i tu moze byc problem a jak przodu bedzie 195/50 a ztylu 205/50 to co wtedy



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn cze 26, 2006 13:01

Szerokość opon czy kształt bieżnika nie ma tu nic do obciążeń napędu 4x4 (tzna ma, ale nam chodzi o różnicę prędkości obrotowej kół a nie czy się lekko kręcą). Może mieć za to wpływ na trakcję i stabilność jazdy. Ważne jest jaki obwód mają koła, powinny mieć taki sam.

Zmierz obwód tych opon np. sznurkiem, jeżeli będzie różnica rzędu 5% to będzie OK.
W bezpieczniejszej opcji daj te o większym obwodzie na przód, bo nie będzie wtedy w napędzie żadnych obciążeń - te syncra mają z tyłu mechanizm wolnego koła podobny w działaniu jak napęd z łańcucha w rowerze. Czyli tylne koła będą się kręcić swobodnie jak będą miały wyższe obroty jak wał napędowy (a bedą wówczas miały). Ale moc na tył będzie przekazana później niż przy takich samych oponach tzn przy większym uślizgu przodu. Trzeba pamiętać że na wstecznym będą w napędzie obciążenia bo mechanizm wolnego koła jest blokowany.

Jak znowu dasz koła na odwrót to nawet bez uślizgu przodu część mocy pójdzie na tył. Jak różnica będzie duża to wiskoza będzie się grzała - trzeba wtedy sprawdzić co się dzieje.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 26, 2006 14:42

Cefaloid, dobrze mówi . W synchro najlepsze rozwiązanie to 4 takie same koła, ale jeżeli nie da sie załozyć 4 takich samych, to te o większej średnicy na przód założyć, tak żeby tylne koła miały większe obroty. Naped synchro przekazuje napęd na tył w momencie gdy przednie koła tracą przyczepność i ich obroty sa większe niz kół tylnych


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości